اعزام کاروان سازمان انتقال خون ایران به کربلای معلی
اولین گروه از اعضای کاروان سازمان انتقال خون ایران با هدف ساماندهی فرهنگ نذر خون در عراق، برای شرکت در مراسم اربعین حسینی، عصر دیروز تهران را به مقصد ایلام ترک کرد.
به گزارش فارس، کاروان اعزامی مرکب از نیروهای داوطلب ستاد مرکزی و برخی از ادارات کل استانی عصر دیروز طی مراسم ویژهای از محل ستاد مرکزی راهی ایلام شد.
مدیر عامل سازمان انتقال خون در مراسم بدرقه کاروان، این حرکت داوطلبانه را گامی ارزشمند برای زنده نگه داشتن آرمانهای سرور و سالار شهیدان دانست و افزود: بهره جستن از مناسبتهای مذهبی در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون سالم در میان اقشار مختلف جامعه گام بزرگی است.
علی اکبر پورفتح الله با اشاره به درخواست انتقال خون کشور عراق برای همکاری کارشناسان سازمان انتقال خون ایران در مسیر ساماندهی فرهنگ نذر خون در این کشور همزمان با اربعین حسینی، ابراز امیدواری کرد تا این فعالیت مشترک، سرآغاز فراگیر شدن فرهنگ اهدای خون در میان کشورهای اسلامی با الهام گرفتن از باورهای عاشورایی ایثار و از خودگذشتگی باشد.
لازم به ذکر است که اعضای این کاروان پس از استقرار در شهر ایلام، فراهم ساختن مقدمات فعالیتهای ترویجی اهدای خون در میان زائران حرم حضرت سیدالشهدا(ع) را در مناطق مرزی مهران و شلمچه بر عهده خواهند داشت. همچنین علاوه بر همکاران ادارات کل انتقال خون ایلام و خوزستان، نیروهای داوطلب ادارات کل انتقال خون کرمانشاه، همدان، لرستان و زنجان نیز در این حرکت فرهنگی مشارکت خواهند داشت.