kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
در 24 ساعت گذشته رخ داد

هلاکت 100 تروریست تکفیری در عملیات مشترک ارتش و عشایر عراق

نیروهای عراقی به کمک مردم و عشایر این کشور و در جریان عملیاتی مشترک موفق شدند دست‌کم 100 تروریست تکفیری را در چندین عملیات در غرب این کشور به هلاکت برسانند.

 سرویس خارجی -

نیروهای عراقی عصر روز یکشنبه در جریان عملیاتی نظامی در مرکز شهر «الرمادی» در استان «الانبار» واقع در غرب عراق 60 تن از عناصر گروه تروریستی داعش را به هلاکت رساندند.
جنگنده‌های عراقی نیز همزمان حملات نیروهای عراقی را پشتیبانی کرده و مواضع تروریست‌ها در این استان را بمباران کردند.
25 عضو داعش هم در حمله هوایی به منطقه‌ای  در «بیجی» عراق به هلاکت رسیدند و همچنین نیروهای عراقی در منطقه «بروانه» 10 تن از اعضای گروهک تروریستی داعش را به هلاکت رساندند.
پیشروی‌های ارتش عراق با کمک عشایر عراقی در جایی صورت می‌گیرد که تروریست‌های داعش برای جلوگیری از این پیشروی‌ها در شهر تکریت از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده بودند.
مقادیری مواد شیمیایی همچون گاز کلر و نیترات آمونیوم که داعش در بمب‌های کنار جاده‌ای و داخل خانه‌های تکریت کار گذاشته بودند نیز کشف شد. تروریست‌های داعش قصد داشتند از این بمب‌های شیمیایی علیه نظامیان عراقی و نیروهای داوطلب که وارد تکریت شده بودند استفاده کنند.
این در حالی است که ماه گذشته نیز تروریست‌های داعش در خودرویی که منفجر کردند از مواد شیمیایی علیه نظامیان عراقی و نیروهای داوطلب شیعه و سنی استفاده کرده بودند.
کلر یک گاز سمی صنعتی است که مجاری تنفسی را می‌بندد و موجب مرگ ناشی از خفگی می‌شود.
در همین حال نیروهای ارتش عراق و داوطلبان مردمی در حال پاکسازی کامل شهر تکریت از مین‌ها و مواد منفجره کار گذاشته شده توسط تروریست‌ها هستند.
نیروهای ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی پس از پاکسازی هر یک از ساختمان‌ها و مراکز اصلی در شهر تکریت پرچم عراق  را بر فراز آن نصب می‌کنند تا پرچم این کشور در همه این شهر به اهتزاز درآید.
سایر رویدادها
* ‌مقتدا صدر رئیس جریان صدر نسبت به هرگونه همکاری داخلی با آمریکا هشدار داد.
* وزیر نفت عراق از نهایی شدن توافق میان دولت مرکزی این کشور و منطقه کردستان عراق خبر داد.
* رئیس پارلمان عراق گفت، کشور عراق جای تسویه حساب کشورهای منطقه نیست.
* نخست‌وزیر عراق با هدف بررسی عملیات آزادسازی استان نینوا وارد اربیل مرکز کردستان عراق شد.
* نماینده مجلس عراق گفت، شواهد انکارناپذیری از کمک ائتلاف ضدداعش به این گروه تروریستی به دست مقامات عراقی رسیده است.