kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱

هلاکت 7 صهیونیست در انتفاضه جوانان بیت‌المقدس

در پی عملیات شهادت‌طلبانه دو جوان فلسطینی در قدس اشغالی 7 صهیونیست به هلاکت رسیدند و 15 نفر دیگر مجروح شدند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، «غسان» و «عدی ابوجمل» دو فلسطینی که پسرعمو هستند، صبح روز گذشته با کلت کمری و چاقو به یک کنیسه در محله «هارنوف» واقع در قدس اشغالی حمله کردند که طی عملیاتی مسلحانه 22 صهیونیست را کشته و زخمی شدند.
یکی از رهبران برجسته حزب راستگرای شاس جزو مجروحان و یک خاخام اسرائيلی جزو کشته‌ها هستند. در حالی که منابع خبری اعلام کرده‌اند عوامل این عملیات دو جوان فلسطینی هستند، رژیم صهیونیستی مدعی شده، نفر سومی هم هست که گریخته است.
«پلیس اسرائیل» اعلام کرد که دو فلسطینی از سه عامل این عملیات کشته شدند و پلیس در تعقیب فرد سوم عامل این عملیات است.
به نظر می‌رسد، عامل سوم از آن روی ساخته شده تا صهیونیست‌ها بهانه لازم برای دستگیری مظنونین را به دست آورند!
غسان و عدی عاملان این عملیات شهادت‌طلبانه در یک بقالی در نزدیکی کنیسه کار می‌کردند و از اعضای جبهه مردمی آزادی فلسطین بودند. این عملیات موفق استشهادی یک روز پس از آن روی می‌دهد که صهیونیست‌ها یک جوان فلسطینی را در قدس به دار کشیدند!
پس از این عملیات شهادت‌طلبانه نیروهای اشغالگر اسرائیل به منزل یکی از عاملان عملیات‌های شهادت‌طلبانه یورش برد که با مقاومت فلسطینی‌ها مواجه شد و بدین ترتیب درگیری میان صهیونیست‌ها و جوانان فلسطینی آغاز شد.
جوانان فلسطینی به سوی نیروهای رژیم صهیونیستی سنگ و کوکتل مولوتوف پرتاب کردند و نظامیان رژیم صهیونیستی نیز فلسطینی‌ها را با گاز اشک‌آور و گلوله مورد هدف قرار دادند که بر اثر این درگیری‌ها تعدادی از فلسطینی‌ها مجروح شدند.
عملیات دوم
همچنین در یک عملیات دیگر در شرق شهر نابلس به سمت یک گشتی اسرائیلی تیراندازی شد که منجر به زخمی شدن یک صهیونیست گردید.
گفتنی است مقاومت فلسطین پیش از این اعلام کرده بود که انتفاضه سوم آغاز شده است و صهیونیست‌ها باید منتظر انتفاضه «مسلحانه» باشند!
واکنش مقاومت فلسطین
گروه‌های مقاومت فلسطین ضمن اعلام تبریک به مناسبت این عملیات موفق استشهادی آن را «نتیجه طبیعی تجاوزهای اسرائیل» دانستند.
گروه‌های فلسطینی خواستار تشدید عملیات شهادت‌طلبانه علیه صهیونیست‌ها شدند.
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تاکید بر وقوع انتفاضه فراگیر در قدس اشغالی اظهار داشت؛ عملیات قدس نشان می‌دهد که ملت فلسطین هرگز در برابر جنایت‌های اسرائیل  ساکت نخواهد ماند و فلسطینیان حق دارند به این جنایت‌ها پاسخ دهند.
«داود شهاب» افزود، رژیم اشغالگر باید بیشتر از این‌ها منتظر خشم فراگیر فلسطینیانی باشد که مورد ظلم و ستم صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند.
جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، عملیات قدس پیشرفتی قابل توجه در مقابله با رژیم اشغالگر قدس محسوب می‌شود و باید به اقدام شجاعانه عاملان آن ارج نهاد.
«احمد عساف» سخنگوی جنبش فتح نیز تاکید کرد، عملیات مقاومت پاسخ روشنی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی است و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مسئول این عملیات جدید است و باید منتظر عملیات‌های جدید بیشتری باشد.
دیگر گروه‌های فلسطینی نیز عملیات شهادت‌طلبانه روز گذشته در قدس اشغالی را از ثمره‌های مقاومت در این شهر دانستند.
این در حالی است که تشکیلات خودگردان فلسطین همسو با سیاست‌های رژیم صهیونیستی عملیات شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی را محکوم کرد.
واکنش صهیونیست‌ها
عملیات شهادت‌طلبانه مقاومت فلسطین در شهر قدس باعث ایجاد رعب و وحشت در سراسر سرزمین‌های اشغالی شده است. طوری که رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی آماده‌باش کامل اعلام کرد.
بالگردهای این رژیم بر فراز این شهر به پرواز درآمدند و نیروهای پلیس در سراسر قدس به گشت‌زنی پرداختند.
نشست فوق‌العاده وزارت جنگ برای بررسی این عملیات آغاز شد و موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که از این عملیات غافلگیر و شوکه شده بود گفت: عوامل این عملیات را ترور خواهیم کرد.
بنیامین نتانیاهو نیز در واکنشی شتابزده و با دستپاچگی کامل نشست کابینه را لغو کرد و گفت به شدت به این عملیات پاسخ خواهد داد.
رئیس پلیس قدس اشغالی نیز ضمن درخواست نیروهای بیشتر برای استقرار در این شهر گفت: «ما توان جلوگیری از عملیاتی مانند عملیات قدس را نداریم.»
وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز پس از اعتراف به سردرگمی این رژیم پس از عملیات روز گذشته آن را «سخت» توصیف کرد.
این در حالی است که جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از کشته شدن صهیونیست‌ها در عملیات قدس ابراز تاسف کرد و به این رژیم خونریز تسلیت گفت.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد در میان کشته‌شدگان عملیات شهادت‌طلبانه قدس سه تبعه آمریکا و یک تبعه انگلیس وجود داشتند.
همچنین مردم نوار غزه در پی عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها در قدس اقدام به پخش نقل و شیرینی کردند.
سایر رویدادها
* وزیر خارجه آمریکا تهدید کرد در صورتی که محمود عباس برای احقاق حقوق فلسطینی‌ها به سازمان ملل مراجعه کند تشکیلات خودگردان فلسطین را تحریم خواهد کرد.
* خبرگزاری شین‌هوا به نقل از تحلیلگران نوشت: اقدامات صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس می‌تواند به یک جنگ مذهبی گسترده منجر شود.
* مقامات کشور مصر تصمیم گرفتند «منطقه امن» (دیوار حائل) در مرز مشترک با نوار غزه را از 500 متر به یک کیلومتر گسترش دهند.
* دبیر کل سازمان ملل در نشست شورای امنیت نسبت به ادامه حملات رژیم صهیونیستی به مکان‌های مقدس در قدس اشغالی ابراز نگرانی کرد.
* اتحادیه اروپا تاکید کرد تصمیمی برای تحریم اسرائیل ندارد!
* مقامات رسمی مغرب اعلام کردند پارلمان این کشور درصدد است قانونی را با هدف ممنوع شدن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصویب کند.