kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹

فروشندگان قلابی خانه 30 میلیارد تومانی دستگیر شدند

تلاش برای فروش خانه 30 میلیارد تومانی از طریق جعل اسناد وکالتی ناکام ماند.


به گزارش فارس، شهریور ماه سال جاری در پی شکایت مالک خانه‌ای در خیابان فلامک مبنی بر اقدام افرادی جهت فروش ملک مسکونی وی که در خارج از کشور اقامت دارد به وسیله اسناد مجعول به ارزش تقریبی 30 میلیارد تومان تحقیقات در این زمینه از سوی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ آغاز شد.
با آغاز تحقیقات پلیسی، فردی به نام حسن به‌عنوان مالک شناسایی شد. وی وکالتنامه‌ای محضری در خصوص انتقال حقوقی ملک از مالک اصلی ارائه داد که با بررسی آن مشخص شد این وکالتنامه با استفاده از اسناد و مدارک شناسایی جعلی تنظیم شده است.
حسن با اعتراف در مورد جعلی بودن وکالتنامه از همکاری فردی به نام مجتبی در این کار با وی خبر داد. به گفته حسن، مجتبی با شناسایی این ملک به وی اطمینان داده بود که هیچ کس در آنجا زندگی نمی‌کند و قرار بود تا  وی با ارائه وکالتنامه، در زمان فروش ملک خود را نماینده و وکیل تام‌الاختیار صاحب ملک اعلام و پس از فروش ملک درصدی را دریافت کند.
در ادامه رسیدگی به این پرونده، در 30 شهریور ماه 2 نفر با مراجعه به دفترخانه‌ای در منطقه بهارستان قصد انتقال حقوقی خانه‌ای چند ده میلیارد تومانی را داشتند که با هوشیاری سردفتر و مشخص شدن جعلی بودن اسناد و اوراق هویتی و اطلاع به پلیس یک نفر به نام امیر دستگیر و فرد دیگر که بیرون از دفترخانه بود فرار کرد.
با اعتراف امیر مشخص شد فرد فراری همان مجتبی بوده و در نهایت با اقدامات پلیسی مخفیگاه وی در منطقه فشافویه شناسایی و در 20 دی ماه مجتبی به همراه مقادیر زیادی از اوراق شناسایی و مالکیت جعلی، دهها مهر متعلق به دفاتر ثبت اسناد و مراکز قضایی و دولتی، دهها سند مالکیت ملک به صورت سفید و خام، دهها کارت شناسایی و شناسنامه جعلی و ابزار و ادوات جعل اسناد دستگیر شد.