kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
برای نخستین‌بار در کشور

دانشگاه امام حسین(ع) سکوهای نفتی را تعمیر می‌کند

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: تعمیر سکوهای نفتی تا پیش از این در دبی انجام می‌شد، اما ما توانستیم برای اولین بار در دانشگاه امام حسین(ع) این کار را انجام دهیم.


به گزارش دفاع پرس، سردار دکتر محمدرضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) درباره طرح تحول این دانشگاه گفت: ما فلسفه وجودی خودمان یعنی بعد سازمانی دانشگاه امام حسین(ع) که کلیدواژه اصلی ما است را فراموش کردیم، لذا ما در طرح تحول به دنبال رسیدن به دانشگاه طراز انقلاب اسلامی هستیم.
حسنی آهنگر ادامه داد: در سایت امام صادق(ع) به علوم و فناوری‌های برترساز و قدرت‌آفرین در حوزه شناورهای تندرو، پهپادها، موشکی، نانو و بیو، توجه کردیم همچنین در بخش مدیریت دانش، تجربیات منحصر به فرد میدانی داریم؛ به‌عنوان مثال سپاه در عرصه‌های امنیتی و دفاع مقدس، فتنه ۸۸ و ۷۸، جنگ نیابتی دشمنان در سوریه و عراق تجربیات گران‌قدری دارد که باید این دانش منحصر به فرد ضمنی را به دانش صریح تبدیل کنیم.  
وی با اشاره به اینکه در سه حوزه اصلی سعی کردیم توانمندی‌ها را افزایش دهیم که شامل شایستگی‌های پاسداری، فرماندهی و مدیریت و مباحث تخصصی می‌شود، افزود: در حوزه انرژی تعمیر و نگهداری سکوهای نفتی که تا پیش از این در دبی انجام می‌شد، ما توانستیم برای اولین بار در دانشگاه امام حسین(ع) این کار را انجام دهیم و از شبکه پیمانکاران داخلی استفاده کنیم. البته فعالیت‌هایی از این دست در پروژه‌های مختلف مانند شبیه‌سازها و موتور جستجو قراردادهایی را منعقد ساخته‌ایم که در حال انجام و پیگیری هستند.