kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۵۰۷۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴

کره‌شمالی طی فقط 3 روز 900 کیسه زباله راهی کره‌جنوبی کرد

 
 
ستاد مشترک ارتش سئول می‌گوید پیونگ‌یانگ بار دیگر نسبت به ارسال بالُن‌های حاوی زباله به سمت مناطق جنوبی کره‌جنوبی اقدام کرده است.
کره‌شمالی طی چند ماه گذشته دست‌کم به گفته مقامات سئول 5هزار بالُن پر از زباله را در اعتراض به اعلامیه‌های تبلیغاتی ضد پیونگ‌یانگ که توسط کره‌جنوبی ارسال شده، به سوی این کشور روانه کرده است. ارسال پیام در مرز دو کره با استفاده از بالُن به جنگ کره در دهه ۱۹۵۰ بازمی‌گردد! حتی کار به جایی کشیده است که سرویس امنیتی ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی (PSS) چندی پیش خبر داد بالُن‌های حاوی زباله که از سمت کره‌شمالی می‌آیند، این‌بار در محوطه کاخ ریاست‌جمهوری در سئول دیده شده‌اند!
در جدیدترین مورد فرانسه24 به نقل از ارتش کره‌جنوبی گزارش داد که کره‌شمالی در ادامه آنچه «اقدامات تحریک‌آمیز پیونگ‌یانگ» خوانده شده، بار دیگر بالُن‌های حاوی زباله و فضولات را به حریم هوائی جنوبی کره‌جنوبی فرستاده است. به ادعای ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی، همسایه شمالی این کشور ظرف سه روز اخیر، بیش از ۹۰۰ بالُن حاوی زباله به پرواز درآورده که حدود ۱۰۰ بالون تاکنون در سئول و همچنین استان گیونگی در شمال کره‌جنوبی فرود آمده است.
به گزارش مهر به نقل از فرانس24 ارتش کره‌جنوبی مدعی شد که اکثر بالُن‌ها حاوی «کاغذ باطله و ضایعات پلاستیکی» بوده و این زباله‌ها خطری را متوجه ساکنان مناطق تحت‌الشعاع نخواهد کرد. کره‌جنوبی طی چند ماه گذشته در واکنش به این اقدام همسایه شمالی توافق نظامی با پیونگ‌یانگ که با هدف کاهش تنش منعقد شده بود را تعلیق و با راه‌اندازی مجدد بلندگوهای غول‌پیکر در مرز دو کره، اقدام به پخش تبلیغات علیه دولت پیونگ‌یانگ کرده است.
 گفتنی است روابط بین دو کره در سال‌های اخیر در پایین‌ترین سطح بوده و آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی و همچنین رزمایش‌های مشترک کره‌جنوبی با آمریکا، به آتش تنش‌ها بین طرفین دامن زده است.