کد خبر: ۳۳۳۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۲۱:۴۶

افتتاح زیرگذر «شهید فریدون عباسی» در هسته مرکزی ‌شهر شیراز

 
شيراز- خبرنگار كيهان: 
زیرگذر هزار متری «دانشمند شهید فریدون عباسی» با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان، در آیینی با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، استاندار فارس، شهردار و رئیس شورای شهر شیراز به بهره‌برداری رسید. این پروژه که در خیابان شهید پیشرو و مقابل ساختمان مرکزی شهرداری واقع شده، هشتادوپنجمین مرحله از جهش‌های عمرانی شیراز محسوب می‌شود و هدف از آن، روان‌سازی ترافیک در هسته مرکزی کلان‌شهر است.
مسعود نصرتی، معاون عمرانی و توسعه امور شهری وزیر کشور، در این مراسم شیراز را یکی از برجسته‌ترین شهرهای کشور در حوزه توسعه شهری، جذب سرمایه و ارتباطات بین‌المللی معرفی کرد.  وي همچنین از برنامه میزبانی شیراز برای نشست ۵۵ شهر عضو بریکس خبر داد و گفت دبیرخانه دائمی این رویداد در شیراز مستقر خواهد شد.
حسینعلی امیری، استاندار فارس، در اين آيين، این پروژه را بخشی از سند «سومین حرم اهل بیت(ع)» و راهبرد توسعه گردشگری استان دانست و تأکید کرد: این زیرگذر تنها یک طرح عمرانی نیست، بلکه بخشی از مسیر توسعه زیرساخت‌های شهری شیراز محسوب می‌شود.
محمدحسن اسدی، شهردار شیراز نيز در اين مراسم، ارزش واقعی پروژه را در ایجاد آرامش برای شهروندان دانست و گفت: این زیرگذر از امروز زیر بار ترافیک می‌رود تا گره‌های ترافیکی منطقه باز شود. اسدی از افتتاح پروژه‌های بزرگ دیگری مانند شهر آبی شیراز با زیربنای ۷۰ هزار 
متر مربع و اعتبار ۶ همت در ماه‌های آینده خبر داد. محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهرداری، اعلام کرد طول زیرگذرهای شیراز از چهار هزار متر به بیش از ۶ هزار و ۴۷۰ متر رسیده است. عملیات اجرائی این پروژه حدود ۱۸ ماه به طول انجامید که شش ماه آن صرف رفع معارضات تأسیساتی شد. علی‌حسین عباسی، رئیس سازمان عمران شهرداری، مشخصات فنی پروژه را شامل ۱۴۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری (معادل ۲۸ هزار سرویس حمل)، ۵۵ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، پنج هزار تن آرماتور و ۴۰ هزار متر مربع آسفالت‌ریزی اعلام کرد.
سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای شهر شیراز نیز از تدوین بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۵ بر اساس سند ۲۰ ساله خبر داد و گفت ۱۴ هزار میلیارد تومان از این بودجه از محل درآمدهای سرمایه‌گذاری تأمین می‌شود.  حسيني همچنین از اختصاص سه درصد بودجه به رفع محرومیت‌ها و سه درصد به احیای محلات خبر داد.