kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲
اظهارنظر وزیر اقتصاد دولت روحانی درباره وزیر خارجه دولت قبل

طیب‌نیا: ظریف را  ضعیف‌ترین وزیر خارجه بعد از انقلاب می‌دانم

وزیر اقتصاد دولت روحانی گفت: من ظریف را ضعیف‌ترین وزیر خارجه بعد از انقلاب می‌دانم. قوی‌ترین کارشناس؛ هر چیزی جای خودش را دارد، قوی‌ترین کارشناس، ضعیف‌ترین وزیر.
 
 
 
 
علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد دولت روحانی و عضو ارشد ستاد پزشکیان در کلاس درس دانشگاه تهران گفته است: آقای پزشکیان فردا بشود رئیس‌جمهور، ظریف را می‌خواهد به عنوان وزیر خارجه معرفی کند. بگذریم از اینکه من ظریف را ضعیف‌ترین وزیر خارجه بعد از انقلاب می‌دانم. قوی‌ترین کارشناس؛ هر چیزی جای خودش را دارد، قوی‌ترین کارشناس، ضعیف‌ترین وزیر.
وی افزوده است: در دوره آقای ظریف روابط خارجی ما افتضاح بود، خصوصا روابط منطقه‌ای. ایشان اصلا آدم اجرائی نیست، قائم‌مقام خود را هم آدم خیلی ضعیفی گذاشته بود.
روز جمعه 15 تیرماه مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار می‌شود و سعید جلیلی و مسعود پزشکیان با هم به رقابت می‌پردازند. اخبار انتخابات را در ادامه گزارش دنبال می‌کنیم.
  تکذیب بنزین 35 هزار تومانی 
از سوی مشاور اقتصادی ستاد دکتر جلیلی
دکتر مجید کریمی، مشاور اقتصادی ستاد دکتر جلیلی شایعه بنزین 35 هزار تومانی در دولت جلیلی را تکذیب کرده و آن را هراس‌افکنی برای فرار به جلو به دلیل عدم وجود برنامه برای اداره کشور دانسته است.
خبر دیگر اینکه، هشت دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در نامه‌ای از پزشکیان برای حضور در دانشگاه دعوت کردند.
 چه کسانی در مرحله دوم انتخابات می‌توانند رأی دهند؟
در همین شرایط، محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در روز جمعه ۱۵ تیر گفت: هموطنانی که در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به هر دلیلی نتوانستند در انتخابات شرکت کنند و رای خود را به صندوق بیندازند در مرحله دوم انتخابات مشکلی برای رای دادن ندارند و می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
وی افزود: افرادی هم که در مرحله اول در انتخابات حضور داشتند، در مرحله دوم می‌توانند از هر نقطه از کشور که خواستند رای خود را به صندوق بیندازند و تفاوتی نمی‌کند که در مرحله اول در کجا رای داده باشند.
اسلامی خاطرنشان کرد: به طور مثال فردی که جمعه گذشته در شهرهای غربی کشور رای داده، در مرحله دوم می‌تواند از شهرهای شرقی یا هر نقطه‌ دیگری از کشور رای خود را به صندوق بیندازد.
  جلیلی: سرعت اینترنت موبایل باید ۱۰ برابر
 و اینترنت ثابت ۵۰ برابر شود
سعید جلیلی، نامزد راه یافته به مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی «الکامپ» تهران با فعالان اقتصاد دیجیتال کشور در تالار خلیج‌فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش مهر، جلیلی در این دیدار گفت: هر ایرانی یک نقش باشکوه ایفا می‌کند. هر ایرانی توانمندی دارد که در این عرصه دولت نقش کلیدی و اساسی در توسعه دارد. دولت اینجا‌ باید بستری را ایجاد کند که بتواند نقش خود را به بهترین شکل ایفا کند.
