kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱
در نامه‌ای به رئیس‌جمهور

لاریجانی یک مصوبه دولت یازدهم را مغایر قانون اعلام کرد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور یک مصوبه دولت یازدهم را مغایر قانون اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، در بخشی از نامه رئیس مجلس به روحانی آمده است: بازگـشت به رونوشت تـصـویب‌نامه هیـئت ‌محترم وزیـران ... موضوع: «بیمه بیکاری شاغلان در شرکت ذغال‌سنگ البرز غربی»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستندا به صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی به «قانون نحوه اجرا اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصدوسی‌و‌هشتم (۱۳۸) قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (۱۰) آئین‌نامه اجرایی‌ آن، ‌مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر‌ قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد.
در بخش دیگری از این نامه تاکید شده است: بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در ‌قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.
در این نامه همچنین آمده است: مبنای محاسـبه مستمـری بازنشسـتگی در مـاده (۷۷) قانون تأمین اجتماعی ـ مصوب ۱۳۵۴ـ «متوسط مزد یا حقوق بیمه‌شده ظرف آخرین ۲ سال پرداخت حق بیمه» اعلام شده است. از این رو، بند (۲) مصوبه مبنی بر مبنا قراردادن «آخرین دستمزد» از حیث تغییر مبنای محاسبه مستمری بازنشستگی، مغایر قانون است.