kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵

ناوگروه نیروی دریایی ارتش با عبور از آب‌های آزاد در بندرعباس پهلو گرفت

سی و سومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بندرعباس و ناو رزمی نقدی پس از پایان مأموریت خود در آب‌های آزاد در بندرعباس پهلو گرفت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این ناوگروه مأموریت خود را در ابتدای بهمن ماه سال گذشته آغاز کرد و برای تأمین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی و همچنین آموزش دانشجویان دانشگاه دریایی نوشهر عازم آب‌های آزاد شد.
ناوهای بندرعباس و نقدی در طی 77 روز مأموریت خود حدود 9870 مایل (بیش از 18 هزار کیلومتر) را دریانوردی کردند. و در مأموریت خود 782 شناور تجاری، 29 شناور نظامی و پنج هواپیمای نظامی را شناسایی و رهگیری و همچنین با 20 فروند کشتی نفتکش نیز ارتباط برقرار کرد. این ناوگروه 175 دانشجو دانشگاه دریایی نوشهر را همراه داشت که 56 روز دوره آموزشی خود را به صورت تئوری و عملی گذراندند. ناوگروه سی و سوم در مسیر خود با عبور از اقیانوس هند در سریلانکا پهلو گرفت و فرماندهان این ناوگروه با مقامات نظامی آنان دیدار و گفت‌وگو کردند. همچنین این ناوگروه پس از پهلوگیری در کشور اندونزی با گذر از تنگه مالاکا به راه خود ادامه داد و در ادامه مسیرخود در ابتدای امسال به سواحل کشور هندوستان رسید و در آنجا نیز چند روزی اقامت کرد.