kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹

حوادث کوتاه از کشور


    زلزله در باسمنج
تهران- ایرنا: زلزله‌ای به بزرگی 4 درجه ریشتر دیروز باسمنج واقع در آذربایجان شرقی را لرزاند.
به گزارش شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ساعت 15 و 23 دقیقه و 52 ثانیه در عمق 8 کیلومتری زمین به وقوع پیوست.
از خسارات و تلفات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.
مرگ 4 نفر در تصادفات جاده‌ای
رشت- فارس: رئیس پلیس راه گیلان عصر روز شنبه از کشته شدن 5 نفر در تلفات جاده‌ای این استان خبر داد.
مهیار رستگار گفت: برخورد یک دستگاه خودرو پراید با عابر موجب مرگ وی شد و نیز در حادثه دیگر برخورد یک دستگاه کامیون با یک دستگاه موتورسیکلت مرگ راکب موتورسیکلت را رقم زد.
به گفته وی وقوع 3 حادثه جاده‌ای دیگر در گیلان جان 3 نفر را گرفت.
توقیف هروئین در پل زال
دزفول- ایرنا: فرماندار اندیمشک روز یکشنبه از کشف و ضبط 6 کیلوگرم هروئین از محور پل زال در ورودی این شهرستان خبر داد.
حمیدرضا گودرزی افزود: این محموله توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) در پل زال شهرستان کشف شد.
وی ادامه داد: در این راستا 5 نفر از عوامل و قاچاقچیان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند و 3 دستگاه خودرو توقیف شد.
کشف 300 کیلوگرم حشیش در هرمزگان
بندرعباس- واحد مرکزی خبر: سربازان گمنام امام زمان(عج) دیروز بیش از 300 کیلوگرم حشیش در هرمزگان کشف کردند. به گزارش روابط عمومی اداره اطلاعات هرمزگان، قاچاقچیان قصد داشتند این مقدار مواد مخدر را که به طرز ماهرانه‌ای در یک دستگاه خودروی سواری جاسازی شده بود، از بندرعباس به استان فارس حمل کنند.
توقیف محموله کالای قاچاق در رباط کریم
رباط کریم- فارس: فرمانده انتظامی رباط کریم گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی حین گشت‌زنی در محورهای اصلی رباط‌کریم به یک دستگاه خودروی وانت‌باری با یک نفر سرنشین مشکوک شده و به راننده خودرو دستور ایست دادند.
جعفر علیزاده افزود: مأموران انتظامی خودرو را متوقف و در بازرسی از قسمت بار آن، 405 قلم جنس قاچاق از قبیل چای‌ساز، ماشین اصلاح، جاروبرقی، سرویس‌های چاقو، سرخ کن، مایکروفر، کارواش خانگی کشف شد.
به گفته این مسئول در این ارتباط یک نفر دستگیر و جهت بررسی و بازجویی به پلیس آگاهی انتقال داده شد.
به گفته وی، کالای قاچاق کشف شده توسط کارشناسان، یک میلیارد ریال کارشناسی شد و قاچاقچی دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
راننده تانکر در آتش سوخت
ایلام - ایرنا: مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دهلران گفت: وقوع حادثه آتش‌سوزی در یک دستگاه تانکر حامل سوخت موجب مرگ راننده خودرو شد.
اسدالله نوری افزود: سرنگونی تانکر در محور مهران - دهلران، در 35 کیلومتری دهلران در نزدیکی روستای بیشه‌ دراز موجب آتش‌سوزی در خودرو شد.
500 کیلو تریاک در مخفیگاه قاچاقچیان
زاهدان - باشگاه خبرنگاران: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف نیم تن تریاک از مخفیگاه قاچاقچیان در عملیات شبانه پلیسی در شهرستان زاهدان خبر داد.
سرتیپ دوم پاسدار حسین رحیمی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی مقادیر قابل توجهی مواد مخدر در یکی از محلات زاهدان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران انتظامی زاهدان با کمک عوامل تخصصی پلیس آگاهی و اشراف اطلاعاتی و تحقیقات گسترده موفق به شناسایی باند قاچاقچیان و محل دپوی مواد مخدر شدند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضایی، ماموران انتظامی با طراحی عملیاتی هدفمند برای دستگیری قاچاقچیان به محل اعزام شدند.
رحیمی خاطرنشان کرد: قاچاقچیان به محض رویت ماموران اقدام به فرار کردند که در جریان تعقیب و گریز و با هوشیاری و  رشادت ماموران دستگیر شدند.
چوب قاچاق در کامیون حمل کیوی
آستارا - فارس: جانشین فرمانده انتظامی گیلان گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا، یک دستگاه کامیون که در ظاهر حامل کیوی بود در ایست بازرسی سه راه قلعه آستارا توقیف شد.مهرداد مهرگان با بیان اینکه در بازرسی از کامیون به جای کیوی چوب قاچاق کشف شده است، گفت: 350 اصله انواع درختان جنگلی به وزن 18 تن که به صورت غیرمجاز توسط قاچاقچیان بریده شده بود، کشف و راننده خودرو نیز دستگیر شد.
بازداشت عامل نشر تصاویر خصوصی
بوشهر - فارس: رئیس پلیس فتای استان بوشهر گفت: زن جوانی با مراجعه به پلیس فتای شهرستان بوشهر اعلام کرد که مدتی است تلفن همراهش گم شده و فردی از طریق شبکه اجتماعی وی را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی ذخیره شده در تلفن کرده و تعدادی از عکس‌هایش را نیز به دوستان وی ارسال کرده است.
پورسعید افزود: با اقدامات فنی و پیچیده و با استفاده از مهندسی اجتماعی متهم پرونده شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات دستگیر و به این پلیس انتقال داده شد.
این مقام انتظامی ادامه داد: متهم نیز که دختر خانم جوانی بود در برابر شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود و گفت که به منظور تهدید و اخاذی از شاکی تعدادی از عکس‌های وی را از طریق شبکه‌های اجتماعی به دوستانش ارسال کرده است.
پورسعید خاطرنشان کرد: متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قضایی به مراجع ذی‌صلاح تحویل و به دستور مقام قضایی روانه زندان شد.
دروغگوی فضای مجازی دستگیر شد
ایلام - فارس: رئیس پلیس فتای استان ایلام گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتای ایلام و اعلام این موضوع که شخصی از طریق شبکه اجتماعی موبایل (تانگو) اقدام به انتشار مطالبی خلاف واقع کرده و موجب هتک حیثیت و از بین رفتن وجهه کاری و اجتماعی وی شده است، رسیدگی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
عباس کسانی افزود: با اقدامات فنی و پلیسی در کمترین زمان ممکن متهم شناسایی و دستگیر شد.
توقیف کابل مسروقه در آستارا
رشت - فارس: فرمانده انتظامی آستارا با اعلام دستگیری سارق و کشف کابل مسروقه به ارزش 400 میلیون ریال در این شهرستان گفت: ماموران انتظامی بخش لوندویل با دریافت خبری مبنی بر وقوع یک مورد سرقت سیم و تخریب ترانس برق موضوع را پیگیری کردند.
رحیم مهدی‌زاده با بیان  اینکه ماموران عامل سرقت سیم و کابل در آستارا را شناسایی کردند، تصریح کرد: پلیس در اقدامی ضربتی متهم پرونده به همراه مال‌خر را دستگیر کرد.
وی از کشف 50 کیلوگرم انواع سیم و کابل در مخفیگاه سارق حرفه‌ای مذکور خبر داد و اظهار کرد: متهم به همراه مال‌خر برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.