معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:
2 درصد درآمد معادن مناطق محروم به شهرداریها اختصاص مییابد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 2 درصد از درآمد معادن مناطق محروم به شهرداریهای همان منطقه اختصاص مییابد.
مهدی کرباسیان در حاشیه بازدید از طرحهای معدنی شهرستان بافق یزد با اشاره به طرح جدید دولت برای حمایت از مناطق دارای معادن به خبرنگار ایرنا افزود: این مصوبه قانونی، نقش موثری در زیرساختها، امور اجتماعی و بهداشتی مناطق محروم ایفا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در ایران، بیشتر به استخراج سنگآهن و دیگر مواد معدنی پرداخته شده و به بخش فرآوری و آزمایشگاهی کمتر توجه شده اظهار کرد: دولت از طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی بخش معدن، حمایت میکند.
رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، میزان تولید معدن فسفات آکسفوردی بافق را 73 هزار تن عنوان کرد و با بیان اینکه این رقم بسیار خوبی است تصریح کرد: در رابطه با خرید و اصلاح ماشینآلات نیز همکاری لازم را خواهیم داشت.
کرباسیان در ادامه با اشاره به طرح پایلوت صنعتی تولید کنسانتره عناصر نادر خاکی در بافق گفت: در حالی سنگ آهن هر تن 40 دلار به کشورهای خارجی فروخته میشود که هر کیلوگرم عناصر نادر خاکی تا یکهزار و 200 دلار قابل فروش است.
یزد با 275 معدن فعال، دومین استان معدنی کشور است.
این استان دارای 2/2 میلیارد تن ذخیره قطعی معادن و تولیدکننده 51 درصد سنگآهن کشور است.