وی بیان داشت: من در این جلسه حضور دارم تا به واسطه حضور شما کارشناسان حوزه اقتصاد دیجیتال از نظرات شما بهره‌مند شوم و اگر دوستان نکات صحیحی در این زمینه دارند من حتماً استقبال می‌کنم. این فرصت اقتصاد دیجیتال فرصت بسیار مهمی است که نباید به مثابه بخشی در کنار دیگر بخش‌ها باشد بلکه باید روی دیگری از اقتصاد باشد. این همان یک جهان فرصت است‌.
نامزد ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر می‌خواهیم بهره‌وری را ارتقا دهیم مؤلفه‌های مختلفی وجود دارد. اینجا باز تاکید می‌کنم که باید هدف‌گذاری شود. حرکتی که شروع شده و زیرساخت‌هایی که در حوزه فیبر نوری انجام شده قطعاً باید ادامه پیدا کند. در حوزه سرعت اینترنت هم باید کارهایی انجام بشود که حداقل ۱۰ برابر افزایش پیدا کند. ما الان مشکل فیبر نوری نداریم ما مشکل مباحث حقوقی و موانعی داریم که باید آنها را در نظر بگیریم و انجام دهیم.
جلیلی با اشاره به اینکه سرعت اینترنت ما قابل دفاع نیست، گفت: در طول چهار سال ریاست جمهوری سرعت اینترنت موبایل باید ۱۰ برابر و اینترنت ثابت ۵۰ برابر افزایش یابد. این میزان حداقل است و اگر بیشتر باشد خیلی بهتر است.
وی بیان داشت: اگر دولت می‌خواهد تنظیمگری داشته باشد، باید با اصناف مختلف مشورت داشته باشد، یک مشورت پیشینی باشد نه پسینی. زمینه ایفای نقش باشکوه را باید فراهم سازد. این یکی موضوعات مهمی است که می‌بایست سروسامان پیدا کند.‌
نامزد ریاست جمهوری درباره توزیع مناسب و درست فرآیند تخصیص ارز هم اظهار داشت: در حوزه تخصیص ارز فرآیند فاصله داری وجود دارد که موجب ایجاد شوک می‌شود. اینجا یکی از موضوعات جدی اشراف وزارتخانه‌های مربوطه روی این فرآیند است که در این زمینه کمتر شاهد مشکل باشیم. اینها از آن مباحثی است که از فردای انتخابات در صورت اعتماد مردم به بنده دنبال خواهیم کرد.
جلیلی درباره مشکلات موجود در حوزه صدور مجوزها هم گفت: من از شما عزیزان می‌خواهم که اگر قرار است در این زمینه آیین‌نامه‌ای تدوین شود حتماً دیدگاه‌های خود را در این زمینه اعلام کنید. فعالان اقتصاد دیجیتال حتماً در این زمینه پیشنهادات خود را ارائه دهند چون می‌خواهیم با شناسایی فرصت‌ها به سمت جهش پیش برویم.
نامزد ریاست جمهوری گفت: اکنون بحث هوش مصنوعی مطرح است که در عرصه مناسبات بین‌المللی نقش جدی ایفا می‌کند.
 وضعیت کارگران و کارمندان
 باید با شرایط تورم کشور هماهنگ شود
جلیلی همچنین یکشنبه‌شب در جمع مردم یزد بیان داشت: یزدی‌ها در طول تاریخ پرافتخار ایران، جایگاه فاخر و نقش پرشکوهی برای خود رقم زده‌اند و این یک تعارف نیست. از قنات بر روی زمین و بادگیرهای سر به آسمان کشیده می‌توان دید که چطور می‌توان از هر فرصتی استفاده بهینه کرد. هنر ایرانی استفاده حداکثری از فرصت‌هاست. مردم یزد در طول تاریخ نشان دادند که از فرصت حداقلی استفاده حداکثری می‌کنند.
