kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸

درخواست رئیس کمیته ملی المپیک از مجلس

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ابتدا به دنبال این هستیم که وضعیت بودجه کمیته را مشخص کنیم و پس از آن برنامه‌ریزی‌های لازم برای حمایت از رشته‌های ورزشی جهت کسب سهمیه المپیک را انجام خواهیم داد.

کیومرث هاشمی درباره برنامه‌های کمیته ملی المپیک در جهت حمایت از رشته‌های مختلف برای کسب سهمیه المپیک ریو اظهار کرد: سال 94 برای ورزش ایران سال بسیار مهمی است؛ چرا که کسب سهمیه المپیک در اکثر رشته‌های ورزشی در این سال انجام می‌گیرد. از لحاظ ظرفیت ورزشی که در ایران وجود دارد خدا را شکر خیلی از رشته‌های ورزشی آمادگی این را دارند که سهمیه خوبی کسب کنند و ما اعتقاد داریم که آن قدر ظرفیت ورزشی ایران خوب است که می‌توانیم سهمیه بهتر و بیشتری نسبت به دوره قبل به دست آوریم. وی ادامه داد: البته در این میان بحث بودجه بسیار مهم است امیدواریم پس از این که کمیسیون تلفیق نظر خود را اعلام کرد در صحن علنی مجلس نگاه ویژه‌تری به اعتبارات ورزش داشته باشند؛ به ویژه آن که امسال سال المپیک نیز هست. در واقع کسب سهمیه المپیک یعنی اعزام به مسابقات بین‌المللی و این کار به معنی این است که ما به اعتبار و بودجه نیاز داریم. اگر پول به مقدار لازم در اختیار خانواده ورزش خصوصا کمیته ملی المپیک قرار بگیرد ما بهتر می‌توانیم از برنامه‌های فدراسیون های ورزشی برای کسب سهمیه المپیک حمایت کنیم و این حمایت نیز در نهایت منجر به این می‌شود که پس از کسب سهمیه المپیک ان‌شاءالله نتیجه‌ای در خور کشور ایران به دست آید.
هاشمی در پاسخ به این پرسش که برنامه کمیته ملی المپیک برای ادامه نشست های تخصصی با فدراسیون های ورزشی به چه صورت است، تصریح کرد: ما فدراسیون‌ها را تقسیم‌بندی کرده‌ایم و فدراسیون‌هایی که امکان کسب مدال دارند در اولویت قرار گرفته‌اند. دسته دیگر فدراسیون‌هایی هستند که امید به مدال دارند و در دسته سوم نیز فدراسیون‌هایی قرار دارند که صرفا هدف حضور و کسب تجربه است. بر این اساس نشست‌های خود را برگزار می‌کنیم و حتی در فدراسیون‌ها حاضر می‌شویم و با کادر فنی تیم‌های ملی و مسئولان فدراسیون جلساتی را برگزار خواهیم کرد.