kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲
رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد

 بازی‌های لیگ برتر در آخر هفته‌ها برگزار شود ۵ ورزشگاه در حال آماده‌سازی برای نصب VAR هستند

 
 
 
سرویس ورزشی-
براساس درخواست رئیس فدراسیون فوتبال، قرار است بیشتر بازی‌های لیگ برتر در فصل آینده در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شود.
سایت فدراسیون فوتبال از دریافت مجوز ملی برای تنها سه باشگاه لیگ آزادگان خبر می‌دهد که در نوع خود عجیب است. ضمن اینکه دوازده باشگاه به طور کلی در فرآیند دریافت مجوز ملی شرکت نکرده‌اند! هفتمین جلسه هیئت بدوی مجوز باشگاهی پس از بررسی کلیه مستندات باشگاه‌های لیگ یک در چندین جلسه برگزار و با توجه به گزارش‌های دپارتمان مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال، تصمیمات خود در زمینه باشگاه‌های متقاضی دریافت مجوز ملی دسته یک را به شرح زیر اعلام کرده است:
باشگاه‌های سایپا، چادرملو و میهن آریو با توجه به عملکرد مطلوب در کلیه‌ معیارهای الزامی A؛ حائز دریافت مجوز ملی دسته یک با جریمه تشخیص داده شدند. با توجه به عدم انجام برخی از معیارهای B، این باشگاه‌ها برای تعیین میزان و نوع جرایم انضباطی مرتبط با مجوز به کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع می‌شوند.
باشگاه‌های مس کرمان، خیبر خرم‌آباد، فجر شهید سپاسی با توجه به نقص مدارک بارگذاری شده در چندین معیار الزامی A، حائز شرایط دریافت مجوز ملی دسته یک تشخیص داده نشدند. لذا این باشگاه‌ها برای تعیین میزان و نوع جرایم انضباطی مرتبط با مجوز به کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع می‌شوند. 
باشگاه‌های نفت مسجد سلیمان، مس شهر بابک، نفت و گاز گچساران (مناطق نفت‌خیز جنوب)، مس سونگون، پارس جنوبی جم، استقلال ملاثانی، شهر راز شیراز، شهرداری آستارا، داماش گیلان، دریا بابل، شاهین بندر عامری، خوشه طلائی ساوه به دلیل عدم شرکت در چرخه‌ مجوز باشگاهی 2025-2024 جهت اخذ مجوز ملی باشگاهی لیگ یک آزادگان، حائز شرایط دریافت مجوز باشگاهی ملی تشخیص داده نشدند و با توجه به نقص قوانین، مطابق با آیین‌نامه‌ ملی صدور مجوز باشگاهی برای تصمیمات انضباطی مقتضی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع داده شد. 
مطابق آیین‌نامه‌ مجوز باشگاهی، باشگاه می‌تواند ظرف مدت پنج روز به رای هیئت بدوی مجوز اعتراض نماید. اعتراضات هفته آینده در هیئت استیناف مجوز باشگاهی بررسی خواهد شد. جزئیات نظر اعضای هیئت بدوی در کلیه معیارهای مورد نیاز اخذ مجوز برای کلیه باشگاه‌های متقاضی ارسال شده است. مطابق آیین‌نامه‌ مجوز باشگاهی کلیه تصمیمات هیئت بدوی امروز به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده است.
این نشست با حضور مصطفی زارعی مدیر مجوز باشگاهی، حمیدرضا آصفی رئیس هیئت بدوی، محمد ظهیری عضو مالی هیئت، حسین علی قریب عضو هیئت، دکتر امیرحسین شمس عضو حقوقی هیئت، جعفر سمیعی زفرقندی عضو هیئت و مائده جعفری کارشناس مجوز باشگاهی در سالن جلسات مرکز ملی فوتبال برگزار شد. عدم صدور مجوز برای 12 باشگاه لیگ دسته اول در حالی است که در صورت اجرای حکم قطعی، این باشگاه‌ها اجازه حضور در لیگ دسته اول فصل آینده را نخواهند داشت و فدراسیون فوتبال در معرض یک تصمیم‌گیری بزرگ پیرامون آنها قرار می‌گیرد.
 تأکید تاج بر انجام لیگ در آخر هفته 
اما در بحث مربوط به لیگ برتر نیز دیروز دو خبر مهم منتشر شد. اول آنکه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص برگزاری مسابقات لیگ برتر خطاب به مسئولان سازمان لیگ گفت: فوتبال برای هوادار است و اگر هواداران نباشند یا کم استقبال کنند، این یعنی از غنای مسابقات کاسته می‌شود. بنابراین حتما ضرورت دارد فصل جدید مسابقات لیگ برتر به شکلی برنامه‌ریزی شود که عمده این رقابت‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شود تا تماشاگران بتوانند از فرصت حضور در ورزشگاه‌ها بهره‌مند شوند. امیدوارم در شاخص حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها در فصل جدید شاهد افزایش کمی آن باشیم. 
وی همچنین درخصوص شرایط میزبانی ورزشگاه غدیر اهواز عنوان کرد: با توجه به اینکه شرایط نور ورزشگاه غدیر 300 لوکس است امکان برگزاری مسابقات در این ورزشگاه را نداریم و رسما این موضوع را اعلام می‌کنیم. با این شرایط نه تلویزیون می‌تواند بازی را پخش کند و مردم هم حتی نمی‌توانند توپ را 
ببینند. 
 آماده‌سازی ورزشگاه‌ها برای نصب VAR
رقابت‌های لیگ برتر در فصل بیست و چهارم با حضور سیستم کمک داور ویدئویی VAR برگزار خواهد شد و با دستور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها موظف هستند، ایرادهای ورزشگاه‌های خود را برطرف سازند و تا زمانی که ایرادها از بین نرود فصل جدید لیگ برتر آغاز نخواهد شد.
به همین منظور دیروز سه‌شنبه جلسه چهارم ستاد آماده‌سازی ورزشگاه‌ها با حضور تاج در فدراسیون فوتبال برگزار شد و اسامی ورزشگاه که آماده نصب سیستم VAR هستند، اعلام شد. ۴ ورزشگاه یادگار امام تبریز، فولاد آرنا اهواز، شهید سلیمانی سیرجان و شهدای مس رفسنجان آماده نصب تجهیزات VAR هستند و ورزشگاه امام خمینی اراک هم در حال آماده‌سازی است. تجهیزات VAR پیش از این در ۲ ورزشگاه آزادی تهران و نقش‌جهان اصفهان هم مورد استفاده قرار گرفته بود.