وی گفت: تحریم را آغاز کردند و گفتند راهبرد فشار حداکثری را بر ایران تحمیل می‌کنیم، در آن زمان دولت وقت می‌گفت چون دشمنان گفته‌اند ایران بیش از ۲۰۰ هزار بشکه نمی‌تواند بفروشد، پس ما هم نمی‌توانیم، اینها همان کسانی بودند که ۱۱ سال قبل گفتند به ما رای بدهید تا توافق کنیم هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد هم اقتصاد اما چه شد؟ مواد غنی شده تولید کشور را به خارج فرستادند بعد هم دلار ۳ هزار تومانی شد ۳۰ هزار تومانی و رشد اقتصادی منفی و صفر شد.
جلیلی گفت: سال ۹۷ دولت وقت همگی نامه نوشتند که اگر در فلان کنوانسیون عضو نشویم نمی‌توانیم حقوق اسفند را بدهیم، هنوز هم نه تنها امضا نکرده‌ایم بلکه رشد داشته‌ایم که ثمره انتخاب ۱۴۰۰ شما بود.
وی گفت: شغل یک بحث است که باید حتما برای ایجاد آن تلاش کنیم اما مهم‌تر از آن امنیت شغلی است.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: وضعیت کارگران و کارمندان باید با شرایط تورم کشور هماهنگ شود، مهم‌تر از ایجاد اشتغال، امنیت شغلی است تا کارگر شما امنیت شغلی داشته باشد، دولت در یک برنامه‌ریزی باید مجموعه شرایط را دنبال کند، ما یک آینده موفق و یک آینده پرشکوه با کمک هم ان‌شاءالله خواهیم داشت. ان‌شاءالله نتیجه یک جهان فرصتی که در اختیار ماست یک ایران جهش خواهد بود.
جلیلی با تاکید بر اینکه شهید رئیسی آمد این ریل را تغییر داد و در دهان دشمن زد، خاطرنشان کرد: صدها موشک به سمت رژیم صهیونیستی شلیک شد و هیچ غلطی نتوانستند بکنند. فرزندان رزمندگان جنگ هنوز هم هستند، برخی ایران را از جنگ می‌ترسانند، امروز غرب و آمریکا همه توان خود را علیه حماس به کار برده‌اند و هیچ غلطی نتوانسته‌اند بکنند. بعد ملت ایران را از جنگ می‌ترسانند؟ ملت ایران نماد صلح در منطقه و بلکه دنیا شده است.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات اظهار داشت: کشور در بهترین شرایط تاریخی به لحاظ علمی، موقعیت جهانی، منطقه‌ای و اقتصادی خود است، خود اوباما گفت در سوریه موفق نشدم چون در آنجا اراده ایران در برابر ما بود و ما را شکست داد، ما امروز باید زمان را قدر بدانیم، برخی پیشرفت‌ها این‌گونه نیست که اگر ۴ سال عقب بیفتیم، بعد بتوانیم جبران کنیم بلکه اگر آن جهش را شکل ندهیم دیگران و قدرت‌هایی که محدودیت و انحصار ایجاد می‌کنند، ما را عقب نگه می‌دارند.
  جلیلی: باید تعامل گسترده و سازنده با جهان داشت
 نه تعامل حداقلی و از سر ضعف
جلیلی افزون بر اینها، در جمع مردم گرگان در مصلای این شهر گفت: استان گلستان مجموعه‌ای از ظرفیت‌ها را دارد و اگر خداوند به برخی کشورها برخی ظرفیت‌ها را داده، امروز در استان گلستان همه فرصت‌ها در اختیار ما قرار دارد.
وی ادامه داد: فرصت دیگر این مردم و جوانان عزیز هستند که امروز همه دارای تحصیلات‌اند. حق مردم این است که نه‌تنها شغل داشته باشند بلکه باید هرکدام از اینها برای کشور افتخار افرینی کنند.
به گزارش ایرنا، نامزد ریاست جمهوری حضور در میان مردم خونگرم و دوست‌داشتنی گلستان را توفیق و افتخار برای خود دانست و گفت: این استان روستاهای خوب و حاصلخیز و مردم موفقی دارد و هر روستای آن باید یک سلول جهش کشور شود.
