kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
فولاد فرصت صدرنشینی را با شکست مقابل سپاهان از دست داد

نخستین پیروزی نیم فصل دوم پرسپولیس در مشهد

نوار ناکامی‌های تیم فوتبال پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر با برتری این تیم برابر پدیده مشهد، قطع شد.
سرویس ورزشی-

پرونده رقابت‌های هفته بیستم لیگ برتر روز گذشته با برگزاری چهار دیدار بسته شد. در یکی از مهمترین بازی‌های دیروز، تیم پرسپولیس موفق شد در مشهد به نوار ناکامی‌های خود پایان دهد و با نتیجه یک بر صفر میزبان خود تیم پدیده را شکست دهد. تک گل این دیدار را امید عالیشاه در دقیقه 76 به ثمر رساند. در نیمه نخست دو تیم تقریبا فوتبال متعادلی را به نمایش گذاشتند اما با این حال این تیم پرسپولیس بود که یکی، دو موقعیت برای گلزنی داشت که از آنها استفاده نکرد. با شروع نیمه دوم شرایط بازی کمی فرق کرد و شاهد ایجاد خطرات بیشتری روی دروازه‌ها بودیم. بهترین موقعیت تیم پرسپولیس در دقیقه 55 ایجاد شد جایی که امید عالیشاه در شلوغی محوطه جریمه حریف با ضربه‌ای زمینی نفس هواداران پدیده را در سینه حبس کرد. این شوت با اختلافی میلیمتری از کنار تیر عمودی دروازه به خارج رفت. پرسپولیس مزد حملات خود را در نیمه دوم در دقیقه 75 روی ضربه سر امید عالیشاه گرفت. سانتر هادی نوروزی از راست باعث شد تا امید عالیشاه به خوبی خود را از مسعود نظرزاده جدا کرده و با ضربه سری زیبا دروازه پدیده را باز کند. بعد از این گل تیم پدیده دست به حملات احساسی زد و مرزبان سرمربی این تیم نیز تغییراتی را ایجاد کرد تا فشار را بیشتر کند. در دقیقه 88 بازی اشتباه مکانی در مهار توپ باعث شد تا توپ در اختیار بازیکنان پدیده قرار گیرد و متعاقب آن تیر دروازه پرسپولیس به لرزه در آید. در دقایق باقی مانده سرخ‌پوشان پایتخت به خوبی از گل خود مراقبت کردند تا این بازی را با برد پشت سر بگذارند. لازم به یادآوری است که این نخستین پیروزی پرسپولیس در نیم فصل دوم بود.
در دیگر دیدار دیروز جدال تیم‌های گسترش فولاد تبریز و نفت مسجد سلیمان باتساوی بدون گل به پایان رسید. قرار بود این بازی پنجشنبه برگزار شود اما به دلیل بارش برف به جمعه موکول شد. در سومین بازی روز گذشته و در قم تیم تراکتورسازی موفق شد با نتیجه سه بر دو صبای قم را شکست دهد. در دیدار صبای قم - تراکتورسازی، سامان نریمان جهان (23)، لوسیانو ادینیو (36 - پنالتی) و آندرانیک تیموریان (66) برای تراکتورسازان گلزنی کردند و دو گل تیم مهدی تارتار را هم حسین بادامکی در دقایق 60 و 68 به ثمر رساند. دیدار صبای قم - تراکتورسازی در حالی برگزار شد که تونی اولیویرا، سرمربی جدید تراکتورسازان از روی سکوها نظاره‌گر بازی بود.
اما در آخرین بازی هفته نیز تیم‌های فولاد و سپاهان در هوای غبار گرفته اهواز به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم فولاد با شکست خانگی برابر سپاهان فرصت صدرنشینی را از دست داد.در حساس‌ترین بازی هفته بیستم از ساعت 17:30 دیروزفولاد خوزستان در ورزشگاه مملو از تماشاگر غدیر اهواز میزبان سپاهان بود که در پایان با نتیجه یک بر صفر مغلوب میهمان اصفهانی خود شد.در دقیقه 11 مهدی شریفی روی پاس در عمق خلعتبری برای فوضیل موسی‌اف و ارسال این بازیکن ازبک، با یک ضربه بدون درنگ دروازه حریف را باز کرد.آلوس نونگ بازیکن کامرونی جدید فولاد خوزستان نیز در دقیقه 39 روی پاس ارسالی پشت مدافعان سپاهان صاحب موقعیت شد و با یک شوت سرکش و خطرناک دروازه رحمان احمدی را تهدید کرد.دو تیم در نیمه دوم بازی متعادل و پایاپایی را به نمایش گذاشتند و موقعیت چندانی را در این نیمه شاهد نبودیم و تنها فولاد خوزستان بود که صاحب چند موقعیت نصفه و نیمه شد که به گل نرسید.
توقف نفت،برتری ملوان
در چارچوب دیدارهای هفته بیستم، روز پنجشنبه نیز دو دیدار برگزار شد. در انزلی راه آهن با سه گل مغلوب تیم انتهای جدولی ملوان شد. در این دیدار ابتدا فرزاد حاتمی در دقیقه 9 و سپس پژمان نوری در دقیقه 39 گلزنی کردند اما این پایان کار نبود و در دقیقه 57 رضا اعتمادی تیر خلاص را به شاگردان لطیفی زد تا راه‌آهن با یک شکست سنگین یک رده سقوط کند و با 16 امتیاز در انتهای جدول قرار بگیرد.
برگزاری یک بازی از هفته بیست و یکم
اما در چارچوب دیدارهای هفته بیست و یک لیگ، در تهران نیز جدال تیم‌های نفت و پیکان با تساوی یک - یک به پایان رسید. در این دیدار که در ورزشگاه قدس برگزار شد ابتدا نفت به وسیله محمد امین حاج محمدی در دقیقه 45 از حریف پیش افتاد، اما هشت دقیقه بعد مصطفی شجاعی کار را به تساوی کشاند تا این دیدار در نهایت با نتیجه‌ یک - یک به پایان برسد. مرتضی پورعلی گنجی مدافع ملی‌پوش نفت در دقیقه 87 این بازی با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد.