kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۶۲۰
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵

موج دوم حملات روسیه به اوکراین 15 استان با ده‌ها موشک و پهپاد هدف قرار گرفت

 
 
سرویس خارجی-
روسیه در موج دوم حملات خود- که در واکنش به حملات اوکراین به کورسک صورت می‌گیرد- 15 استان اوکراین را با ده‌ها موشک و پهپاد هدف قرار داد.
روسیه طی روزهای اخیر در واکنش به حملات اوکراین به شهر مرزی «کورسک» و حملات پهپادی به مناطق مختلف روسیه، حملات سنگینی را علیه کی‌یف و شهرهای مختلف اوکراین آغاز کرده است. بر اثر موج اول حملات رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند که برق در سرتاسر اوکراین و آب نیز در مناطق مختلف این کشور قطع شده است. دیروز رسانه‌ها از موج جدید حملات هوائی روسیه به اوکراین خبر دادند.
فارس در این‌باره به نقل از آسوشیتدپرس نوشت، ولودومیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین سه‌شنبه اعلام کرد که در دومین روز حملات روسیه، 81 پهپاد و 10 موشک کروز و بالستیک استفاده شد و این حملات دست‌کم 4 کشته و 16 زخمی بر جای گذاشت. ارتش اوکراین نیز می‌گوید پدافند هوائی این کشور 5 موشک و 60 پهپاد روسی را منهدم کرده است. در حملات جدید مسکو دست‌کم 15 استان مختلف اوکراین هدف قرار گرفته است. به گزارش منابع روسی، مسکو در این حملات زیرساخت‌های انرژی مرتبط با ارتش اوکراین را در استان‌های مختلف آن هدف قرار داده است. 
زلنسکی: حملات روسیه ترکیبی است
«زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین حمله بزرگ روز دوشنبه روسیه به شهرهای اوکراین را «ترکیبی» و یکی از بزرگ‌ترین حملات در طول جنگ کنونی خواند. به گفته او در حمله ارتش روسیه «بیش از ۱۰۰ موشک و حدود ۱۰۰ پهپاد را به سمت اوکراین شلیک کرد.» رئیس‌جمهور اوکراین همچنین در پیامی در شبکه‌های مجازی با اشاره به دور جدید حملات شبانه روسیه به نقاط مختلف اوکراین، وعده انتقام داد.
«زلنسکی» پس از حملات گسترده روسیه این سؤال را مطرح کرد که «چرا جنگنده‌های انگلیسی که اوایل سال جاری میلادی با پهپادهای ایرانی مقابله کردند، اجازه می‌دهند روسیه خسارت زیادی به اوکراین وارد کند؟... اگر نیروی هوائی همسایگان اروپایی ما در هماهنگی با جنگنده‌های اف-۱۶ و سیستم‌های دفاع هوائی ما عمل می‌کرد، می‌توانستیم برای محافظت از جان انسان‌ها کارهای بیشتری انجام دهیم. اگر چنین واحدی در خاورمیانه تاثیرش را اثبات کرده پس باید در اروپا هم اثبات کند. ما باید در نهایت در ساقط کردن موشک‌ها و پهپادهای روسی متحد شویم.»