جلیلی گفت: این فرصت‌های بزرگ یک طرف، فرصت بزرگ دیگر آن است که امروز همه مردم و جوانان عزیز دارای تحصیلات خوب هستند حق این مردم است که بتوانند نه‌تنها کار داشته باشند بلکه هر کدام از آنان بتوانند برای کشور افتخارآفرینی کنند و در عرصه‌های مختلف کشور ما را جهش دهند.
وی تصریح کرد: نباید امروز چنین فرصت‌های خوبی معطل بماند، امام بزرگوار با انقلاب اسلامی حرکتی را در این مملکت شروع کرد که امروز به نقطه‌ای رسیدیم که همه دنیا اعتراف می‌کنند ایران یک قدرت نه‌تنها منطقه‌ای بلکه تاثیرگذار در معادلات جهانی است به خاطر شما مردم بوده است.
جلیلی بیان داشت: مردم عزیز این استان فرصت‌های ارزشمندی دارند و جهش در گلستان اتفاقی نیست، با مردم موفقی که دارد هر روستا می‌تواند به سلول موفقیت تبدیل شود.
نامزد ریاست جمهوری گفت: امروز جنگل، کشاورزی، شیلات این استان می‌تواند با برنامه‌ریزی درست و روستاهای غنی و ارزشمند و جوانان این کشور‌، به قله برسند. این همه ظرفیت و فرصت مجال این را نمی‌دهد که خدای نکرده جوان شما بیکار باشد. این فرصت را خداوند در اختیار شما قرار داده است. از یک جهان فرصت به بهترین شکل در این استان می‌بینیم و نتیجه یک جهان فرصت یک ایران جهش و گلستان جهش خواهد بود.
وی تاکید کرد: عوض اینکه از مردم عذرخواهی کنند، دوباره همان نسخه غلط منسوخ را برای مردم می‌پیچیدند. ضعف را با ضعف نمی‌توان برطرف کرد. ملتی می‌تواند موفقیت‌های خود را ادامه دهد که تعامل گسترده و سازنده با جهان داشته باشد نه تعامل حداقلی و از موضع ضعف.
 جلیلی: در دولت قبل، جان و حیات مردم را
 به fatf و برجام گره زدند
سعید جلیلی همچنین در اجتماع حامیان سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اگر در برخی عرصه‌ها وارد نشویم نه چهار سال بلکه شاید ۴۰ سال عقب بیفتیم.
وی اظهار داشت: امروز پس از ۸ سال در حالی که دیدن آن نسخه جواب نمی‌دهد، دوباره همان گروه وارد عرصه شدند.
جلیلی با بیان اینکه امروز تعارف نداریم و در معرض یک انتخاب هستیم، گفت: ۴ سال آینده کشور، سرنوشت و منابع کشور و هزینه‌های کشور بر این اساس می‌خواهد تعریف شود و اینکه طی ۴ سال آینده به کجا می‌خواهیم برویم.
نامزد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و باید واکسن وارد می‌کردید اما مسئولان وقت گفتند تا fatf و برجام انجام نشود، نمی‌توان واکسن وارد کرد.
جلیلی گفت: بهمن ماه سال ۹۷ وزرای دولت وقت نامه زدند که اگر تا روز شنبه فلان موضوع یعنی همان fatf تایید نشود قادر به پرداخت حقوق اسفند ماه نیستیم، چنین نگاهی در مدیریت کشور وجود داشت. یادآوری می‌کنم امروز تیرماه ۱۴۰۳ است و هنوز آن مسئله امضا نشده است.
در این نشست، ناصر سیم‌فروش یکی از اساتید پزشکی کشور در اجتماع حامیان سلامت دکتر جلیلی گفت: سلامت جزو اولویت‌های نخست کشور است. در ستاد شهید رئیسی هم‌قسم شدیم که به دستیاران،‌ پرستاران و مناطق محروم کشور خدمت کنیم. بزرگ‌ترین مسئله سلامت کشور پیری جمعیت است که در دولت شهید رئیسی به آن توجه شد.
یار احمدی رتبه ۸ کنکور نیز در اجتماع حامیان سلامت گفت: عده‌ای از بزرگواران همزبانان ما گفته‌اند چون آقای پزشکیان ترک است باید به او رای بدهیم، اولا ترک بودن که به ترک زبانی صحبت کردن نیست. دوما زمانی که در دولت تدبیر و امید با بی‌تدبیری به سرمایه‌های آذربایجان چوب حراج زدند آقای پزشکیان نماینده مجلس بود.
وی اظهار داشت: زمانی که به ماشین‌سازی تبریز چوب حراج زدند، صدایی از آقای پزشکیان در نیامد. ملت آذربایجان گول رفتارهای پوپولیستی را نمی‌خورد.هر سؤالی از آقای پزشکیان پرسیده شد گفتند من کارشناس نیستم کارشناسان پاسخ دهند، کارشناس شما عباس آخوندی است که در حادثه قرار تبریز - مشهد گفت عیب نداره بیمه بودند، ما دقیقا به خاطر همین کارشناسان به شما رای نمی‌دهیم.
  جلیلی پاسخ بداخلاقی‌ها، تهمت‌ها و تخریب‌ها را 
در مناظره بدهد
دکتر میرمحمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز گفت: آقای دکتر جلیلی فقط رئیس‌جمهور عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و غیره نیست بلکه ایشان رئیس‌جمهور سلامت خواهند بود. دکتر جلیلی نزدیک به ۹ سال در دولت سایه در کارگروه سلامت جلسات نخبگانی در همه عرصه سلامت برگزار کردند.
وی ادامه داد: دکتر جلیلی پاسخ بداخلاقی‌ها، تهمت‌ها و تخریب‌ها را در مناظره بدهد.
  زاکانی: به گذشته برنمی‌گردیم
علیرضا زاکانی، شهردار تهران در جمع حامیان سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مسجد امام جعفر صادق(ع) شهر ملایر با اشاره به سخنان امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه مبنی بر اینکه آنچه در گذشته اتفاق افتاده، آینه تمام‌نمای آن چیزی است که در آینده اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: اگر ما نسبت به گذشته دقت نکنیم، نسبت به آینده دچار مشکل می‌شویم، بنابراین باید از راه طی شده عبرت گرفت.
وی با اشاره به نسبت جریانات حامی «مسعود پزشکیان» گفت: سال ۷۸ و پس از حادثه کوی دانشگاه، رهبر معظم انقلاب از همه جریانات سیاسی خواستند بر اساس چهار اصل اسلام، انقلاب اسلامی، امام(ره) و ولایت فقیه از انقلاب دفاع کنند که جمعی خدمت مرحوم‌ هاشمی رفسنجانی رفتند و از وی کمک خواستند که مرحوم‌ هاشمی گفت من اختلاف نظری با رهبر انقلاب دارم و آن این است که حداقل مردم در انتخابات شرکت کنند و کسی که ما می‌خواهیم از صندوق دربیاید اما ایشان می‌گویند حداکثر مردم شرکت کنند و به هرکسی رای دادند، ما با او کار می‌کنیم.
 حامیان پزشکیان برای مردم قیمت قائل نیستند
شهردار تهران تاکید کرد: رهبر انقلاب برای مردم قیمت قائل بود اما حامیان آقای پزشکیان برای مردم قیمت قائل نیستند و برای باند و گروه خود قیمت قائلند و می‌گویند کسی که ما می‌خواهیم رأی بیاورد در صورتی که رهبر انقلاب اسلامی رای را حق مردم می‌داند و فرقی برایشان ندارد و با همه کار کردند.
زاکانی با بیان اینکه نگاه این افراد به مردم غلط است، گفت: آنان از گذشته خود می‌ترسند و می‌خواهند جوانان کشور با رنگ و لعاب آنها را نشناسند، در حالی که ما نسبت به ۴۵ سال گذشته پاسخگو هستیم.
