kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
اوضاع در یرموک بحرانی شد

اعزام نیروهای ویژه برای نجات آوارگان

برخی منابع فلسطینی فاش کردند که نیروهای ویژه فلسطینی از اردوگاه‌های لبنان برای نجات آوارگان فلسطینی به اردوگاه یرموک اعزام می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های خبری فلسطین، منابع فلسطینی می‌گویند که تماس‌های زیادی با تمامی طرف‌ها از جمله دولت سوریه برقرار شده است تا اجازه ورود نیروهای فلسطینی به اردوگاه یرموک و بیرون راندن عناصر داعش گرفته شود.
در همین رابطه تعدادی از گروه‌های فلسطینی نیز عملیات نظامی برای بازپس‌گیری اردوگاه آوارگان فلسطینی (یرموک) در جنوب دمشق که به اشغال عناصر داعش درآمده است را آغاز کرده‌اند.
برخی خبرها حاکی از آن است که افراد مسلح داعش تاکنون ده‌ها فلسطینی را داخل اردوگاه یرموک اعدام کرده‌اند و اوضاع در این اردوگاه بسیار بحرانی است.
تروریست‌های داعش با پشتیبانی جبهه النصره روز شنبه اردوگاه یرموک را تصرف کردند و با فلسطینی‌های ساکن اردوگاه درگیر شدند. درگیری‌ها برای بازپس‌گیری این اردوگاه ادامه دارد.
در همین رابطه «احمد المجدلانی» عضو کمیته مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) از اعزام هیئتی به دمشق برای نجات فلسطینیان اردوگاه یرموک خبر داد.
وی اظهار داشت، نظر به متشنج شدن اوضاع در داخل اردوگاه یرموک و تحولات خطرناک آن پس از تسلط داعش بر اردوگاه، هیئتی ویژه رسیدگی به سوریه فرستاده می‌شود.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز با برگزاری تظاهراتی اعتراض‌آمیز اعلام کرد آنچه در اردوگاه یرموک در سوریه اتفاق می‌افتد چیزی جز «خدمت مجانی» به رژیم صهیونیستی نیست. همچنین اتحادیه عرب خواستار مداخله جامعه بین‌الملل برای نجات آوارگان فلسطینی در اردوگاه یرموک سوریه و دور نگه داشتن اردوگاه فلسطینی از نزاع داخلی این کشور شد.
به گزارش ایسنا، این اتحادیه تصریح کرد «با توجه به محاصره اردوگاه یرموک و دیگر اردوگاه‌های فلسطینی، نبود دارو و مواد غذایی و بالا رفتن قیمت‌ها، آوارگان فلسطینی در سوریه بیش از هر کس دیگری از درگیری‌های داخلی این کشور متضرر شده‌اند و حتی آژانس‌ها و مراکز امدادرسانی نیز قادر به ورود به این اردوگاه‌ها به منظور یاری‌رسانی به آنها نیستند.»
اتحادیه عرب همچنین تأکید کرد که از ابتدای محاصره اردوگاه یرموک تا 18 فوریه گذشته 172 آواره فلسطینی به سبب گرسنگی و نبود مواد غذایی و دارویی جان خود را از دست داده‌اند و از ابتدای درگیری و نزاع داخلی سوریه نیز جمعاً 2648 فلسطینی قربانی شده‌اند.
این اتحادیه خواستار امدادرسانی فوری به آوارگان فلسطینی در سوریه شد و اظهار داشت که آنها هیچ دخالتی در درگیری‌های داخلی این کشور ندارند.