kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۶۱۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲
محسن رضایی:

اجماع جریان انقلابی یک ضرورت ملی  برای کارآمدی و شتاب در پیشرفت کشور است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار دو مطلب جداگانه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی بر اجماع نامزدهای جریان انقلاب تأکید کرد و آن را برای کارآمدی و پیشرفت کشور پس از انتخابات ضروری دانست.
 
 
 
 
محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حساب کاربری خود در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مشارکت بالا، تقویت جمهوری اسلامی و رای به آن است. هر شش نفر فرزند ایران هستند؛ اما اجماع جریان انقلابی یک ضرورت ملی برای کارآمدی و شتاب در پیشرفت کشور پس از انتخابات است.
 برچسب نامزد پوششی، طراحی شده 
تا با فشار رسانه‌ای
 از اجماع برای مردم جلوگیری شود
به گزارش ایرنا، وی در پست دیگری در فضای مجازی تصریح کرد: برچسب نامزد پوششی، طراحی شده تا با فشار رسانه‌ای از اجماع برای مردم جلوگیری شود. کسی که با حجت شرعی، عقلی و برای احترام به مردم از رقابت کناره‌گیری می‌کند، فداکاری کرده و مردم قدر این صداقت و گذشت را می‌دانند.
خبر دیگر اینکه، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای درباره ادعای مطرح شده توسط ظریف درخصوص واردات واکسن در دولت دوازدهم اعلام کرده است: «جناب آقای دکتر ظریف به نظر فراموش کردید که در دولت دوازدهم جان هزاران ایرانی بازیچه سیاسی شما و دولت متبوع‌تان شد.» و نیز تصریح شده است که «یقینا اگر در زمان خود به ترک فعل‌ها رسیدگی می‌شد امروز طلبکار نبودید. مردم می‌دانند و تاریخ هم قضاوت کرد که شما و دولت‌تان به دلیل اهمال در مرگ هزاران هموطن عزیز شریک بودید.»
تحرک تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات نیز این روزها شدت بیشتری به خود گرفته است. در ادامه این گزارش مواضع اخیر نامزدهای ریاست جمهوری را مرور می‌کنیم.
  جلیلی: آنهائی قصد بازگشت دارند
 که از فروش ۲۰۰ هزار بشکه نفت عاجز بودند
سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع هواداران خود در مصلای مهدیه اهواز گفت: زمانی که ملت ما یک موفقیت به دست می‌آورد می‌گویند این به دلیل این بود که بعد از ترامپ کسی که بود، در برابر اینها نایستاد؛ شما می‌بینید حرف‌هایی که دشمنان ما به آنها معترف هستند، بعد از روی کار آمدن شهید رئیسی، زمانی که چرخ اقتصاد کشور را با قوت به حرکت درآورد، بعد از اینکه روابط اقتصادی را با قوت با دنیا شروع کرد و بعد از اینکه حرکت رسیدگی به محرومان آغاز کرد، مقام رسمی آمریکا گفت راهبرد فشار حداکثری شکست فاحش خورده است.
جلیلی گفت: این موارد برای سوءمدیریت آنها بود اما متأسفانه امروز همان‌ها، طلبکار شده‌اند و می‌گویند که ما باید با همان مسیر دوباره کشور را اداره کنیم، می‌خواهند دوباره کشور را به سال‌هایی برگردانند که می‌گفتند نمی‌توان ۲۰۰ هزار بشکه نفت بیشتر فروخت و خودشان اذعان کردند که رشد کشور صفر یا منفی بوده، امروز می‌خواهند با شکل‌هایی این موارد را مطرح کنند.