وی با اشاره به در نظر گرفتن بودجه‌ای برای خرید لوازم ضد شورش در دهه ۷۰ و در زمان اصلاحات اقتصادی که رهبر انقلاب مانع این‌کار شدند، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «حق ندارید برای اصلاح اقتصادی، مردم را لای چرخ دنده‌ها له کنید.»
شهردار تهران با بیان اینکه دولت روحانی و خاتمی به دشمنان احترام می‌گذاشتند و در همان زمان ما از نگاه رئیس‌جمهور وقت آمریکا، محور شرارت شدیم و آمریکا برای منطقه لشکرکشی کرد، یادآور شد: خجالت‌آور نیست که در دولت روحانی و در مقدمه برنامه چهارم به صراحت گفتند که ما باید آقایی آمریکا را بپذیریم؛ اگر بنا بود بپذیریم که انقلاب نمی‌کردیم.
  ۹ شرط رهبری برای مذاکرات در برجام اجرا نشد
زاکانی با بیان اینکه آنها جهان را فقط در آمریکا و چند کشور اروپایی خلاصه می‌کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب به دولت روحانی اجازه مذاکره با آمریکا را دادند، همان‌طور که به دولت‌های قبل اجازه دادند، چرا که رهبر فرزانه انقلاب منطق و عقلانیت دارند و خواهان عدالت‌خواهی و واقع‌بینی هستند، ایشان ۹ شرط برای مذاکرات گذاشتند که هیچ کدام اجرا نشد.
وی خطاب به تنظیم‌کنندگان سند برجام، تاکید کرد: آن‌قدر بی‌دقت و بی‌محابا سند برجام را نوشتید که «وندی شرمن» قائم‌مقام وزیر امور خارجه آمریکا در کتابش با پوزخند نوشت: «ما کلاه سرتان گذاشتیم، شما حتی انگلیسی هم بلد نبودید.» و خوش‌بینانه‌اش این است که سواد نداشتید، سند معیوبی نوشتید که به فرق بین برداشت موقت و دائم تحریم‌ها توجه نکردید.
شهردار تهران با بیان اینکه این تحریم جز با قدرت مردم برداشته نمی‌شود و خنثی‌سازی تحریم و پیگیری رفع تحریم وظیفه ما است، گفت: مذاکرات کار شما نیست، چون التماس می‌کنید، کار شهید رئیسی بود و امروز کار آقای جلیلی است تا در کشور به قدرت و انسجام برسیم و در عرصه جهانی منزلت‌خواهی کنیم و حقمان را از دشمنان بگیریم.
 فیلترینگ فضای مجازی یک دکان جدید
 برای حامیان پزشکیان است
زاکانی فیلترینگ فضای مجازی را یک دکان جدید برای حامیان مسعود پزشکیان دانست و گفت: آنها بدون اینکه سرورها را وارد کشور کنند، پیام‌رسان‌های خارجی را فعال کردند، در حالی‌که هیچ کجای دنیا این‌گونه نیست، سپس به سراغ فیلتر رفتند تا از انتقال و ظرفیت اینترنت استفاده کنند؛ باید ابتدا سرورهای این پیام‌رسان‌ها را با قانون جمهور اسلامی وارد کشور می‌کردند، همان‌طور که در کشورهای چین و آمریکا این‌کار را کردند و شما می‌بینید که امروز پیام‌رسان تیک تاک در آمریکا ممنوع شده است، چون قانون دارند.
وی خاطرنشان کرد: رئیس ستاد پزشکیان از بنزین ۵۰ هزار تومانی سخن می‌گوید؛ چرا به مردم راست نمی‌گویید؟ آقای جلیلی می‌آید تا نگذارد این‌کار انجام شود؛ ما دوباره به گذشته برنمی‌گردیم تا ملت ایران به دست شما غارت شوند.
