kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۴۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶
مقاومت در فضای مجازی

پیش‌بینی شیرین ابراهیم‌ هادی درباره پیاده‌روی اربعین

 
 
 
کنار مرز نشسته بودند و با حسرت به رفت و آمد آزادانه عراقی‌ها در مرز نگاه می‌کردند. یکی گفت: «یعنی می‌شود یک روز مردم آزادانه از این مرز عبور کنند؟»
جبار ستوده و مهدی فریدوند از همرزمان شهید ابراهیم ‌هادی در دفاع مقدس تعریف می‌کنند: «سال اول جنگ بود. با بچه‌های گروه اندرزگو به یکی از ارتفاعات شمال منطقه گیلان غرب رفتیم. بالای یکی از تپه‌های مشرف به مرز ایستادیم. پاسگاه مرزی در دست عراقی‌ها بود و خودرو‌های عراقی به راحتی در جاده‌های اطراف آن تردد می‌کردند. ابراهیم کتابچه دعا را باز کرد و با همدیگر زیارت عاشورا خواندیم. بعد از آن در حالی که با حسرت به مناطق تحت نفوذ دشمن نگاه می‌کردم، گفتم: «ابرام جون! این جاده مرزی رو ببین. عراقی‌ها چه راحت می‌رن و میان.» بعد با حسرت گفتم: «یعنی می‌شه یه روز مردم ما راحت از این جاده‌ها بگذرند و به شهر‌های خودشون برن؟» ابراهیم انگار حواسش به حرف‌های من نبود. با نگاهش دوردست‌ها را می‌دید. لبخندی زد و گفت: «چی می‌گی! روزی میاد که از همین جاده، مردم ما دسته دسته به کربلا سفر می‌کنند!»در مسیر برگشت از بچه‌ها پرسیدم: «اسم این پاسگاه مرزی رو می‌دونید؟» یکی از بچه‌ها گفت: «مرز خسروی.» 
امروز یکی از راه‌های رسیدن به کربلا در پیاده‌روی اربعین، گذر از مرز خسروی است. جالب است که طبق آمار منتشر شده اربعین امسال، تا الان بیش از ۳ و نیم میلیون نفر از ایران راهی کربلا شده‌اند که بیش از نیم میلیون نفرشان از مرز خسروی عبور کرده‌اند.