kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل مطرح کرد

بیانیه لوزان نیازمند نقادی، تبیین و تشریح است(اخبار دانشگاه)

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای درباره مذاکرات اخیر ایران با 5+1 تاکید کرد: بیانیه لوزان به نقادی و تبیین و تشریح بیشتر نیاز دارد.


در بندهایی از این نامه آمده است: آنچه که ما امروز در لوزان شاهد هستیم، دست یافتن به چارچوب راه‌حل‌هایی است که با انحلال پرونده هسته‌ای ایران مناقشات را به پایان می‌رساند. اینکه قریب به اتفاق مواد غنی‌سازی شده ما از بین رود، مرکز غنی‌سازی فردو تبدیل به یک مرکز تحقیقات هسته‌ای و فیزیک پیشرفته شود، تنها 5 هزار سانتریفیوژ نسل اول بچرخد، پذیرش داوطلبانه پروتکل الحاقی که زمینه‌ساز جاسوسی‌های ساختارمند را فراهم می‌کند و فعالیت ما در حالت محدود انجام گردد به معنای این است که توانایی هرگونه فعالیت صنعتی هسته‌ای از ایران گرفته شود و این یعنی عقیم ماندن فناوری هسته‌ای و عقیم ماندن فناوری هسته ای یعنی انحلال پرونده هسته‌ای ایران!
آنچه به عنوان بیانیه لوزان منتشر شده است دارای نکات مهم حقوقی، سیاسی و فنی است که نیاز به نقادی، تبیین و تشریح بیشتر دارد که در این مجال نمی‌گنجد و اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کسشور بر خود فرض می‌داند جهت تنویر افکار عمومی و آگاه‌سازی ملت شریف ایران نسبت به حقوق حقه خود در بیانیه‌های بعدی به نقد، تشریح و تبیین هر چه بیشتر آن بپردازد.