kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۹۷۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵
 در طرح جهادی دولت سیزدهم صورت گرفت

آبرسانی به ۷۰۰ روستای جدید در ۳‌ ماهه ابتدائی امسال

 
 
 
تعداد روستاهای آبرسانی شده در طرح جهاد آبرسانی دولت سیزدهم با آبرسانی به ۷۰۰ روستای جدید در سه‌ماهه ابتدائی ۱۴۰۳ به 5700 روستا رسیده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، یکی از اقدامات جهادی و قابل تقدیر در دولت سیزدهم، توجه ویژه به تأمین آب شرب پایدار روستاهایی بود که پیش از شروع دولت، به‌هر دلیل امکان تأمین آب شرب پایدار برای آنها میسر نبود. برخی از این روستاها تجهیزات آبرسانی نداشتند و برخی در سال‌های متمادی خشکسالی، منابع محلی تأمین آب از جمله قنوات و چشمه‌سار‌ها را از دست داده بودند.
10 هزار روستا در ابتدای دولت سیزدهم، شناسایی شد که نیازمند انجام اقدامات جهادی برای آبرسانی بودند و مقرر شده بود در طول عمر 4 ساله این دولت، این 10 هزار روستا از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شوند. با اقداماتی شبانه‌روزی و در دوردست‌ترین نقاط ایران، آبرسانی به حدود پنج هزار روستا تا پایان سال 1402 محقق شد.
از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه نیز پروژه‌های آبرسانی به 700 روستای جدید تکمیل شد و تحقق آبرسانی روستایی در دولت سیزدهم به 5700 روستا رسیده است. طرح جهاد آبرسانی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور محسوب می‌شود؛ با تکمیل آبرسانی به 5700 روستا، پروژه‌های آبرسانی در 4300 روستای دیگر درحال اجراست.