kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵

پرونده سقوط هواپیمای تایوانی بسته شد

پرونده سقوط هواپیمای تایوانی، با پیدا شدن آخرین جسد از داخل رودخانه‌ای در شهر تایپه بسته شد.
به گزارش ایرنا، یک فروند هواپیمای شرکت «ترانس آسیا» با 58 مسافر ساعت 10 و 52 دقیقه روز چهارشنبه (15 بهمن) دقایقی پس از بلند شدن از باند فرودگاه، به دلیل نقص فنی در رودخانه شهر تایپه در منطقه «نان گانگ» سقوط کرد.
کمیته نجات و سوانح تایوان روز جمعه اعلام کرد که آخرین جسد مسافر این هواپیما عصر پنجشنبه از میان گل و لای رودخانه «کیلونگ» در جزیره «کینمن» و با فاصله زیادی از محل سقوط هواپیما پیدا شده است.
این کمیته اعلام کرد با پیدا شدن آخرین جسد مسافر پرواز «ترانس آسیا»، کار جست‌وجو و امداد به پایان رسیده است.
کمیته یاد شده، آمار دقیق کشته‌شدگان این سانحه هوایی را با پیدا شدن آخرین جسد، 43 نفر اعلام و دلیل تاخیر زیاد در پیدا شدن جسد این مسافر نگون‌بخت را جریان آب رودخانه بیان کرد که وی را به دورتر از محل سقوط هواپیما برده بود.این سانحه همچنین 15 مجروح داشت که در همان ساعات اولیه از سوی مردم و امدادگران نجات یافتند. دولت تایوان به پاس احترام به کشته‌شدگان این سانحه هوایی، روز سه‌شنبه (21 بهمن) را عزای عمومی اعلام کرد.31 تن از مسافران این هواپیما دارای ملیت چینی بودند که کشته شدن 28 نفر آنان از سوی مقام‌های مسئول تایید شده است.
اطلاعات به دست آمده از جعبه سیاه این هواپیما نشان می‌دهد که هواپیما 2 دقیقه پس از پرواز، هر دو موتور سمت چپ و راست خود را با فاصله‌ای اندک از دست داده و خلبان برای جلوگیری از برخورد هواپیما با ساختمان‌های داخل شهر آن را به سمت رودخانه هدایت کرده است.
این دومین حادثه برای شرکت هواپیمایی «ترانس آسیا» در یک سال گذشته محسوب می‌شود.یک فروند دیگر از این هواپیماها دوم مرداد‌ امسال در جزیره «پنگو» تایوان سقوط کرد که در آن حادثه نیز 48 نفر جان خود را از دست دادند.بنا به این گزارش، پس از وقوع دومین حادثه برای این شرکت هوایی، مسئولان «ترانس آسیا» به فکر بررسی مجدد صلاحیت خلبانان خود افتادند و تصمیم گرفتند بار دیگر از خلبانان و کادر پرواز این شرکت آزمون و تست پرواز بگیرند.روزنامه استریت تایمز اعلام کرد، از 49 خلبان شرکت‌کننده در آزمون 10 خلبان موفق به کسب امتیازات لازم نشدند و مجوز پرواز آنان به حالت تعلیق درآمده است.قرار است پس از بررسی دقیق‌تر نتایج آزمون این خلبانان، وضعیت آنان مبنی بر انجام مجدد پرواز به صورت مستقل اعلام شود. انجام آزمون از سایر خلبانان و کادر پروازی شرکت هواپیمایی «ترانس آسیا» در آینده نزدیک، در دستور کار مسئولان این شرکت قرار دارد.