وی خطاب به مردم خوزستان عنوان کرد: من بارها در استان شما حضور پیدا کرده ام و ظرفیت‌های این‌جا را دیده‌ام. اگر شما ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی را آماده کردید و مردم طعم آن را چشیدند می‌تواند به همان ۸۰۰ هزار هکتاری که مقام معظم رهبری سال ۷۵ برآن تکیه و تاکید داشتند برسد و آنگاه کشاورز خوزستانی ما دارای ثروت، قدرت و مکنتی شود که همه کشور به آن افتخار کند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: به این یافته رسیدیم که خوزستان می‌تواند یک سکوی جهش کشاورزی ما باشد که این سکو نه فقط محصول تولید کند بلکه با این امکان کشاورزی می‌تواند صنایع کشاورزی در این استان شکل بگیرد، همین نیروها کار را دنبال کنند. اگر از نفت و گاز و صنایعی مثل پتروشیمی صحبت می‌کنم که عمده آنها در این مناطق وجود دارد، یعنی اینکه اگر می‌گوییم خداوند یک جهان فرصت در اختیار ملت ما گذاشته است، ثمره آن باید این باشد که خوزستان عزیز دیگر نه تنها بیکار نداشته باشد، بلکه اشتغال‌آفرینی حداکثر در این استان شکل بگیرد.
جلیلی گفت: اگر این موارد می‌گوییم به این معنا نیست که نباید معیشت مردم و مشکلات را دنبال کرد یا نباید آسیب‌ها و ضعف‌ها را دید. امروز ما ضعف‌ها و مشکلاتی داریم اما ضعف را نمی‌توان با ضعف برطرف کرد بلکه با نقطه قوت و همین جوانان دانشمند متخصص تحصیلکرده همین استان می‌توان برطرف کرد.
وی بیان داشت: دانشگاه اهواز یک ظرفیت بزرگ است ما که می‌گوئیم باید یک قدرت بزرگ شکل بگیرد یعنی باید برای همین دانشگاه مأموریت تعریف شود که در هر ماموریتش بتواند صدها جوان را به کار بگیرد و برای کشور ارزآوری و درآمد داشته باشد، این آن چیزی است که می‌تواند کشور ما را جهش دهد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در چهار سال آینده می‌خواهیم چگونه حرکت کنیم؟ اینکه یک‌سری از ضعف‌ها را بگوییم آنگاه بگویند نمی‌شود و ۳۰ سال عملکرد خودشان را نادیده بگیرند و دوباره بخواهند روی کار بیایند، یا اینکه در آستانه انتخابی هستیم که نه تنها باید این مشکلات برطرف شود بکله کشور باید یک جهش در شأن ملت ایران و مردم خوزستان پیدا کند.
وی عنوان کرد: ما دردها و مشکلات را دیده‌ایم، اینکه می‌بینید در یک جا مشکلات هفت تپه و در یک جا مشکلاتی مثل پیمانکارانی که از واسطه‌ها برای حقوق می‌گویند که بخشی از آن به جیب واسطه‌ها می‌رود، وجود دارد، چرا باید این واسطه‌ها و مشکلات باشند؟ این از مواردی است که باید در مورد آن تصمیم جدی گرفته شود و حقوق کارگران به جیب خودشان برود نه اینکه به جیب واسطه‌ها برود.
 انتقاد قالیباف از اظهارات روحانی و ظریف درباره برجام؛ خجالت هم خوب چیزی است
قالیباف، نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز دیروز با سفر به شهر مقدس قم، با آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله کریمی جهرمی، حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه (سلام الله علیها) و حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران دیدار کرد.
قالیباف در جمع هواداران خود در مسجد امیرالمؤمنین علیه‌السلام قم گفت: مدیریت در دولت گذشته به گونه‌ای بود که در دوره کرونا روزی بالغ بر ۷۰۰ نفر در کشور جان خود را از دست می‌دادند و ما این دوره سخت را به برکت جوانان، مردم، مجلس و دولت سیزدهم پشت سر گذاشتیم.
وی افزود: ارتباط من با شهید رئیسی به سال ۵۶ و در آغاز دوران نوجوانی و جوانی باز می‌گردد و این ارتباط در مسائل مختلف ادامه داشت. 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: ملت بزرگ ایران باید در جمعه این هفته تصمیم بگیرند و اینکه ملت بر سرنوشت خود حاکم باشند یادگار امام و شهدا است.
