kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱

کوتاهی در تحویل 300 هزار واحد مسکن مهر(خبر ویژه)

تحویل مسکن مهر به 300 هزار خانواده متقاضی معطل انجام تعهد دولت با وزارت نیرو می‌باشد.

روزنامه دولتی ایران در گزارشی نوشت: اختصاص نیافتن تعهد 1700 میلیارد تومانی دولت باعث شده وزارت نیرو نتواند زیرساخت‌های 300 هزار واحد مسکن مهری را که قرار بود تا پایان سال انجام شود، فراهم کند.
به گزارش «ایران» در حال حاضر حدود 550 هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر در سراسر کشور وجود دارد و 300 هزار واحد نیز آماده بهره‌برداری است که فقط مشکل آب و برق دارند.
علیرضا بلگوری عضو هیئت مدیره بانک مسکن درباره تحویل مسکن مهر گفت: واحدهای مسکن مهر بدون امکانات را به اصرار متقاضیان به آنها واگذار می‌کنیم. استراتژی ما این نیست که با تحویل واحدهای بدون امکانات زیربنایی، مشتریان گرفتار شوند. اگر مشتری تمایل داشته باشد واحد را به آنها تحویل می‌دهیم یا اینکه اگر متقاضیان مسکن مهر فکر می‌کنند خودشان پیگیری بیشتری می‌توانند داشته باشند و زودتر به واحد مسکونی آماده برسند، از نظر ساخت تقریبا می‌توانیم این واحدها را تحویل دهیم. وی گفت: مسائل آب، برق و فاضلاب را خود متقاضی می‌تواند پیگیری کند!
محمد جلیلی استاد دانشگاه درباره وضعیت مسکن مهر به «ایران» گفت: مسکن مهر یک طرح نیمه‌تمام است لذا دولت باید آن را به پایان برساند. از این رو برای آنکه منابع کشور راکد نماند باید سرعت در ساخت و ساز مسکن مهر افزایش پیدا کند. وی افزود: کسانی که در مسکن مهر ثبت‌نام کردند می‌خواهند صاحب‌خانه شوند بدین جهت دولت با ارائه تسهیلات در قالب تعریف شده می‌تواند به اتمام این طرح ملی کمک کند.