kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲

عملیات انتحاری تکفیری‌ها علیه یکدیگر در سوریه ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند

در پی وقوع چندین عملیات انتحاری از سوی دو گروه تروریستی علیه یکدیگر در یکی از مناطق شهر حلب، بیش از 50 تروریست کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.
سرویس خارجی-

با تشدید اختلافات درونی میان گروه‌های تروریستی در سوریه ده‌ها عضو «النصره» و جبهه «الشامیه» در حمله انتحاری داعش به هلاکت رسیدند.
داعش دو عملیات انتحاری علیه تروریست‌های جبهه الشامیه در حومه حلب انجام داد که در نتیجه این دو عملیات ده‌ها تروریست از جمله چند فرمانده به هلاکت رسیدند.
در حمله انتحاری اول یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر «مارع» منفجر شد که براثر آن 17 نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند و در انفجار دوم که شدیدتر بود نزدیک به 33 تروریست کشته و ده‌ها تن دیگر مجروح شدند.
در این انفجار انتحاری یک انبار حاوی مواد منفجره در مدرسه‌ای که جبهه الشامیه به عنوان مقر عملیات خود در شهر «اعراز» استفاده می‌کرد، هدف قرار گرفت.
درگیری و اختلاف میان گروه‌های تروریستی تکفیری پیشتر نیز سابقه داشته است و عناصر مسلح بر سر تصرفات با یکدیگر منازعه دارند. شماری از تروریست‌های داعش نیز در «دیرالزور» در حومه «حمص» در پی حملات ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.
یگانی از ارتش سوریه یک خودروی متعلق به تروریست‌های داعش را در ورودی شمالی از استان دیرالزور منهدم کرد.
ارتش سوریه همچنین ده‌ها تن از عناصر گروه تروریستی جبهه النصره را در حومه «درعا» به هلاکت رساندند.
یرموک
معاون وزیر خارجه سوریه دولت‌های حامی تروریسم را مسئول ریخته شدن خون ملت سوریه و فلسطین دانست.
«فیصل مقداد» در دیدار با رئیس هیئت فلسطینی پیگیر وضعیت اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک» در دمشق با تأکید بر «عزم دولت سوریه بر مبارزه با تروریسم» اظهار داشت: «دامنه تروریسم به اردوگاه آوارگان فلسطینی رسیده و کشورهای حامی تروریسم مسئول این وضعیت هستند.»
وی افزود، حمله داعش به اردوگاه یرموک در چارچوب تأمین منافع رژیم صهیونیستی و همکاری این گروه با این رژیم و عمال آن در منطقه برای آزار آوارگان فلسطینی است تا آنان را از حق بازگشت به فلسطین محروم کنند.
مقداد تأکید کرد: «دولت سوریه تمام امکانات و توان خود را بسیج کرده تا به برادران فلسطینی خدمات انسان دوستانه و پزشکی لازم ارائه دهد.»
کنفرانس ژنو 3
مخالفان سوری شرکت کننده در نشست مشورتی مسکو با پیشنهاد دبیر کل سازمان ملل برای برگزاری کنفرانس ژنو 3 موافقت کردند. مخالفان سوری شرکت کننده در دومین نشست مسکو همچنین درباره سندی برای گفت‌وگو با نظام این کشور توافق کردند.
اصول سیاسی این سند با تأکید بر راه حل مسالمت‌آمیز براساس بیانیه ژنو یک بر مشارکت همه طرف‌ها در گفت‌وگوی جامع ملی تأکید می‌کند.