kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵
انگلیس

هشدار شدید درباره افزایش کودکان مضطرب

 
 
 
شمار کودکانی که در انگلیس با مراجعه به پزشکان خانواده برای درمان به سازمان ملی بهداشت و درمان این کشور ارجاع داده می‌شوند، در مقایسه با پیش از همه‌گیری کووید، دو برابر شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس آمار سازمان خیریه «مرکز برای بهداشت روانی»، روزانه بیش از ۵۰۰ کودک، برای درمان اضطراب به سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس ارجاع داده می‌شود. 
«اندی بل»، مدیرعامل این خیریه می‌گوید در سالیان اخیر، به ویژه از سال ۲۰۲۰، شمار کودکانی که برای درمان روانی ارجاع داده می‌شوند افزایش جهشی داشته است.
بر اساس این گزارش، پارسال ۲۰۴ هزار و ۵۲۶ کودک جدید ارجاع برای بهداشت روانی، از میان افراد کمتر از ۱۷ سال انگلیسی، ثبت شد که اغلب آنان، دچار اضطراب بودند. این شمار در سال ۲۰۱۹، پیش از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، ۹۸ هزار و ۹۵۳ نفر و در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۳ هزار و ۸۷۹ مورد بود.
نشریه انگلیسی گاردین در این باره نوشت: «پزشکان، اکنون هر هفته حدود چهار هزار کودک را در انگلیس، برای درمان اضطراب به بخش درمان روانی سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس ارجاع می‌دهند. این آمار، «تکان‌دهنده» و «سرسام‌آور» است و بحران بهداشت روانی کودکان این کشور، نیازمند اقدام فوری است، زیرا تأخیر در درمان اختلالاتی همچون اضطراب کودکان، ممکن است سلامت این کودکان را بیشتر به خطر اندازد.»
نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد شمار واقعی کودکان مضطرب در انگلیس ممکن است از این تعداد هم بیشتر باشد، زیرا شماری از کودکان مبتلا ممکن است از مشکل خود و راه‌های درمان آگاه نباشند یا اساسا خانواده‌هایشان در پی درمان نباشند.
روزنامه گاردین نوشت: «درباره علل افزایش شمار کودکان مضطرب در انگلیس، علل گوناگونی همچون افزایش فشار‌های آموزشی، به ویژه در زمان امتحانات، اثر قدرتمند شبکه‌های اجتماعی و زورگویی در فضای مجازی، افزایش فشار‌ها درباره ظاهر کودکان و نوجوانان، افزایش نابرابری‌ها، افزایش سطح فقر در خانوار‌ها و بحران هزینه‌های زندگی مطرح شده است.کارشناسان می‌گویند همه‌گیری کووید، زندگی کودکان را در انگلیس به صورت چشمگیری در هم ریخت و اثر فشار‌های پیشین را چندین برابر کرد. چهار سال پس از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از کودکان درباره دنیای خود و اضطراب درباره آینده‌شان، تردید دارند.»