کد خبر: ۳۳۳۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۲۰:۵۴

کشف 14 تن سنگ طلا از ۶ کارگاه غیرمجاز در تبریز

دادستان عمومی و انقلاب ورزقان گفت: ۱۴ تن سنگ طلا و تجهیزات مربوطه کشف و ضبط شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی لطفی‌وند با اشاره به افزایش فعالیت‌های غیرمجاز حفاری برای استخراج سنگ‌های معدنی در سطح شهرستان ورزقان، اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌های قوه قضائیه و با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در اداره اطلاعات و پلیس اطلاعات شهرستان ورزقان، فعالیت ۶ کارگاه غیرمجاز استحصال طلا در تبریز شناسایی شد.
لطفی‌وند افزود: مأموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی دقیق محل فعالیت این کارگاه‌ها، با دریافت دستور قضائی و هماهنگی با دادستان مرکز استان در محل حاضر شده و ضمن تفتیش و بازرسی، نسبت به جمع‌آوری ادله جرم و پلمب مراکز مذکور اقدام کردند.
وی با بیان اینکه در این عملیات مقادیر قابل‌توجهی سنگ طلا به وزن ۱۴ تن به همراه تجهیزات و ادوات فرآوری کشف و ضبط شده است، ادامه داد: در همین رابطه پنج نفر به‌عنوان متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده قضائی، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.
دادستان ورزقان با تأکید بر اینکه برخورد با قاچاق سنگ طلا و فعالیت‌های معدنی غیرمجاز در سطح استان تشدید شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی با مخلان امنیت و افرادی که به‌صورت غیرقانونی اقدام به بهره‌برداری از منابع معدنی می‌کنند، بدون هیچ‌گونه اغماضی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.