kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

می‌گفتند «رئیسی» دیوار می‌کشد اما ۴۱ درصد اشتغال‌زایی در دولت سیزدهم برای بانوان بود

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برخلاف اینکه می‌گفتند دولت رئیسی می‌خواهد بین زنان و مردان دیوارکشی کند، اما از دو میلیون و 600 هزار شغل ایجاد شده، ۴۱ درصد برای بانوان بوده است.
 
 
 
 
به گزارش کیهان، انسیه خزعلی در نشست خبری دستاوردهای دولت شهید جمهور و رونمایی از سند «جنبش جهانی تعهد به خانواده» اظهار داشت: در سه سال گذشته سعی شد سیاست‌زدگی معاونت زنان و خانواده و ویترینی عمل کردن حوزه زنان در دولت را اصلاح کنیم. با وجود همه موانع، بسیاری از نقش‌های تشریفاتی را کم و تلاش کردیم به نقش‌های اثرگذار و تصمیم‌ساز در معاونت بیفزاییم؛ رویکرد معاونت رویکرد قرارگاه برنامه‌ریزی برای زنان و خانواده شده است.
انجام 70 درصد اقدامات میان مدت سند تحول
در دولت مردمی
خزعلی افزود: معاونت زنان و خانواده بر مبنای سیاست‌های بالادستی وظایفی دارد که می‌تواند محرکی برای دستگاه‌های اجرائی باشد. در واقع بنابر اسناد بالادستی و به صورت ویژه بنا بر سند تحول حرکت می‌کنیم که شامل قسمت سیاست‌گذاری، لایحه‌نویسی، برنامه‌ریزی و هماهنگی و رصد و ارزیابی دستگاه‌هاست. ۱۹ اقدام را معاونت زنان و ۴۵ اقدام را سایر دستگاه‌ها باید منطبق بر سیاست‌های کلی نظام به ثمر برسانند. در همان سال اول توانستیم اقدامات کوتاه مدت را انجام دهیم، همچنین
۷۰ درصد اقدامات میان مدت انجام شده و اقدامات بلندمدت نیز در دست انجام است که در دولت‌های بعدی ادامه‌دار است.
بیکاری بانوان فارغ‌التحصیل دانشگاهی
 2/5 درصد کاهش یافت
وی ادامه داد: پنج فعالیت در دولت مردمی در رابطه با رسیدگی به فعالیت زنان سرپرست خانوار انجام شد. برخلاف اینکه می‌گفتند دولت مردمی می‌خواهد بین زنان و مردان دیوارکشی کند، اما از دو میلیون و 600 هزار شغل ایجاد شده، ۴۱ درصد شغل برای بانوان بوده و آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان تا 2.5 درصد کاهش یافته است. همچنین مشارکت بانوان در دولت مردمی یک درصد افزایش یافته است.
مقابله دولت سیزدهم
با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زنان
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مسائلی مثل اعتیاد، خشونت خانگی، طلاق و کودک‌آزاری طرح‌های زیادی انجام شده است، گفت: به عنوان نمونه طرح نوهمسران، طرحی بود که در راستای پیشگیری از طلاق اجرائی شده است و از طریق سامانه همساز، می‌توان از این خدمت بهره
برد.
خزعلی در ادامه در رابطه با اختصاص بودجه برای بانوان بیان داشت: در سال ۹۹ حدود ۲۰۰ میلیارد تسهیلات برای مشاغل خانگی در نظر گرفته شد که این رقم هم اکنون به 6 هزار میلیارد تومان رسیده است.
تکذیب آمار‌های مختلف مسائل بانوان
از سوی اعضای ستاد برخی نامزدهای انتخابات
وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه عضو ستاد انتخاباتی یکی از نامزدها گفته است که در حوزه زنان طی سه سال گذشته پسرفت داشتیم، اظهار داشت: این آمار را که اعلام می‌کنند به ما هم بدهند؛ ممکن است در پُست‌ها جا به جایی صورت گرفته باشد. این پذیرش را دستگاه‌های اجرائی و حاکمیتی از نظر فرهنگی ندارند و همان زمان که درصد اعلام شد هم این پذیرش را نداشتند. در این روزها با آمارها بازی شده و آمار ساختگی و برشی اعلام می‌شود که باید گفت مخاطبان در این زمینه به منابع اصلی مراجعه کنند.
گفتنی است، در این نشست، سند جهانی «جنبش تعهد به خانواده» با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده رونمایی
شد.