kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴
اروپا

سیل و طوفان قربانی گرفت

 
 
 
مقامات محلی می‌گویند طوفان‌های سهمگین و باران‌های سیل‌آسا در فرانسه، سوئیس و ایتالیا تاکنون چندین کشته برجای گذاشته است.
به گزارش ایسنا، مقامات محلی اعلام کردند که تاکنون سه تن در فرانسه بر اثر حوادث مرتبط با طوفان جان خود را از دست داده‌اند.
همچنین طوفان، بارندگی و رانش زمین در سوئیس هم چهار کشته برجای گذاشته است. دو تن نیز مفقود هستند.
علاوه‌بر این، رانش زمین در ایتالیا هم کشته برجای گذاشته است.
طوفان و بارندگی منجر به بسته شدن جاده‌ها و طغیان رودخانه‌ها نیز شده است. در همین حال، شرایط نامساعد جوی در مناطق حادثه دیده عملیات امدادی را با مشکل رو‌به‌رو کرده است. مناطق گسترده‌ای در آلمان به ویژه غرب و جنوب غربی این کشور نیز با طوفان‌ روبه‌رو شده است. بارش تگرگ باعث توقف ۲۰ دقیقه‌ای دیدار آلمان و دانمارک شد. دو خانه بر اثر برخورد رعد و برق آتش گرفت و برخی مسیرهای خط آهن موقتا بسته شد. بخش‌های وسیعی از آلمان به‌ویژه مناطق غرب و جنوب غربی این کشور در شامگاه شنبه ۲۹ ژوئن با طوفان، رعد و برق‌ شدید، باران سنگین و تگرگ همراه بود. به گفته سازمان هواشناسی آلمان، سرعت باد در برخی مناطق برای دقایقی به حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز رسید.
شدت طوفان در روز یکشنبه حتی باعث توقف ۲۰ دقیقه‌ای دیدار میان ملی‌پوشان آلمان و دانمارک در مرحله یک‌هشتم نهائی جام ملت‌های اروپا در ورزشگاه دورتموند شد.
طوفان بر تردد قطارها نیز تاثیر داشت و راه‌آهن آلمان (دویچه بان) از اختلالات شدید در بسیاری از مسیرهای خط آهن خبر داده است.
به گفته پلیس، مسیر خط آهن بین شهرهای دورتموند و‌هام و خط آهن بین ‌هانوفر و میندن به طور موقت بسته شده است.