به گزارش مهر، وی گفت: امروز برای حل مشکلات کشور نیازمند کار جهادی و تلاش مضاعف هستیم. 
قالیباف بیان داشت: قانون برنامه پنجم توسعه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و هر دولتی که سر کار بیاید، باید این برنامه را ملاک عمل خود قرار دهد.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: افرادی که در گذشته مسئول بودند و نتوانستند کاری از پیش ببرند و امروز مجدد می‌خواهند که در این عرصه ورود کنند.
قالیباف گفت: مدیریت اجرائی در قوه مجریه حساس‌ترین جا برای اداره کشور است و در این جایگاه همه امور مدیریت می‌شود به همین دلیل از اهمیت حیاتی برخوردار است.
وی بیان داشت: مجلس شورای اسلامی مهم و در رأس امور است و قانون وضع می‌کند، اما اجرای قانون مهم است و اگر قانونی تصویب شود اما اجرائی نشود کاغذی بیش نیست.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برنامه هفتم توسط دولت انقلابی شهید رئیسی و مجلس انقلابی تدوین و تصویب شده است و مردم هر کسی را در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کنند ملزم به اجرای آن است.
قالیباف گفت: در موضوع برجام حرفمان این بود وقتی طرف مقابل قصد ندارد تعهدات خود را عمل کند چه لزومی دارد ما تعهدات خود را اجرائی کنیم؟
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: بی‌توجهی به مردم و ظرفیت داخل کشور برخلاف فلسفه انقلاب اسلامی است، این انقلاب با مجاهدت به دست آمده که باید از آن پاسداری کنیم.
وی گفت: من با مذاکره مخالف نیستیم اما باید به این امر توجه داشته باشیم که مذاکره یک روش مبارزه است.
قالیباف بیان داشت: باید در مذاکره به‌گونه‌ای قرارداد بست که هیچ‌گونه شبهه‌ای در آن وجود نداشته باشد.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مذاکره‌ای با زور و فریب همراه باشد مذاکره نیست، افزود: ما امروز بر اساس قانون به دنبال مذاکره هستیم و در مذاکره باید اقدامات پا به پا باشد و در صورتی که طرف مقابل به تعهدات خود پایبند بود ما هم به تعهدات عمل می‌کنیم در غیر این صورت این شرایط پذیرفتنی نیست.
وی گفت: بیش از ۳۰ سال از ۴۵ سال انقلاب اسلامی کشور به دست جریان مقابل بوده است و که ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری در اختیار داشته‌اند.
قالیباف با اشاره به اینکه دهه ۹۰ دهه خوبی برای مردم ما نبود، اظهار داشت: در دهه ۹۰ متوسط رشد اقتصادی کشور کمتر از یک درصد بود، آمار رشد نقدینگی ۲۶ برابر بود و کرونا هم روزانه جان چند صدنفر را می‌گرفت.
وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند قانون راهبردی مجلس مانع حل برجام بود، گفت: خجالت هم خوب چیزی است؛ وقتی ترامپ از برجام رفت، نشست خبری گرفتند و گفتند به زودی تصمیم می‌گیریم و شد چند ماه ولی کاری نکردند اما مجلس با درایت قانون اقدام راهبردی را 
تصویب کرد.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: می‌گفتند اگر پروتکل الحاقی را لغو کنیم جنگ می‌شود؛ لغو کردیم آیا جنگ شد؟ غنی‌سازی را ۲۰ درصد کردیم آیا جنگ شد؟ غنی‌سازی را ۶۰ درصد کردیم جنگ شد؟ این کارها باعث شد آنها بپذیرند و وارد گفت‌وگو با ما شوند.
 باید امید را در جامعه زنده کنیم
قالیباف همچنین در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی که در اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: در صورتی که بتوانیم سرمایه داخلی را جذب کنیم سرمایه‌گذار خارجی خود به میدان خواهد آمد. بر اساس آمار منتشر شده حداقل ۴۵ میلیارد دلار ظرفیت ارزی در اختیار مردم در داخل کشور است. اگر نتوانیم این سرمایه را جذب کنیم هیچ سرمایه‌گذار ایرانی خارج از کشور را نیز نمی‌توانیم جذب کنیم.
