وزارت صنعت و تجارت:
قاچاق کالا یکی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان است
قائممقام وزیر صنعت و تجارت گفت: تقویت تولید ملی تاثیر تحریمها را از بین میبرد.
به گزارش خبرنگار کیهان، سیدطاهر طاهری در چهارمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری اظهار داشت: الان نیازمند رشد و توسعه صنعت هستیم و لذا باید موانع فعالیت بخش خصوصی را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه امیدواریم فشارها از روی دوش تولیدکنندگان برداشته شود افزود: تقویت تولید ملی که از توصیههای اکید رهبر معظم انقلاب در باب اقتصاد مقاومتی بوده است باعث می شود تا تاثیر تحریم ها ملغی شود.
طاهری در عین حال از تولیدکنندگان هم خواست از فرصتهای پیش آمده مثل وجود بازار بالقوه مصرف در داخل کشور و کشورهای همسایه و منابع زیرزمینی معدن و... در کشور استفاده کنند و در جهت ارتقاء کیفیت محصولات خویش تلاش نمایند.
قائممقام وزیر صنعت و تجارت سپس به مشکلات ساختاری تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: قاچاق کالا از مبادی غیرقانونی یکی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان است که باید برای آن چارهاندیشی کرد.
طاهری در عین حال از تولیدکنندگان خواست تا در زمینه قیمتگذاری محصولات خود انعطافپذیری داشته باشند زیرا این اقدام تاثیر مستقیم در جلب مشتری دارد.
وی افزود: مدیران شرکتها باید شخصاً برای نظرات مشتریان وقت بگذارند و به پرسنل خود آموزش بدهند که شکایات مشتریان منبع بسیار ارزشمندی برای پیشرفت شرکت است.
طاهری، سرمایه اصلی شرکت ها را مردم و مصرفکنندگان دانست و گفت: شرکتها باید از طلایهداران حمایت از مصرفکننده باشند.
رئيس انجمن حمایت از حقوق مصرفکنندگان هم در بخشی از این اجلاس گفت: رضایتمندی مشتری به ارتقاء سطح کیفیت کالاها بستگی دارد.
سیدمحمدجعفری افزود: مشتریان راضی منبع سود شرکتها هستند و شرکتهایی که نمیتوانند مشتریان خود را راضی نگه دارند محکوم به حذف از بازار میباشند.
وی افزود: بنگاه اقتصادی باید احساس و نیاز مشتری را دائم رصد کند تا موفق به جلب رضایت او و بازگشت سرمایهاش باشد.
دبیر اجلاس رضایتمندی مشتری اظهار امیدواری کرد که این همایش باعث ارتقاء کیفی صنعت، بازرگانی و تجارت شود.
مشاور رئيس سازمان مدیریت هم در این اجلاس گفت: بررسیها نشان میدهد 70 درصد مشتریانی که به شرکتها وفادار نمیمانند علتش نارضایتی آنها از محصولات آن شرکتهاست و فقط 30 درصد مشتریان با رقابت رقبا به محصولات شرکتهای دیگر روی میآورند.
حسینعلی تقیتهرانی افزود: امروز دیگر رضایتمندی مشتری به تبلیغات و بنر زدن نیست بلکه به کیفیت محصول ارتباط دارد و تبلیغات سینه به سنه خود مردم باعث فروش بیشتر شرکتها میشود.
مشاور رئيس سازمان مدیریت در ادامه با بیان اینکه بحران اقتصادی در فضای کسب و کار وجود دارد گفت: البته شرکتها با استراتژي خودشان میتوانند در همین فضا موفق باشند.
وی سپس با اشاره به جلسه خود با یکی از مسئولان کشور اظهار داشت: در این جلسه به مدیر مذکور گفتم وضعیت کف بازار خوب نیست ولی او پاسخ داد نه اینطور نیست وضعیت خوب است اما من گفتم اطلاعات غلط به شما دادهاند و من با کف بازار در ارتباط هستم و میدانم وضعیت چگونه است.
تقیتهرانی در پایان از مدیران شرکتها خواست تا به سیستم شکایات مشتریان و پیشنهادات و انتقادات آنها بها بدهند.