اعتراف رسانههای معاند به تحقیر ترامپ در مقابل ایران
طی روزهای بعد از امضای تفاهمنامه پایان جنگ و تثبیت دستاوردهای ملی ملت بزرگ ایران، رسانههای وابسته به جریان نفاق و بوقهای تبلیغاتی جبهه غربی-صهیونیستی، در چرخشی آشکار و منفعلانه، به شکست راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر اقتدار جمهوری اسلامی ایران اعتراف کردند. این رسانهها که تا پیش از این با تمام توان به دنبال پنهان کردن واقعیتهای میدان بودند، اکنون تحت تأثیر ابعاد گسترده پیروزی ایران، نتوانستهاند ناکامی فضاحتبار اربابان خود را کتمان کنند.
بخشی از این اعترافات ناظر بر حجم سنگین خسارات مالی و نظامی نظام سلطه در طول نبرد است. بر اساس گزارشهای یکی از برنامههای شبکه اینترنشنال، حملات دقیق ایران به بیش از ۱۰۰ هدف در ۱۱ پایگاه نظامی آمریکا، خساراتی میلیارد دلاری روی دست واشنگتن گذاشته که بسیار فراتر از آمارهای سانسورشده کاخ سفید است. انهدام دستکم ۴ دستگاه از رادارهای پیشرفته
۳۰۰ میلیون دلاری سامانه پدافندی «تاد» در کشورهای همپیمان آمریکا و عجز پدافند هوائی دشمن در برابر ریزپرندهها و جنگندههای ایرانی، از دیگر حقایقی بود که رسانههای معاند مأمور به پنهانسازی آن بودند اما در نهایت به آن تن دادند.
همچنین در یک میزگرد شبکه صدای آمریکا، کارشناسان حاضر تصریح کردند که در دو جنگ 12 روزه و رمضان، «به هیچکدام از اهداف نرسیدیم» و در همین جهت، به اصطلاح کارشناسان شبکه اینترنشنال گفتند: «ایران به راحتی به پایگاههای آمریکا حمله میکند، به اسرائیل حمله پیشدستانه میکند و تنگه هرمز را میبندد و... با بستن تنگه هرمز میتوانند شرایط خود را به آمریکا دیکته کند...»
در همین جهت، شبکه پهلوی-صهیونیستی «ایران اینترنشنال» در گزارشهای متعددی با اشاره به بندهای تفاهمنامه صلح، از تحقیر تاریخی ایالات متحده پرده برداشته است. مجریان و کارشناسان این شبکه به صراحت اعتراف کردند که دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، عملاً در برابر اراده ملت ایران تسلیم شده و مواضع پیشین خود مبنی بر برچیدن توان موشکی و دفاعی ایران را به طور کامل عقب رانده است. این شبکه با ابراز شگفتی از بندهای توافقنامه اذعان کرد که واشنگتن امتیازاتی غیرمنتظره و فراتر از انتظار به تهران واگذار کرده و با پذیرش رسمیت «محور مقاومت» به عنوان یک واقعیت ژئوپلیتیک، شکست راهبردی خود را امضا کرده است.
از سوی دیگر، کارشناسان ارشد رسانههای صهیونیستی از جمله «منشه امیر»، سخنگوی فارسیزبان رسانه اسرائیل، با ابراز خشم و درماندگی شدید، وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی را پس از این توافق «غوغا و آشفته» توصیف کردند. به گفته این تحلیلگران، تفاهمنامه مذکور نه تنها هیچیک از اهداف واشنگتن و تلآویو را محقق نساخته، بلکه جایگاه و اقتدار منطقهای ایران را در قویترین موضع تاریخی خود قرار داده است.