 قاضی‌زاده: دیپلماسی دولت سیزدهم 
اسلامی و عزتمندانه بود
سید امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی نیز در اجتماع هواداران سعید جلیلی در اسلامشهر، گفت: انتخابات ریاست جمهوری محل کسب قدرت نیست، اینجا خادم جمهور انتخاب خواهد شد. اینکه آیت‌الله رئیسی یک نماد در کشور شد، برای این بود که فارغ از مسئولیت خود در میان مردم بود، اگر حادثه‌ای رخ می‌داد، آیت‌الله رئیسی خود را به سرعت به مردم و در صحنه می‌رساند.
به گزارش فارس، وی گفت: یک دهه سفره مردم کوچک شد؛ 30 درصد دارایی‌ها و قدرت خرید مردم در دهه 90 کاسته شده است.
قاضی‌زاده‌ هاشمی با اشاره به اینکه عده‌ای فقط ادعای ارتباط با دنیا را داشتند و در عمل دستاوردی نداشتند، اظهار داشت: بیش از ۳۰ سال برای ارتباط با دنیا وقت داشتند چرا نکردند؟ کدام یک از وعده‌هایی که دادند عملی شد؟
وی گفت: خطاب به بعضی‌ها عرض می‌کنم که از آمریکایی‌ها هم خیری به کسی نمی‌رسد. افرادی در طول هشت سال دولت‌داری همه چیز را به دیپلماسی ذلیلانه گره زده بودند در حالی همه می‌دانند، در هیچ جای دنیا آبرویی برای التماس‌کننده وجود ندارد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: شاهد هستیم که این جریان مرتجع شناخته‌شده، جریان اصیل انقلاب را به بلد نبودن زبان دنیا متهم می‌کند و به التماس‌های ذلیلانه خود افتخار می‌کند اما شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان الگویی از دیپلماسی اسلامی و عزتمندانه را نمایش دادند.
 دعوت ۸ دفتر بسیج دانشجویی از پزشکیان
 برای حضور در دانشگاه
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران، شریف، علم و صنعت، امیرکبیر، علامه طباطبایی، شهید بهشتی، امام صادق(ع) و خواجه نصیرالدین طوسی نیز در نامه‌ای به مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات از وی برای حضور در جمع دانشجویان دعوت کردند.
به گزارش تسنیم، در این نامه خطاب به مسعود پزشکیان آمده است:
تجربه نشان داده است که مسائل مختلف کشور در حوزه‌های گوناگون ارتباط تنگاتنگی با حوزه‌های دیگر دارد و نمی‌توان مسائل را صرفا در ظرف کارشناسی خودشان دید. مثلا کسانی هستند که برای کنترل نرخ ارز، ایده‌هایی دارند امّا دشواری در این مسئله ارائه یک طرح با توجه به پس‌زمینه‌های سیاسی و امنیتی است. در همین راستا ما دانشجویان انقلابی ایران اسلامی، که امام از ایشان به عنوان قوّه متفکّر ملّت یاد کرده است، می‌خواهیم در آستانه دور دوّم انتخابات با شما درباره مسائل اساسی کشور و طرح سیاسی شما برای حل این مسائل صحبت کنیم. همچنین با توجّه به اینکه اطرافیان شما بعضا نظرات ضد و نقیضی درباره مسائل مختلف بیان کرده‌اند و همچنین ناظر بر صحبت‌های خود شما که بعضی از آنها را کسانی دانسته‌اید که خودخواسته در ستاد شما حضور دارند، می‌خواهیم یک‌بار نظر و رویکرد کلی شما برای حل مسائل اساسی کشور از جمله فرهنگ، فضای مجازی، اقتصاد، سیاست ‌خارجی و سیاست داخلی را به صورت صریح بدانیم. در همین راستا، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران از شما برای حضور در یکی از دانشگاه‌های تهران جهت برگزاری یک برنامه دانشجویی دعوت می‌کنیم.
  حمایت مجدد حسن روحانی از پزشکیان
خبر دیگر اینکه، رئیس‌جمهور اسبق در پیام دوباره، مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کرد و از آنها خواست به مسعود پزشکیان در پانزدهم تیرماه رای دهند.