جزئیات جدید از استرداد وجه بلیت پروازهای لغو شده
مسافرانی که بلیتهای خود را به صورت مستقیم از وبسایت شرکتهای هواپیمایی خریداری کردهاند، میتوانند با مراجعه به بخش «استرداد» همان سایت، نسبت به بازپسگیری وجه خود اقدام کنند.
«مجید اخوان»، سخنگوی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: مسافرانی که بلیتهای خود را به صورت مستقیم از وبسایت شرکتهای هواپیمایی خریداری کردهاند، میتوانند با مراجعه به بخش «استرداد» همان سایت، نسبت به بازپسگیری وجه خود اقدام کنند.
به گفته وی، شرکتهای هواپیمایی موظفاند مبلغ پرداختی را به همان حساب بانکی خریدار بازگردانند. اخوان افزود: در صورتی که بلیت از طریق دفاتر خدمات مسافرتی تهیه شده باشد، مسافران باید درخواست استرداد وجه را از طریق همان مسیر خرید خود پیگیری کنند. دفاتر مربوطه نیز مکلف هستند در سریعترین زمان ممکن، فرآیند دریافت وجه از شرکت هواپیمایی و واریز آن به حساب مسافر را دنبال کنند.
سخنگوی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مشکلاتی مانند محدودیتهای اینترنتی، توقف فعالیت برخی شرکتهای هواپیمایی، حملات سایبری به سامانههای فروش اینترنتی و اختلال در شبکههای بانکی گفت: تاکنون بخشی از بازپرداختها انجام شده اما به دلیل حجم بالای درخواستها، فرآیند استرداد زمان بیشتری نسبت به شرایط عادی خواهد برد و پس از بهبود وضعیت، مابقی وجوه بازگردانده میشود. وی همچنین از صبر و همکاری هموطنان قدردانی و تاکید کرد: تمام وجوه مربوط به بلیتهای لغو شده در اولین فرصت ممکن به مسافران بازخواهد گشت. مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف میتوانند از طریق سامانه حقوق مسافر، موضوع را به سازمان هواپیمایی کشور گزارش دهند. گفتنی است همزمان با آغاز حملات رژیم صهیونیستی به کشور، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که بهای بلیت همه پروازها از زمانی که به دلیل اتفاقات اخیر لغو شده، قابل استرداد است و مسافرانی که هنوز هم اقدام نکردهاند میتوانند استرداد کنند.
به همین جهت اگر تهیه بلیت به صورت اینترنتی بوده مسافران از طریق گزینه استرداد در وبسایت «هما» به نشانیiranair.com مطالبه وجه کنند که در روزهای اداری حداکثر ۴۸ ساعت وجه بلیت به آنها باز میگردد. طبق اعلام این شرکت، اگر هم تهیه بلیت از طریق آژانس بوده است، مسافران با مراجعه حضوری یا تلفنی به آژانس مربوطه امکان دریافت وجه دارند.