kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶

کوتاه اقتصادی


* نحوه انتقال حق بیمه سهم مستخدم و کارفرما برای مستخدمین رسمی دولت از تامین اجتماعی به صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شد. معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: حق بیمه سهم مستخدم و کارفرما برای مستخدمین رسمی دولت که توسط سازمان تامین اجتماعی وصول شده است، بروزرسانی شده و بدون این که بار اضافی بر مستخدم تحمیل کند از این سازمان به صندوق بازنشستگی کشوری منتقل می‌شود. محمدحسن زدا افزود: مشمولین این قانون آن دسته از مستخدمین رسمی دولت هستند که در دوران پیمانی و یا قراردادی مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و به حکم قانون‌گذار و به تبع رسمی شدن، صندوق بیمه‌ای آنان به صندوق بازنشستگی کشوری تغییر یافته و حق بیمه آنان قبل از لازم الاجرا شدن قانون بودجه سال 1393 کل کشور ( تا پایان سال 1392) به صندوق بازنشستگی کشوری منتقل نشده باشد.
* شرکت مخابرات استان تهران از شهروندان تهرانی درخواست کرد کارت تلفن همگانی موردنیاز خود را از مراکز مخابراتی و عوامل فروش مجاز خریداری کنند. حسنعلی ذوالفقاری معاون روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران ضمن اعلام این مطلب که شهروندان استان تهران می‌توانند کارت تلفن همگانی موردنیاز خود را از مراکز مخابرات استان تهران و عوامل فروش مجاز خریداری کنند افزود: به تازگی تعدادی کارت اعتباری تلفن همگانی غیرمجاز و فاقد کیفیت در سطح شهر توزیع و منجر به یکسری مشکلات برای مشترکین شده است. ذوالفقاری با بیان این مطلب گفت: از جمله مزیت‌های خریداری کارت تلفن همگانی از مراکز مخابراتی و یا عوامل فروش معتبر این است که چنانچه شهروندان در زمان استفاده از کارت تلفن همگانی با این پیام «کارت غیرمجاز است» مواجه شدند می‌توانند کارت تلفن خریداری شده را به فروشنده استرداد کنند.
* رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شورای اسلامی کار کشور با تاکید بر این که دولت به عنوان کارفرمای بزرگ همواره در جلسات شورای عالی کار با کارفرمایان همراه است و کمتر قدرت خرید کارگران مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: حداکثر 30 درصد از هزینه‌های خانوار با دستمزدهای فعلی پوشش داده می‌شود. علی خدایی با اشاره به این که سهم دستمزد در قیمت تمام شده کالا کمتر از 10 درصد است، اظهار داشت: این که تولیدکنندگان دستمزد را عاملی برای افزایش هزینه‌ها می‌دانند، تفکر غلطی است، چرا که سایر عوامل تولید، کارفرمایان را دچار مشکل می‌کند.
* تحلیل‌گران می‌گویند، محدوده قیمت نفت تا پایانه دهه جاری 60 تا 80 دلار در هر بشکه خواهد بود. به گزارش رویترز، موسسه تحقیقات انرژی فکت گلوبال در گزارش ماه ژانویه خود اعلام کرد: قیمت نفت احتمالا از سطوح کمتر از 50 دلار در هر بشکه بالاتر خواهد رفت اما بسیاری عقیده دارند که سطح قیمت نفت در بلندمدت پایین‌تر از متوسط قیمت نفت در سال‌های اخیر خواهد بود. این موسسه افزود: ما به تئوری رسیدن نفت به 20 دلار اعتقاد نداریم. قیمت‌ها در کوتاه‌مدت احتمالا تا سطح 30 دلار در هر بشکه خواهد رسید، اما مجددا افزایش خواهد یافت. ما معتقدیم که محدوده قیمت نفت تا پایان دهه جاری 60 تا 80 دلار در هر بشکه خواهد بود. بهای نفت از ماه ژوئن گذشته که به 115 دلار در هر بشکه رسیده بود، به دلیل اشباع بازار و کندی رشد تقاضا حدود 60 درصد کاهش یافته است.