kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش:

ناوگان نفتکش ایران با وجود تحریم‌ها در شرایط مطلوبی است

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: ناوگان نفتکش‌های ایران هم‌اکنون جزو ناوگان‌های جوان دنیاست و به راحتی تمام استاندارد‌های بین‌المللی را رعایت می‌کند.

علی اکبر صفایی افزود: ناوگان نفتکش‌های ایران، هم‌اکنون با سن میانگین 8 سال، سالانه بیش از 120 میلیون تن نفت را بالاترین استاندارد‌های جهانی حمل می‌کند.
وی افزود: گرچه شرایط تحریم‌های یکجانبه به روند صادرات نفت ایران در سال‌های گذشته لطماتی را وارد کرد و نتوانستیم به خاطر تحریم‌های اتحادیه اروپا به بنادر این قاره وارد بشویم اما در همین مدت هم، با تکیه بر نیروهای توانمند شرکت، پاسخگوی نیازهای صنعت نفت بدون بروز حتی یک سانحه جدی بودیم.
صفایی درباره استانداردهای صنعت نفتکش گفت: این صنعت بیش از 45 کمیسیون و مقررات بین‌المللی دارد و همه شرکت‌ها و از جمله شرکت‌ ملی نفتکش ایران مکلف به رعایت آن هستند، ضمن اینکه استانداردها حداقل‌ها را تعیین می‌کنند در صورتی که هر مشتری و کارفرمایی مقررات ایمنی خاص خود را هم تعیین می‌کند.
وی افزود: خوشبختانه ناوگان نفتکش ایران در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد و در صورت لغو تحریم‌ها هم، این شرایط بسیار بهتر از میزان فعلی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، مهم‌ترین برنامه شرکت در سال 94 را تامین نیازهای صنعت نفت و راهیابی مجدد نفتکش‌های ایرانی به بنادر نفتی اروپا در صورت لغو تحریم‌ها خواند و افزود: امسال در یک جلسه بین‌المللی با همه شرکای خارجی و مشتریان سابق و فعلی، توانمندی ناوگان بزرگ نفتکش‌های ایرانی را به صورت عملی به آنها عرضه خواهیم کرد و قطعا در صورت لغوشدن تحریم‌های یکجانبه اروپا، آن‌ها که خاطره خوبی از تردد بدون مشکلات زیست محیطی ایرانی‌ها دارند، بار دیگر جزو مشتریان نفتی ما خواهند شد.