وی پیشنهاد راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری ارزی را مطرح کرد و گفت چه اشکالی دارد این صندوق راه‌اندازی شود و سود ارزی نیز به مردم پرداخت کند؟ باید امید را در جامعه زنده کنیم.
زاکانی در جمع طلاب:
 برخی نامزدها علاقه دارند که به دهه ۹۰ برگردیم
همچنین، علیرضا زاکانی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست با جمعی از طلاب، ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی بود و چارچوب‌هایی که منتقل کرد امروز بعد از ۴۵ سال آثار آن را در همه دنیا می‌بینیم.
وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی الهام‌بخش جهان است، تصریح کرد: امروز گام‌های بلندی برداشته شده است اما آنجا که مهم است این است که ما بتوانیم با تکثیر یک الگوی موفق یک تمدن نوین اسلامی را در جهان رقم بزنیم.
به گزارش رسا، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: ایجاد چنین الگویی نیازمند عمل و عینیت‌بخشیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
زاکانی اظهار داشت: ما امروزه گام‌های زیادی را برداشته‌ایم اما همچنان به تعبیر حضرت‌آقا که فرمودند ما جنبه حداقلی از اسلام را عمل کرده‌ایم، هنوز راه طولانی در پیش داریم.
وی گفت: اگر انقلاب اسلامی امروز شعار آزادی، استقلال، عدالت و معنویت می‌دهد به این دلیل است که ما در مسیری قرار داریم که بخش‌هایی از این را طی شده و بخش عمده‌ای هنوز باقی‌مانده است.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان داشت: ما در چنین شرایط خطیری ریاست‌جمهوری شهید رئیسی را از دست دادیم، شهید بودن او هنوز اثر دارد.
زاکانی تصریح کرد: بعد از اصلاح قانون اساسی هیچ دولتی بر اساس درست حرکت نکرد یعنی نسبت خود را با اسلام، نظام اسلامی، رهبر معظم انقلاب، مردم و با دوستان انقلاب در سراسر جهان و با دشمنان انقلاب به درستی برقرار نکرد، شهید رئیسی بزرگ‌ترین کاری که کرد این بود که این نسبت را درست کرد و این جهت درست شد لذا به هر جزئی از کار او که نگاه می‌کنیم برکاتی وجود دارد.
زاکانی عنوان کرد: یک مدت در مرحله بودیم که بحرانی اتفاق بیفتد و امروز در مرحله‌ای هستیم که شرایط پایداری در کشور داریم البته در کنار این شرایط پایدار مشکلاتی هم وجود دارد.
وی اضافه کرد: واقعیت این است که قبل از ۳۴ ماه خدمت ایشان و بعد از آن کشور خیلی تفاوت داشت و کشور در یک موضع خیلی خوبی قرار گرفت اما معایبی هم وجود دارد.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: امروز شرایطی که در مناظرات و رقابت‌ها وجود دارد حکایت از این دارد که برخی از دوستان علاقه دارند که ما به همان شرایط دهه ۹۰ برگردیم.
زاکانی اظهار داشت: ما دو نیاز مهم در کشور داریم که یکی از آن‌ها گره‌گشایی از زندگی مردم است چرا که امروز مردم در سختی زندگی می‌کنند، در دوره شهید رئیسی خیلی گره‌گشایی‌ها انجام شد؛ اما سختی هست و باید مرتفع شود.
وی خاطرنشان کرد: نکته بعد این است که کشور نیاز به آبادانی و پیشرفت دارد و این آبادانی و پیشرفت می‌تواند امکان بسیار زیادی را برای ایجاد منزلت و نقطه بالاتر در منطقه و جهان برای ما فراهم کند.
