kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۷۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹

کیهان و خوانندگان

 
 
* از رئیس‌جمهور محترم درخواست می‌شود که این فرمایش امام ‌خامنه‌ای در اولین دیدارشان در هفته دولت را به عنوان مبنای کار خویش قرار دهند و لحظه‌ای از آن غفلت نکنند که «تکیه بر کار کارشناسی به معنای حکمرانی خردمندانه است. کارشناسی را انتخاب کنید که به دنبال نسخه‌های نسخ‌شده خارجی نباشد.»
عطایی
* من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق، وزرائی که این روزهای هفته دولت در سیما حاضر می‌شوند شرط انصاف است که از زحمات بی‌بدیل شهید رئیسی یاد کنند. همه می‌دانند عضویت در شانگهای و بریکس و نیز احداث و اتمام جاده ریلی شمال به جنوب و شرق به غرب از افتخارات دولت آن شهید مظلوم است. چرا از بردن نام آن عزیز امتناع می‌شود؟ قطعا احیاء نام شهید رئیسی موجب توفیقات بیشتر وزرا خواهد شد.
شیخ‌الاسلامی
* دولت سیزدهم به ریاست آیت‌الله شهید رئیسی، مظلوم‌ترین دولت بعد از انقلاب است! دولتی که اهل تبلیغات نبود و جریان معاند هم که سیاه‌نمایی می‌کرد. هفته دولت است و حق این بود که مردم در این هفته به گوشه‌ای از تلاش‌های او آشنا می‌شدند. جایت خالی است ‌ای سید مظلوم انقلاب. اما در دل مردم جا داری، و هرگز در خاطره‌ها فراموش نخواهی شد.
متبحری
* پس از شهادت دکتر رئیسی، کشور وارد فاز انتخاباتی و رقابتی شد که به فضل الهی در مدت‌زمان کوتاه، انتخابات باشکوه برگزار و رئیس‌جمهور کشورمان انتخاب شد. و در مدت کوتاه هیئت دولت هم با رأی نمایندگان شکل گرفت. حالا همه نگاه‌ها به گره‌گشایی دولت تازه نفس است که با یاری خداوند به دل مشکلات کشور بزنند و به حل مشکلات مبادرت ورزند. امروز دیگر هیچ بهانه‌ای برای کم گذاشتن درکار و تلاش دولتمردان پذیرفتنی نیست.
ضیغمی
*همان طوری که رهبر عزیزمان به دولتمردان فرمودند؛ «کلید مشکلات اقتصادی کشور در تولید است.» امید است دولت با تدبیر به این مسئله به جد ورود نماید.
قدیری
* حضرت آقا به بحث فرزندآوری تأکید دارند. دولتمردان هم باید نسبت به رفع موانع و مشکلات آن که در حال حاضر مسکن و مدرسه است اهتمام جدی نمایند. متأسفانه وقتی برای اجاره به بنگاه مراجعه می‌کنیم وقتی از تعداد سه فرزند ما مطلع می‌شوند اظهار می‌دارند که نداریم! وقتی اشاره به این همه ساختمان خالی از سکنه می‌شود، می‌گویند که موجران نمی‌پذیرند؟
شهسواری
* درنمایش بورش و خون که در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب از ساعت 19 تا 21 برگزار می‌گردد به علت نبود نظارت بر این‌گونه نمایش‌ها، از دست دادن و معانقه با جنس مخالف در برابر تماشاگران هیچ ابایی ندارند!
نادری
* با چند نفر که نه به اعدام شعارشان بود صحبت کردم. وقتی به آنها ‌ می‌گفتم اگر جوانی (دختر یا پسر ) از شما را به قتل برسانند آیا همین شعار را در دادگاه فریاد می‌زنی یا تغییر موضع می‌دهی؟ همه آنها از موضع خود عدول نمودند. بسیاری افراد شعارهایی را بر زبان جاری می‌کنند البته فقط تا زمانی که آن موضوع دامنگیرشان نشده است. وقتی حادثه رخ داد همان فرد مدعی نه به اعدام اگر به او اجازه دهند بدون دادگاه قاتل را مجازات خواهد کرد! 
غینری و مصطفی
* برای تسویه حساب مسکن مهر دامغان مراجعه کردم گفتند باید 15 میلیون بابت کار مزد واریز کنید! واقعا تعجب کردم. بعد از چند سال چشم انتظاری برای وام 20میلیونی باید در حد وام کارمزد پرداخت کرد؟!
احمدی دامغان
* طرح ساماندهی نیروهای پیمانکاری که مجلس تصویب کرده در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است. با توجه به این که برخی پیمانکاری‌ها حق مسلم نیروهای شرکتی را به راحتی تصاحب می‌کنند (برای هر کارگری که به طور مثال 30 میلیون دریافت می‌کند به راحتی 10 میلیون آن را برای خود برداشته و 20 میلیون به نیروی شرکتی پرداخت می‌کنند و 50درصد حق‌الزحمه قشر ضعیف توسط پیمانکار تصاحب می‌شود.) انتظار می‌رود که اعضای مجمع به این ظلم چندین دهه‌ای پایان دهند.
سلطانی‌نژاد، ایرانی، روشن و...
* برخی از اجناسی که می‌خریم قیمت فروش آن به طور مثال 30هزار تومان قید شده ولی فروشنده آن را به قیمت 40هزار تومان می‌فروشد. از دستگاه‌های مسئول درخواست می‌شود با این‌گونه گرانفروشی‌ها برخورد نمایند.
حسینی
* اینجانب علی‌اکبر زمانی ساکن شاهین‌شهر اصفهان هستم و متأهل بدون هیچ‌گونه دریافتی حقوق و بیمه مستأجر هم هستم مددجو کمیته امداد امام خمینی شهر شاهین‌شهر هستم. چگونه می‌توانم زمین دولتی رایگان برای ساختن مسکن ملی و ثبت‌نام مسکن ملی را پیگیری کنم. من دهک یکم یارانه‌ها را دارم و از کارافتادگی من باعث شده که همسرم بار زندگی را به دوش کشیده و ماهانه هشت میلیون تومان دریافتی حقوق همسرم می‌باشد که سه میلیون تومان اجاره مسکن می‌دهیم لطفاً راهنمایی کنید.
زمانی از شاهین‌شهر
 * خواهرم در اپلیکیشن «....» ثبت‌نام کرد. یک شیاد همه اطلاعاتش را هک کرد. حالا با فریب و حیله از او باج‌گیری می‌کند و می‌گوید اطلاعات شخصی‌ات را پخش می‌کنم. چه کار باید انجام بدهیم تا از دست این شیاد خلاص شویم؟
کیهان: مشخصات مربوطه برای پیگیری پلیس در روزنامه محفوظ است. 
* از سپاه پاسداران به خاطر راه‌اندازی بیمارستان صحرایی مهران با مجهزترین واحد درمانی اعم از رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق عمل، سونوگرافی و آی‌سی‌یو و... که مجهزترین واحد درمانی در جهان است، تقدیر و تشکر می‌کنیم. و همچنین از ارتش جمهوری اسلامی و از تک تک خدمتگزاران و موکب‌داران ایرانی و عراقی و... که به خدمت‌رسانی زوار حسینی مشغول بودند تشکر می‌کنیم. جزاکم الله خیراً 
چگینی، خلیلی، طاهایی و...