kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
پرسپولیس با شکست دادن النصر به صعود نزدیک شد

برتری شیرین نماینده ایران برابر عربستان در حضور 100 هزار تماشاگر

تیم فوتبال پرسپولیس چهارمین دیدار خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را با پیروزی پشت سر گذاشت تا به صدرنشینی خود ادامه دهد و از شانس بالایی برای صعود به مرحله بعد برخوردار شود.
سرویس ورزشی-

در ادامه هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس ایران روز گذشته از ساعت 18:30 در حضور 100 هزار نفر در ورزشگاه آزادی میزبان النصر عربستان بود که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر نماینده فوتبال کشورمان به پایان رسید.
پرسپولیس که دیروز با ترکیب سوشا مکانی، علی رضا نورمحمدی، محمد رضا خانزاده، مایکل اومانا، حمید علی عسگر، مهرداد کفشگری، احمد نورالهی، هادی نوروزی، امید عالیشاه، فرناندو گابریل و مهدی طارمی به میدان رفت، در دقایق ابتدایی بازی تا حدودی بر حریف برتری داشت اما پس از گذشت دقایقی از بازی  این بازیکنان النصر بودند که روی دروازه پرسپولیس فشار آوردند تا بتوانند دروازه این تیم را باز کنند. با گذشت زمان پرسپولیس از لاک دفاعی خارج شد و بازیکنان این تیم سعی کردند چند فرصت خوب روی دروازه این تیم خلق کنند اما هیچ کدام از موقعیت‌ها به گل تبدیل نشد.
در دقیقه 33 روی ارسالی که گابریل از روی نقطه کرنر انجام داد، رضا نورمحمدی سعی کرد با یک ضربه دروازه النصر را باز کند اما ضربه او را دروازه‌بان حریف مهار کرد.
دو دقیقه بعد گابریل ضربه کرنری را به روی دروازه النصر ارسال کرد اما توپ او مستقیم به سمت دروازه رفت و اگر واکنش خوب محمد حسن نبود، دروازه النصر باز شده بود. به هر حال با وجود خطراتی که پرسپولیس روی دروازه النصر ایجاد کرد توپی از خط دروازه‌ها رد نشد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل دو تیم به پایان برسد.
با شروع نیمه دوم پرسپولیس با هدف رسیدن به گل برتری تلاش کرد و هر چند حملاتش زهردار نبود اما در دقیقه ۶۱ روی یک کار خوب و حرکت مهدی طارمی درون محوطه جریمه النصر به یک ضربه پنالتی دست پیدا کرد که این ضربه را خود طارمی به زیبایی گل کرد.
پس از این گل برای دقایقی بازی رنگ خشونت به خود گرفت و بازیکنان دو تیم به خاطر خطای بازیکن النصر روی بازیکن پرسپولیس به درگیری لفظی پرداختند که با دخالت داور و دادن کارت زرد به عالیشاه پس از دقایقی خاتمه پیدا کرد. در این صحنه پیام صادقیان که پشت دروازه در حال گرم کردن خود بود به میانه زمین و محل درگیری دوید که از سوی داور مسابقه با کارت زرد جریمه شد.
در دقایق پایانی تیم النصر حملات زیادی را روی دروازه پرسپولیس پی ریزی کرد اما دفاع خوب سرخپوشان اجازه نداد دروازه این تیم باز شود تا شاگردان حسین عبدی با کسب ۳ امتیاز این دیدار ۹ امتیازی شوند و در صدر گروه قرار گیرند و از شانس بالایی برای صعود به مرحله بعد برخوردار شوند.
در حاشیه
* پس از اینکه پرسپولیس گل زد مهدی طارمی 4 بار با کشیدن دست خود به زیر گردنش به علامت سر بریدن، پاسخی به خوشحالی گل بازیکنان النصر عربستان در دیدار رفت داد.
* طارمی پس از گل پرچم ایران را که روی نیمکت بود از نیمکت‌نشینان گرفت و آن را بوسید و نشان هواداران داد.
* طی برخوردی که بین امید عالیشاه و حسین عبدالغنی به وجود آمد بین بازیکنان دو تیم درگیری شد که اکثر بازیکنان وارد این زد و خورد شدند. در حین این درگیری‌ها دروازه‌بان النصر به سمت گابریل و عالیشاه رفت تا با آنها برخورد فیزیکی کند. مکانی هم به سمت عالیشاه رفت و او را به عقب کشید.
* حین این درگیری پیام صادقیان که در حال گرم کردن بدن خود بود وارد زمین شد تا با بازیکنان النصر عربستان برخورد کند که داور به او کارت زرد نشان داد. این بازیکن را نیروی انتظامی بیرون زمین برد.
* پس از این درگیری حسین عبدی یکی دو تن از بازیکنان را کنار کشید و از آنها خواست اسیر جوسازی نشوند تا کارت قرمز نگیرند.