kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۸۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
از سوی وزارت علوم منتشر شد

اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال 1403 دانشگاه‌ها

 
 
 
اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها در پنج گروه آزمایشی اعلام شد.
به گزارش سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، اسامی نفرات برتر هر یک از گروه‌های آزمایشی آزمون سراسری 1403 به شرح زیر است؛
گروه علوم تجربی
۱- «صبا معصوم نیاسماکوش» از بندرعباس ۲- «پرهام راسخ» از تهران ۳- «سجاد لطفی» از مشهد 4- «امیرمحمد درستی» از ارومیه ۵- «احسان نعیمی خواه» از نیشابور ۶-«آرتا قلعه باغی» از رشت ۷- «علی خلیلی تیرتاشی» از ساری ۸- «علی نجفی» از تبریز ۹- «محمدامین دولت‌آبادی» از سبزوار ۱۰- «محمدنیما مهربانی» از همدان.
گروه علوم ریاضی و فنی
۱- «امیرحسین سلیمانی تازه کندی» از تبریز ۲- «امیرمحمد محقق دولت‌آبادی» از تهران 3- «احسان رضوی» از تهران ۴- «فرزاد حلاج مقدم» از فردوس خراسان جنوبی 
5- «مهدی ابوطالبی» از یزد ۶- «ارشیا شکوری» از تهران ۷- «علی فتحی» از قزوین ۸- «رضا گلبهار» از تبریز ۹- «اشکان میرزایی صفی آباد» از مشهد ۱۰- «محمدسجاد حسنی اردستانی» از تهران.
گروه علوم انسانی
۱- «علی اکبر قنادیزدی» از تهران ۲- «ساغر اسفهبدی» از مشهد ۳- «مهرزاد مشایخی» از تهران ۴- «سیدعارف خبیری» از بیرجند ۵- «فاطمه فاطمی مفرد» از تهران 
۶- «مهدی فروتن» از تهران ۷- «جواد جلیلیان» از کرمانشاه ۸- «محمدمهدی اسلامی زارچی» از یزد ۹- «سیدحسام الدین‌هاشمی» از تهران ۱۰- «نسترن گل آقایی» از اصفهان.
گروه هنر
۱- «بیتا ترابی» از مشهد ۲- «ستاره ایزدی» از شیراز ۳- «ساغر سجادیه» از اصفهان ۴- «ریحانه رنجبر کبوترخوانی» از رفسنجان ۵- «فاطمه آتشگر» از قزوین.
گروه زبان‌های خارجی
۱- «آیدا دوانی» از شیراز ۲- «آرتا اعتمادی» از تهران ۳- «حمیدرضا خانی پردنجانی» از اصفهان ۴- «آتوسا سالمی آرانی» از کاشان ۵- «نسترن قاسمی» از مشهد.
آغاز انتخاب رشته از ۱۴ شهریور
سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، از انتشار کارنامه اعلام رتبه (کارنامه ملاک انتخاب رشته) داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ خبر داد.
به گزارش ایرنا، عبدالرسول پورعباس بعدازظهر جمعه در نشست خبری افزود: کارنامه اعلام رتبه (کارنامه ملاک انتخاب رشته) داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ حداکثر از دقایق اولیه بامداد شنبه، دهم شهریورماه منتشر خواهد شد و شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش به نشانی www.sanjesh.org‌، جزئیات کارنامه اعلام رتبه خود را مشاهده کنند.
پورعباس زمان آغاز انتخاب رشته داوطلبان کنکور امسال را چهارشنبه هفته جاری (۱۴ شهریورماه)‌ اعلام کرد و گفت:‌ دفترچه راهنمای انتخاب رشته از روز یکشنبه ۱۱ شهریور در سامانه سازمان ملی سنجش بارگذاری می‌شود و داوطلبان به مدت پنج روز فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان ملی سنجش نسبت به انتخاب رشته‌های مورد علاقه خود و تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.
امکان استفاده از سامانه انتخاب رشته 
سازمان سنجش با کمترین قیمت
وی بیان داشت:‌ سامانه ویژه فرآیند انتخاب رشته از سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه بر روی سایت سازمان ملی سنجش قرار خواهد گرفت و داوطلبان می‌توانند با پرداخت هزینه بسیار اندک،‌ بر اساس شواهد و داده‌های واقعی سال ۱۴۰۲، اطلاعات مربوط به میزان احتمال قبولی در رشته‌محل‌های مختلف را دریافت کنند.
سرپرست سازمان سنجش از داوطلبان کنکور خواست فرآیند انتخاب رشته را به روز آخر واگذار نکنند زیرا امکان ویرایش در روز پایانی وجود ندارد و به احتمال قوی امسال امکان تمدید فرصت انتخاب رشته نداریم و صرفا تا ۱۸ شهریور امکان انتخاب رشته هست.
به گفته پورعباس، برای افراد جامانده از آزمون سراسری، امکان ثبت‌نام و انتخاب رشته فقط در رشته‌های بدون آزمون داده خواهد شد.
وی آمار حاضران در جلسه دومین نوبت آزمون سراسری را یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۶۰۱ نفر ذکر کرد و ادامه داد: از این تعداد، یک‌میلیون و ۵۳۰ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته هستند و ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون، بیش از ۳۱۰ هزار نفر است.پورعباس با بیان اینکه امسال ۱۱ نفر از تهران و ۲۹ نفر از شهرستان، دارنده رتبه‌های برتر آزمون هستند، گفت: این امر،‌ نشان‌دهنده تنوع سؤالات و مفهومی‌تر شدن آن است، در حالی‌که سال گذشته، ۱۳ نفر از تهران داوطلب برتر داشتیم که به ۱۱ نفر امسال کاهش یافته است.