زاکانی به حقوق بازنشستگان اشاره کرد و اظهار داشت: طبق برنامه باید حقوق بازنشستگان ظرف سه سال 90 درصد حقوق شاغلان ‎شود و در سال اول دولت چهاردهم این کار انجام خواهد شد؛ منابع آن موجود است.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: یک خانواده 5 نفره ایرانی 110 میلیون تومان در سال می‌تواند مصرف انرژی داشته باشند هر چقدر از این انرژی ذخیره کند می‌تواند معادل آن طلا بگیرد، صددرصد این قضیه واقعیت دارد و شدنی است.
زاکانی بیان داشت: حکومت وظیفه دارد کمک کند تا حوزه علمیه پاسخ‌های اساسی را برای اداره کشور و برای زندگی خوب مردم فراهم کند.
 بعد از پایان مناظرات، اگر خطری باشد عقل و دین حکم می‌کند کاندیداها باید بنشینند
 و تفاهم کنند
وی افزود: امروز کشور در آستانه تحول بزرگی است لذا انتخابات می‌تواند نقش تحولی را تصویر ببخشد.
زاکانی اظهار داشت: از ۶ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، گرایش ۴ نفر بیشتر به هم می‌خورد و ۲ نفر دیگر نیز مسیر دیگری را می‌روند.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: علی‌القاعده کاندیداها تا پایان مناظرات باید جلو بروند، بعد از آن اگر خطری از طرف مقابل نباشد وارد رقابت شوند و اگر خطر باشد عقل و دین حکم می‌کند باید با هم بنشینند و تفاهم کنند.
 حجت‌الاسلام پورمحمدی: باید از ظرفیت‌های بریکس، شانگهای و کشورهای حوزه خلیج‌فارس استفاده کنیم
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیز در نشست خبری که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آیا ائتلاف با پزشکیان را دارید، گفت: از این سؤال تعجب می‌کنم. صاحب یک گفتمان روشن هستم. یک بازگشت جدی به مواضع انقلاب و امام و رهبری داشته باشیم.
به گزارش مهر، وی اظهار داشت: توسعه روابط بین‌المللی با همسایگان در اولویت دارد و روسیه هم را کشور همسایه می‌دانیم و این اولویت برای این کشور هم رعایت می‌شود و اینکه ما در جایگاه مهم جهانی قرار داریم و باید از ظرفیت‌های بریکس و شانگهای و کشورهای حوزه خلیج‌فارس استفاده کنیم. من این خط را به جد تعقیب خواهم کرد و اجازه نمی‌دهیم دست‌اندازهایی ایجاد شود یا اینکه به سفارتخانه‌هایی حمله کنند.
حجت‌الاسلام پورمحمدی در مورد سیاست خارجی دولت متبوع خود، بیان داشت: سیاست جمهوری اسلامی روشن است و سعی می‌کنم با تدابیری این را تثبیت کنم و رو به جلو ببریم؛ سیاست‌های جمهوری اسلامی کامل و جامع است و با همه کشورها روابط خوب برقرار خواهیم کرد اما در دو جا این عمل نمی‌شود، یک اسرائیل، زیرا این رژیم را قبول نداریم و دومی آمریکاست که فعلاً خوی وحشیانه دارد. اما زمانی که رفتار خود را تغییر دهند رفتار ایران هم تغییر خواهد کرد و اینکه باید ببینیم منافع و حقوق ما را رعایت می‌کنند یا نه.
