kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۶۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳

فرانسۀ پیش و پس از وعده صادق

 
 
علی قربان‌نژاد
 
پرده اول
در دوره تبلیغات ریاست جمهوری چه در سال ۱۳۹۲ و چه در سال ۱۳۹۶ اصلاح‌طلبان و اعتدال گرایان روی یک نقطه تمرکز زیادی داشتند؛ اینکه این دو طیف با تبختر و تفرعن خاصی خود را دانا و آگاه به اصول مذاکره عنوان می‌کردند و رقبای انتخاباتی خود را به ندانستن زبان مذاکره متهم کرده و نیز اینکه آنها با عملکرد خود کشور را به دام جنگ خواهند برد. 
البته غافل از این بودند که جنگ تنها عرصه نظامی نیست و از قضا آنها که کشور را با عملکردشان در ورطه جنگ اقتصادی به تنگنا کشاندند همان طیف اصلاح‌طلب بودند. برای نمونه «حسن روحانی در ادریبهشت ماه ۱۳۹۶ در جمع مردم اردبیل گفت: «شما بلدید با دنیا مذاکره کنید؟ شما زبان دنیا را می‌فهمید؟ شما در فهم زبان ملت خودتان گرفتارید... روز شنبه چطور آب و صابون بیاوریم تا رویتان را بشویید...» این لحن خود گویای همه چیز است.
در مناظرات دو سال مذکور نامزدهای طیف اصلاح‌طلب یا نامزدهای مورد حمایت این طیف رقبای خود را به این موضوع که با دنیا سرجنگ دارند متهم می‌کردند. چرا که پیش از این یکی از ارکان فکری طیف اعتدال‌گرا و دوستان اصلاح‌طلب‌شان در فضای مجازی دنیای فردا را دنیای گفتمان‌ها خوانده بود نه موشک... که این جماعت تا این حد در حق کشور خودشان جفا می‌کردند که ۸ سال هجوم صدام و بعثی‌ها را با حمایت اروپا و آمریکا و... و. به کشورمان فراموش کرده بودند و بدتر از آن اینکه در آن سالها فروش تسلیحات به ایران برای دفاع از خودش ممنوع شده بود.
پرده دوم
منافقان جزو جند دسته خاص هستند که خداوند متعال از آنها اعلام بیزاری کرده است. این شجره خبیثه از بدو اسلام حضور داشتند تا اکنون نیز امتداد یافته‌اند. یکی از معروف‌ترین شاخه‌های این شجره ملعونه در زمانه ما گروهکی است که با نام دروغین «مجاهدین خلق» و نام حقیقی «منافقین پنهان شده در خلق» به نوکری برای نوکران شیطان می‌پرداخته و می‌پردازند.
برای نمونه خود صدام نوکر حلقه به گوش و دیوانه شیاطین بود و منافقین به حضیض نوکری برای نوکر شیاطین در اردوگاه اشرف نایل شده بودند. هدف ما در این متن پرداختن به خباثت‌های آشکار این فرقه نیست بلکه در مسیری که می‌خواهیم همراه با این کلمات طی کنیم ناگزیر باید از این فرقه تهوع آور نام ببریم.
پرده سوم
از سال ۱۳۹۲ تا  ۱۴۰۰ دو دوره‌ای بود که دولت اصلاح‌طلبان به ریاست جمهوری حسن روحانی تمام امور اجرائی کشور را در دست داشت. فراموش که نکرده‌اید اینها همان کسانی بودند که زبان دنیا را بلد بودند و می‌توانستند کشور را از افتادن در دام جنگ حفظ کنند و از پایمال شدن حقوق ملت ایران (از قبیل داشتن تمام فناوری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای) نیز جلو گیری نمایند. آنها مذاکرات خود را با زبانی که بلد بودند با غرب آغاز کردند. با غربی‌ها سر میز نشستند و گفتند و خندیدند و عکس یادگاری گرفتند و حتی خیلی دوستانه همچون دو رفیق قدم زدند و...
