kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
مدیر عامل توانیر خبر داد

مذاکرات ایران با 3 شرکت خارجی برای احداث نیروگاه برق

مدیرعامل توانیر از آغاز مذاکرات ایران با سه شرکت بزرگ از آلمان، ژاپن و کره‌جنوبی به منظور احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر برق در کشور خبر داد.

همایون حائری در گفت‌وگو با مهر درباره جزئیات مذاکرات برقی جمهوری اسلامی ایران با سرمایه‌گذاران بزرگ جهان به منظور مشارکت و سرمایه‌گذاری در صنایع برق و انرژی ایران، گفت: شرکت‌های متعدد بین‌المللی به منظور سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های مختلف صنعت برق به ویژه احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر برقی در کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت توانیر با اعلام اینکه هم اکنون درخواست‌های متعددی به ایران برای ساخت نیروگاه‌های تولید برق پاک ارائه شده است، تصریح کرد: بر این اساس مذاکراتی با شرکت‌هایی از آلمان، ژاپن و کره جنوبی به منظور طراحی و ساخت نیروگاه‌های تولید برق تجدیدپذیر در کشور انجام شده است.
این مقام مسئول بااشاره به دستیابی به توافق‌های مقدماتی به این شرکت‌ها، اظهار داشت: این در حالی است که برخی قراردادها به منظور ساخت و انتقال دانش فنی و فناوری انرژی تجدیدپذیر در حال نهایی شدن است.
مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران از آغاز مذاکرات گسترده با چهار کشور عضو اتحادیه اروپا به منظور سرمایه‌گذاری در ساخت نیروگاه‌های برق بادی و خورشیدی در ایران خبر داد.
حائری همچنین در خصوص آخرین وضعیت اتصال شبکه برق ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم توضیح داد: در شرایط فعلی استانداردهای شبکه انتقال و توزیع ایران از کیفیت قابل توجه جهانی و منطقه‌ای برخوردار است.
مدیرعامل توانیر با اشاره به مذاکرات انجام گرفته بین ایران و روسیه به منظور اتصال شبکه برق دو کشور، تبیین کرد: اتصال شبکه برق ایران به روسیه باید از طریق برخی از کشورهای همسایه انجام گیرد که مذاکرات فنی هم با این کشورها آغاز شده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در صورت اتصال شبکه برق ایران به روسیه این قابلیت به منظور اتصال شبکه برق کشور به کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم فراهم می‌شود.