  حجت‌الاسلام پورمحمدی: آقای پزشکیان
آدم خوبی است ولی برای ریاست جمهوری نه
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در مورد سبد گفتمانی مشترک با پزشکیان، گفت: لطفاً این نگاه را آن‌قدر تشدید نکنید. دوستان اصولگرا در میدان دیگران بازی نکنند. در دولت من با بچه‌های حزب‌اللهی و جدی و کاربلد و تحصیلکرده کار خواهم کرد. آقای پزشکیان آدم خوبی است ولی برای ریاست جمهوری نه، آقای ظریف دیپلمات خوبی است و اگر مربی خوبی داشته باشد، بازیکن خوبی است ولی نمی‌تواند راهبری داشته باشد. در اصولگرایان و اصلاح‌طلبان امثال آقای ظریف را زیاد داریم. مدیر عالی کشور باید مربی خوبی باشد و از ظرفیت‌ها استفاده کند؛ بازیکن‌ها می‌توانند از گروه‌های مختلفی باشند ولی مربی این بازیکنان را جمع کرده و خروجی مطلوب می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: نباید گفتمان را از دست داد؛ من گفتمان انقلابی دارم و اصرار دارم که این گفتمان کشور را تا این‌جا آورده است. این سخت به این معنا نیست که بلوک‌بندی سیاسی و دیوارکشی داشته باشیم. مردم هم همین را می‌خواهند.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه آمریکایی‌ها گفتند سخت‌ترین تحریم تاریخ و فلج‌کننده را بر ایران تحمیل کردیم، افزود: چند دفتر در کاخ سفید ایجاد شده تا اقتصاد ایران را مختل، فلج و فروپاشی کنند؛ علی‌رغم این فشارها و سختی که مردم دارند، آیا اقتصاد کشور فروپاشید و تولید متوقف شد و زندگی مختل شد؟ نه، چون اقتصاد ایران قوی است و مدیران و تولیدکنندگان قوی هستند و کشور را حفظ کردند ولی مشکلات را داریم.
 قاضی زاده‌ هاشمی: صد مسئله فوری کشور را 
با راه‌حل آن، در کتابچه دولتِ مردم آورده‌ام
همچنین، سید امیرحسین قاضی زاده‌هاشمی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری که در خبرگزاری ایسنا برگزار شد، گفت: یک جایی در دولت نیاز است که ساختار و سازمان ایجاد شود، مانند این‌که یک شهر جدید ایجاد می‌شود و نیازمند توسعه سازمانی است. اما یک جایی موضوع تصدی‌گری است. اما باید متناسب با وظایف دولت، ساختار و سازمان را متناسب‌سازی بکنیم. نیروهایی که تحت عنوان قراردادی و شرکتی با دولت کار می‌کنند باید مستقیماً با دولت کار بکنند و این‌ها هم به نفع دولت خواهد بود و هم امنیت شغلی برای نیروها به وجود می‌آید. همان‌طور که بحث تبدیل وضعیت ایثارگران را در دستگاه‌ها پیگیری کردیم و ۲۱۸ هزار نفر تبدیل وضعیت شدند، همین موضوع را برای نیروهای شرکتی انجام می‌دهیم. وی اظهار داشت: در ادامه بحث‌هایی که با شبکه نخبگانی خود داشتیم، صد مسئله فوری کشور را شناسایی کردیم و اگر شهید رئیسی به شهادت نمی‌رسیدند تا پایان دولت سیزدهم می‌توانستیم این ۱۰۰ مسئله را به سرانجام برسانیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: این‌جا در کتابچه دولت مردم، دولت خانواده، صد برنامه را آوردم. راهکارهایی که تا حد زیادی مسئله را مرتفع می‌کند، تا حد زیادی در این کتاب قرار داده‌ایم.
قاضی زاده‌هاشمی بیان داشت: عامل تورم را باید حل کنیم و نباید با آن به عنوان یک معلول برخورد کنیم و فکر کنیم با کنترل دستمزدها می‌توانیم آن را کنترل کنیم. عملاً چرخه تولید دچار اشکال می‌شود چرا که کارگران خودشان عامل خرید هستند و این، در میان مدت و دراز‌مدت ضدتولید خواهد بود.