خب نتیجه چه بود!؟ در مورد حقوق ملت ایران که باید گفت غربی‌ها به یک اعطای قطره چکانی اکتفا کردند آن هم با هزار اما و اگر و بازرسی‌های بسیار و خارج از عرف. در مورد تحریم‌ها نیز همه می‌دانیم که چه اتفاق غم‌انگیزی افتاد یعنی پس از برجام تعداد تحریم‌ها دو برابر قبل شد و... و.
با این همه باز آنچه عرض شد حواشی این متن هستند. مقصود این متن باز جایی دیگر است. 
دولت اصلاح‌طلبان با تز اطلاح طلبی که همان اعتماد به لبخند و قول و وعده غربی‌هاست همه جوره خود را با ساز غربی‌ها هماهنگ کردند تا به خیال‌شان این‌گونه در جرگه دوستان استعمارگران در آیند (استعمارگران آشکار و وحشی صفت دیروز و استعمارگران پنهان و فریبکار امروز) و به این صورت مملکت  را گل و بلبل کنند. (حتما چیزی شبیه همان گل و بلبلی که انگلیس خبیث برای ایران مظلوم به ارمغان آورد و اندکی از بسیار آن در فیلم یتیم خانه ایران روایت شده)
پرده چهارم
یکی از کمترین کارهایی که دولت‌های دوست انجام می‌دهند این است که به گروه‌های متخاصم علیه کشور دوست خود اجازه فعالیت در کشورشان را نمی‌دهند. اما اروپایی‌ها برای اصلاح‌طلبان که تا این حد برای آن خوش رقصی کرده بودند به این اندازه حتی تره خورد نمی‌کردند که اجازه به گروه‌های متخاصم ندهند بلکه خودشان حتی مشوق این گروهک‌ها شده بودند. برای نمونه به این مورد که در تیرماه ۱۳۹۷ رخ داده توجه کنید: «پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین چاپ انگلیس در گزارشی به قلم مشترک آرون مرآت و جولیان بورگر با انتشار بخش‌هایی از سخنان رودی جولیانی وکیل شخصی و مشاور دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا در نشست گروهک تروریستی منافقین در فرانسه، به پشت پرده حضور پر تعداد میهمانان در آن همایش پرداخت و فاش کرد: در این همایش حدود ۴ هزار نفر شرکت داشتند که تنها نیمی از آنها ایرانی بودند و نیمی دیگر افرادی از اروپای شرقی بودند که با وعده سفر ارزان قیمت به پاریس به همراه غذا و محل اقامت چندروزه به این همایش آورده شده بودند. 
در گرمای شدید و دمای بالا حدود ۴ هزار نفر با اتوبوس به پاریس محل برگزاری همایش گروه مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) آورده شدند. حدود نیمی از شرکت کنندگان ایرانی بودند و نیمی دیگر از آنها اتباع کشورهای لهستان، چک اسلواکی و آلمان بودند که در پاسخ به یک فراخوان فیس‌ بوکی با قول سفر به پاریس به همراه غذا و محل اقامت تنها در ازای ۲۵ یورو در این همایش شرکت کرده بودند. صدها مهاجر ساکن آلمان نیز در این همایش حضور داشتند. بسیاری از آنها در حین سخنرانی زیر درختان چرت می‌زدند. یک زن که به همراه دو فرزندش در این نشست شرکت کرده و در حال باد زدن دو بچه خود در کف زمین محل برگزاری همایش بود، به خبرنگار گاردین گفت: ما فراخوان را در فیس‌ بوک دیدیم و تصمیم گرفتیم برای تعطیلات (به پاریس) بیاییم. من قبلا هرگز پاریس را ندیده بودم و هیچ چیزی درباره مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) هم نمی‌ دانم.»
