kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۳۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
معاون وزیر بهداشت:

تخت‌های آی‌سی‌یو به 7700 عدد افزایش می‌یابد

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور گفت: امسال دو هزار و 200 تخت آی‌سی‌یو به پنج هزار تخت موجود اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد حاجی آقاجانی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای هیئت علمی بیمارستانهای کرمانشاه در سرسرای بوستان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: از نظر تعداد تخت بیمارستانی در کشور با محدودیت مواجه هستیم به گونه‌ای که برای هر یک هزار نفر، یک و نیم تخت بیمارستانی داریم در حالی که در کشور کره جنوبی شاخص تخت بیمارستانی برای هر یک هزار نفر بیش از 13 تخت، در کشور ژاپن بیش از 10 تخت و حتی در کشور ترکیه بیش از دو و نیم تخت وجود دارد.
وی بیمارستانهای کشور با عمر متوسط بالای 35 سال را دارای ساختاری قدیمی توصیف کرد و مشکلاتی مانند کمبود تخت، پرستار و تجهیزات را یادآور شد.
آقاجانی توسعه همه جانبه بیمارستانهای دولتی در زمینه‌ها و برنامه‌هایی همچون اضافه کردن دو هزار و 200 تخت آی.سی.یو به پنج هزار تخت موجود، ساخت 100 واحد اورژانس در بیمارستانهای کشور، 160 بلوک زایمان و توسعه بیمارستانهای هیئت امنایی را از جمله برنامه‌های پیش‌رو در سال جاری عنوان کرد.
معاون وزیر بهداشت از برنامه‌های ملی این وزارتخانه برای نظام تشخیص و درمان با محوریت بیماریهای اصلی و شایع مانند سکته و سرطانها خبر داد که به گفته وی، 75 درصد علل مرگ و میر ایرانیان است.