kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۸۰۰
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶
رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد

امدادرسانی هلال احمر به سیل‌زدگان ۱۲ استان کشور

 
 
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۱۲ استان از یکم تا هشتم تیرماه تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی بودند که ضمن امدادرسانی به حادثه‌دیدگان، اقلام ضروری در بین آنها توزیع شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هلال احمر، بابک محمودی روز جمعه با اشاره به انجام ۱۰۴ مورد عملیات سیل و آبگرفتگی، از شرکت بیش از ۸۰۰ امدادگر در امدادرسانی خبر داد.
وی با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی از یکم تا هشتم تیرماه و تا ساعت ۵ و ۳۰ صبح روز جمعه گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر به ١٢ استان متاثر شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران امدادرسانی کردند. در این مدت به هزار و 804 نفر امدادرسانی شده، ۴۲۵ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۲۱۷ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: در این حوادث پنج نفر از هموطنان جان باختند که چهار نفر مربوط به حادثه سیل (سه نفر رودبار و یک نفر سوادکوه) و یک نفر به دلیل رعد و برق در سراب بوده است؛ ضمن آنکه یک نفر در سوادکوه و یک نفر در کلیبر مفقود شده‌اند.
محمودی ادامه داد: در این مدت ۲۱۳ تیم امدادی شامل ۸۱۴ امدادگر، در عملیات تخلیه آب ۳۵۸ واحد مسکونی شرکت کردند و امدادگران ۸۹ دستگاه چادر، ۲۷۲ تخته پتو، ۱۳۸ تخته موکت، ۵۹ ست ظروف، ۲۷۴ کیلوگرم نایلون، ۱۳۴ البسه و ۹۹ بسته غذایی را بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع کردند.