kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷

30 درصد بنزین مصرفی کشور یورو 4 است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با توجه به افزایش حجم سفرهای نوروزی و مصرف بنزین، برنامه‌ریزی‌ها برای تامین و ذخیره‌سازی بنزین در این ایام انجام شده است.

سیدناصر سجادی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بعید به نظر می‌رسد دولت سهمیه ویژه‌ای از بنزین برای ایام نوروز اختصاص دهد.
وی با اشاره به اینکه حدود 30 درصد بنزین توزیعی و مصرفی کشور دارای استاندارد یورو چهار است افزود: اکنون روزانه 18 تا 20 میلیون لیتر بنزین یورو چهار در کشور توزیع و عرضه می‌شود و کل بنزین مصرفی کشور روزانه 70 میلیون لیتر است.
وی گفت: هم‌اکنون کل مصرف شهرهای تهران، اصفهان، اراک، کرج و قم بنزین یورو چهار است و در مشهد هم حدود 50 درصد نیاز شهر از این نوع بنزین تامین می‌شود.
وی افزود: دو شهر شیراز و اهواز هم تا پایان اسفند ماه از بنزین یورو چهار برخوردار می‌شوند و تا اوایل سال آینده تمام هشت کلانشهر کشور به طور کامل زیر پوشش بنزین یورو چهار قرار می‌گیرند.
سجادی اظهار کرد: با بهره‌برداری از طرح بنزین‌سازی پالایشگاه بندرعباس تا پایان سال آینده می‌توانیم بخش دیگری از شهرهای کشور را زیر پوشش توزیع بنزین یورو چهار قرار دهیم. وی افزود: با بهره‌برداری کامل از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بنزین یورو چهار در تمام شهرهای کشور توزیع و عرضه می‌شود.
وی پیش‌بینی کرد بنزین مصرفی طی نوروز 94 نسبت به مدت مشابه سال جاری رشد 5 تا 6 درصدی داشته باشد.