براساس این گزارش گاردین، علاوه‌بر جولیانی ۳۲ تن دیگر از مقامات و افسران نظامی آمریکا در آن شرکت کردند. بیل ریچاردسون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و وزیر انرژی آمریکا و فرماندار دموکرات نیومکزیکو نیز در این مراسم حضور داشتند. استفان‌هارپر نخست ‌وزیر سابق کانادا نیز در این همایش سخنرانی کرد. به راستی چرا این همه اعتماد اصلاح‌طلبان به غرب و اروپا را با چنین پاسخی رو‌به‌رو می‌شد؟ به جز این بود که استعمارگران فریبکار امروز وقتی این همه ساده‌لوحی را در جماعتی به نام اصلاح‌طلب در ایران می‌دیدند از هر طریقی وارد می‌شدند تا امتیازات بیشتری مطالبه کنند!؟
پرده پنجم
دولت انقلابی شهید سید ابراهیم رئیسی با وجود همه جفاها و تهمت‌هایی که از داخل و خارج به سمت آن مظلوم شلیک می‌شد به یاری حق تعالی به پیروزی رسید. دولتی که از فعالیت‌های فضائی و موشکی و پهپادی کشورمان به خوبی حمایت می‌کرد. دولتی که به غربی‌ها نشان داد نه به آنها چشم امیدی دارد و نه اعتمادی و نه اصلا ایران که زیر چتر حمایت سلطان علی بن الموسی الرضا(ع) 
احتیاجی به آنها دارد. در برهه‌ای از این دولت پیروز و شکوهمند صهیونیست‌ها حماقتی آشکار مرتکب شدند و بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را هدف قرار دادند. کاری که واکنش فرماندهی کل قوا را در پی داشت و به جنایتکاران کودک کش وعده داد که تاوان سختی بابت این کارشان می‌پردازند.
از آن زمان که این سخنان غرورآفرین از زبان رهبرانقلاب جاری شد ده‌ها کشور به کمک رژیم صهیونیستی آمدند تا اگر ایران خواست اقدامی کند در رهگیری و زدن تسلیحات ایرانی به آن رژیم رو به اضمحلال یاری رساندند. از کشورهای اروپایی  و سیستم‌های ماهواریی‌شان گرفته تا آمریکا و ماهواره‌ها و سیستم ضد موشکی پاترویت و هواپیماهای جاسوسی و ردیابش و... حتی آمریکا یکی از ناوهای جنگی‌اش را که بیشترین تجهیزات رهگیری و انهدام موشک را داشت در بنادر رژیم اشغالگر ساکن کرد. خلاصه که به رغم تجمع ده‌ها کشور در کمک به این رژیم اما آنچه رخ داد برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها حیرت آور بود.
پرده آخر
گفته شد که در زمان دولت غربگرای اصلاح‌طلبان رفتار کشورهایی نظیر فرانسه چگونه بود. حالا اما در دولت انقلابی شهید عزیز سید ابراهیم رئیسی دادگاهی در ایران حکم علیه منافقین صادر می‌کند و پلیس فرانسه به مجری حکم دادگاه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده و به مقر منافقین حمله می‌کند. این نتیجه تفکر انقلابی است. نتیجه «وعده صادق» است که فرانسه و اروپایی‌ها شاهدش بودند. آری هر کس که در مسیر خداوند متعال و فرامینش قدم بردارد که در وعده او تخلفی نیست نصرت و یاری خداوند را خواهد داشت که او خود فرموده در دل دشمنان شما رعب و وحشت می‌افکنم.
راستی اعتماد به خدای قادر متعال و اولیا و مؤمنان راستین او بهتر است یا فریب لبخند شیاطین را خوردن. موشک‌های وعده صادق فرانسه‌ای را که میزبان منافقین بود به مجری دادگاه انقلاب اسلامی بدل می‌کند و این همان وعده صادق خداوند است. صدق الله علی العظیم و صدق رسوله الامین.