kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵

مراسم بزرگداشت آیت‌الله شهید صدر برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت سی‌وپنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله شهید سید محمد باقر صدر و خواهر مظلومه‌اش بنت‌الهدی صدر، در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر «سرچشمه» برگزار می‌شود.


به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ امام موسی صدر،  سخنرانان مراسم بزرگداشت ایشان، آیت‌الله محسن اراکی، رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی و دکتر رافائل مائوریلو، شرق‌شناس و پژوهشگر خاندان صدر خواهند بود.
این مراسم ۱۹ فروردین از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر واقع در میدان بهارستان نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای خیابان شهید صیرفی‌پور برگزار خواهد شد.
در این مراسم که به همت پژوهشگاه تخصصی شهید صدر و مجموعه شهدای هفتم تیر برگزار می‌شود، حضور عموم علاقمندان آزاد است.
همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاه عکس و آثار شهید صدر برپا می‌شود و آثار عربی و نیز جدید‌ترین ترجمه‌های آثار ایشان که توسط پژوهشگاه شهید صدر انجام شده است با تخفیف ویژه به فروش می‌رسد.
آیت‌الله شهید سید محمدباقر صدر که به عنوان نابغه برجسته معاصر حوزه‌های علمیه و مغز متفکر اسلامی شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین اندیشمندان حوزه علمیه نجف اشرف بود که به حمایت از امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی پرداخت. ایشان پس از شکنجه فراوان به همراه خواهر بزرگوارش سیده بنت الهدی صدر در 19 فروردین 59 به شکلی مظلومانه و دردناک مستقیما توسط صدام به شهادت رسید.