وی گفت: باید در کوتاه مدت، معادل تورم دستمزدها را رشد دهیم و وقتی توانستیم تورم را یک رقمی ‌کنیم، عقب‌ماندگی‌های قبل را جبران کنیم. باید بیش از تورم دستمزدها را افزایش دهیم تا کم کم این گشایش در سفره خانواده‌های ایرانی خود را نشان دهد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: باید با وام قرض‌الحسنه کمک کنیم که ازدواج، هرچه زودتر اتفاق بیفتد. من اعلام کردم که یک میلیارد تومان ودیعه به خانواده‌ها تخصیص می‌دهیم تا صرف ودیعه مسکن و خرید جهیزیه بکنند. باید در میان مدت به فکر خرید مسکن باشیم و در کنار آن باید دولت به بنگاه‌های عمومی مجوز و زمین‌های رایگان بدهد تا با صنعتی سازی بتوانیم مسکن اجتماعی گسترده در کلانشهرها احداث کنیم که با حد کمی از اجاره، خانه‌های کوچک در حد ۲ تا ۳ سال در اختیار آن‌ها قرار بگیرد و این در دنیا نیز باب است.
قاضی‌زاده‌هاشمی درباره مشکل مسکن گفت: چند برنامه شامل ورود دولت در تولید انبوه مسکن وجود دارد. قبل از دولت شهید رئیسی با شرایطی مواجه بودیم که دولت ساخت مسکن را وظیفه خود نمی‌دانست. از آنجایی که یک دهه انباشت داشتیم ۴ و ۵ میلیون کمبود وجود دارد که بازار عرضه و تقاضا را به هم زده است. باید ظرف ۴-۵ سال این مشکل را برطرف کنیم و باید جلوی احتکار مسکن را همزمان بگیریم. دولت ابزار کافی برای شناسایی واحدهای مسکونی خالی را ندارد و این‌که انتظار داشته باشیم شهرداری این کار را بکند انتظار درستی نیست.
 مسکن و خودرو در نهایت باید 
کالای مصرفی باشند
 نه کالای سرمایه‌گذاری
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: مسکن و خودرو در نهایت باید کالای مصرفی باشند نه کالای سرمایه‌گذاری.
وی خاطرنشان کرد: باید آینده‌‌پژوهی داشته باشد و کار دولت‌ها مدیریت آینده است. در بسیاری از مواقع مانند فضای مجازی مدیریت کلان کشور می‌توانست بموقع برای آن برنامه متناسب داشته باشد. ما می‌خواهیم از یک تمدن حفاظت کنیم و باید بدانیم با پدیده‌های جهانی چگونه برخورد کنیم. پدیده را برای توسعه تمدنی خود استفاده کنیم. لازمه آن این است که از نخبگان جوان استفاده کنیم.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: خودروی ما نباید گران به دست مصرف‌کننده داخلی برسد. باید بازارمان را بزرگ کنیم و کشش بازار ما برای برخی از صنایع مثل خودرو کافی نیست و باید بازار ما بیش از ۴۰۰ میلیون شود باید شرکت‌های چندملیتی با کشورهای همسایه ایجاد کنیم و وارد بازارهای رقابتی مشترک شویم تا کیفیت رشد کند. باید انحصار را با واردات و ایجاد شرکت‌های چندملیتی از بین ببریم.
 پزشکیان در اهواز:
 اولویت من حل مشکلات خوزستان است
مسعود پزشکیان، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در جمع هواداران خود در اهواز اظهار داشت: من به شما قول می‌دهم اگر روزی به قدرت رسیدیم اولین اولویت ما حل مشکلات خوزستان باشد.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: ما کنار شما خواهیم بود، ما اعتقادمان بر این است که عدالت را با تمام وجود در جامعه پیاده کنیم و این عادلانه نیست که جامعه و سرزمینی روی طلای سیاه خوابیده باشد و از گرسنگی و بیکاری زجر بکشد.
وی گفت: من به شما قول می‌دهم اولویت حل مشکلات شما در دولت ما جز مسائل اولویت داری خواهد بود که لازم است پیگیری شود و اگر لازم باشد این‌جا بیاییم، بنشینیم، خواهم آمد و مشکل شما را حل خواهیم کرد.
پزشکیان خاطرنشان کرد: وعده دروغ به کسی نداده‌ام، قول می‌دهم پیگیر مشکلات شما باشم و با مشارکت و حضور شما، مشکلات منطقه را حل کنیم.