kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۱۳۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
رکورد استعفا در ارتش اسرائیل شکست

استعفای ۸۰۰ افسر صهیونیست که اکثراً سرهنگ و سرگرد هستند

 
 
 
سرویس خارجی-
استعفای 800 افسر صهیونیست طی 9 ماه جنگ و تلاش مقامات این رژیم برای احیای روحیه سایر افسران این رژیم، به خوبی شرایط واقعی میادین جنگ در غزه را نشان می‌دهد. همین‌طور یکی از دلایل مهم این که چرا صهیونیست‌ها در غزه، زنان و کودکان را می‌کُشند!
یک خصیصه «روانی» در کنار یک «مسئله تاریخی» را از جمله دلایل قساوت قلب صهیونیست‌ها در غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی می‌نامند. به زبان ساده‌تر، وقتی با این سؤال مواجه می‌شویم که صهیونیست‌ها چرا به سادگی آب خوردن، نوزادان و کودکان فلسطینی در غزه را می‌کشند و می‌گویند برای نسل‌کشی آمده‌ایم، گفته می‌شود، آنها نژادپرستانی هستند که خود را قوم برگزیده خدا می‌دانند (خصیصه روانی) و در طول تاریخ نیز عقده داشتن یک کشور و دولت را داشته‌اند به همین دلیل انجام هر جنایتی برای رسیدن به «سرزمین موعود»‌شان را «مجاز» می‌دانند.
اما ما فکر می‌کنیم، یک دلیل مهم دیگر برای این قساوت قلب وجود دارد و آن، واقعیت‌های میدانی جنگ است که تلاش گسترده‌ای برای مخفی ماندن و سانسور شدنش صورت می‌گیرد. واقعیت این است که صهیونیست‌ها سنگین‌ترین تلفات و خسارات را در این جنگ متحمل شده‌اند و چون در میادین جنگ، حریف جوانان مسلح فلسطینی نمی‌شوند، به جان زنان و کودکان و غیرنظامیان می‌افتند! با این تصور که، هم انتقام تلفات‌شان را می‌گیرند و هم بخش مسلح و مقاومت را برای تسلیم شدن، تحت فشار قرار می‌دهند. دلیل‌مان برای این که، صهیونیست‌ها میدان جنگ را هم- مثل افکار عمومی جهان-باخته‌اند، خبرهایی است که هر از چندگاهی از این سرزمین اشغال‌شده، نشت می‌کند. به این گزارش که کانال تلگرامی «مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین» منتشر کرده است توجه کنید:
«رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که امسال بیش از 800 افسر با درجه نظامی سرهنگ و سرگرد، از ارتش اسرائیل استعفا کرده‌اند که این رقم در تاریخ این ارتش بی‌سابقه است. این استعفاها تحت شرایط پیچیده‌ای از جمله وجود بحران‌های امنیتی و سیاسی داخلی و افزایش فشار بر ارتش رژیم اشغالگر برای مقابله با شرایط میدانی پرتنش در مناطق مختلف صورت گرفته است. رسانه‌های اسرائیل به نقل از منابع آگاه نظامی نوشته‌اند که این استعفاها، چالش بزرگی برای ارتش اشغالگر تلقی می‌شود و فقدان این تعداد زیاد از افسران عالی‌رتبه می‌تواند بر کارایی و آمادگی ارتش برای رویارویی با چالش‌های امنیتی آینده تأثیر بگذارد... خبرگزاری فلسطینی معا با بازنشر این خبر نوشت، گزارش‌ها حاکی از آن است که ارتش اسرائیل در حال حاضر با تقویت برنامه‌های آموزشی و حمایت روانی از افسران و همچنین بازنگری در سیاست‌های داخلی برای بهبود شرایط خدمت و جذب استعدادهای نظامی بیشتر، تلاش دارد با این بحران مقابله کند... بیشتر این افسران سرگرد و سرهنگ هستند.»
ژنرال‌هایی که خواهان آتش‌بس هستند
«نیویورک‌تایمز» نیز در تکمیل این گزارش نوشته است که ژنرال‌های ارشد اسرائیلی خواهان آتش‌بس در غزه حتی در صورت بقای حماس هستند. این روزنامه آمریکایی در ادامه به نقل از برخی مقامات مسئول اضافه کرده است که این ژنرال‌ها بر این باورند که آتش‌بس بهترین راه برای آزادی 120 اسیر اسرائیلی در غزه است. آنها همچنین عنوان کرده‌اند که نیروهای ارتش در صورت جنگ زمینی علیه حزب‌الله، برای بهبودی و بازیابی توان خود به زمان نیاز دارند. به اعتقاد ژنرال‌های صهیونیست، آتش‌بس با حماس در غزه می‌تواند توافق با حزب‌الله را هم تسهیل کند. این ژنرال‌ها حتی گفته‌اند که ارتش از جنگی ابدی که طی آن همه توان و مهماتش به تدریج از بین برود، می‌ترسد و ماندن حماس در قدرت برای استرداد اسرای اسرائیلی ظاهرا بهتر از گزینه‌های دیگر است.
آنها «آتش‌بس در غزه و انتقال شماری از نیروها به مرزهای شمالی برای بازیابی توان ارتش در صورت وقوع جنگی گسترده با حزب‌الله» را «امری ضروری» دانسته و تاکید کردند که شمار نیروهای ذخیره ارتش که به خدمت فراخوانده می‌شوند، رو به کاهش است. نیویورک‌تایمز همچنین به نقل از مشاور امنیت داخلی سابق رژیم صهیونیستی نیز آورده است که ارتش کاملا از توافق آتش‌بس و مبادله اسرا با مقاومت در غزه حمایت می‌کند.
وی عنوان کرد که مقامات ارتش بر این باورند که می‌توانند دوباره بازگشته و با حماس بجنگند!