kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶
آلمان

افزایش  جرایم مربوط به مواد مخدر

 
 
 
بر اساس گزارش اداره پلیس جنائی فدرال آلمان، جرائم مربوط به تجارت و مصرف مواد مخدر طی سال ٢٠٢٣ در این کشور افزایش پیدا کرده است. در این میان آمارهای مربوط به قاچاق ماده مخدر کوکائین چشمگیر بوده است.
به گزارش ایسنا، آمارها نشان می‌دهند که در سال‌های گذشته جرائم مربوط به مواد مخدر در آلمان به طور مداوم در حال افرایش بوده‌اند. براساس گزارش اداره پلیس جنائی فدرال آلمان (BKA) پلیس این کشور در سال ٢٠٢٣ میلادی ۳۴۶ هزار و ۸۷۷ جرم مربوط به مواد مخدر را در این کشور ثبت کرده است که نسبت به سال پیش از آن ١.٨ درصد افزایش نشان می‌دهد.
پلیس جنائی آلمان در این رابطه گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد، جرائم مربوط به تجارت و قاچاق مواد مخدر شش درصد و جرائم مربوط به مصرف یک درصد افزایش داشته‌اند. این میزان در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.
نانسی فیزر، وزیر کشور آلمان در واکنش به انتشار این گزارش تحقیقات و تحت تعقیب قرار دادن موفق مجرمان را دلیل اصلی افزایش این آمار دانسته است.
او در این‌باره گفته است: ما به این رویکرد سختگیرانه علیه کارتل‌های مواد مخدر ادامه خواهیم داد.
او همچنین «سیل ورود کوکائین به اروپا» را نگران‌کننده توصیف کرده و گفته که این مسئله میلیاردها سود برای کارتل‌های بین‌المللی مواد مخدر در پی دارد.
به گزارش دویچه وله، بر اساس گزارش اداره پلیس جنائی فدرال آلمان جرائم مربوط به ماده مخدر «حشیش» دوسوم و بیشترین نسبت جرائم مواد مخدر را به خود اختصاص داده است.
به گزارش پلیس جنائی آلمان، در سال ٢٠٢٣ در کل ٢٠ تن و ٩٠٠ کیلو ماری‌جوانا، ٣ تن و ٧٠٠ کیلو حشیش در آلمان کشف و ضبط شده است.
در همین حال، میزان مصرف و قاچاق مخدرهای صنعتی نیز کماکان بالا بوده است. در سال ٢٠٢٣ حدود دو تن ماده مخدر آمفتامین و بیش از یک تن قرص اکستازی در آلمان کشف و ضبط شده‌اند.