kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۶۰۹
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱
 وزارت دفاع:

 آماده تجهیز فرودگاه‌ها با سامانه‌های ایرانی هستیم



 
 معاون وزیر دفاع با بیان آمادگی داریم فرودگاه‌های کشور را به سامانه‌های بومی ۱۰۰ ایرانی تجهیز کنیم گفت: سامانه‌های تولید داخلی در فرودگاه‌های نظامی نصب شده است.
امیر رستگاری، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم بهره‌برداری از دستگاه شبیه‌ساز 3 بعدی برج کنترل اظهار کرد: دستیابی به سامانه‌های شبیه‌ساز به دلیل پیچیدگی‌های فنی و لزوم شناخت همه مؤلفه‌های تاثیرگذار، کار سخت و پیچیده‌ای است.
وی ادامه داد: پیش‌نیاز این اتفاق و دستاورد حسن اطمینان به نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه‌های این کشور است.
معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: ایجاد بستر و دادن فرصت به دانشمندان ایرانی برای این منظور، مهم‌ترین دروازه ورود کشورمان به حوزه فناوری است.
رستگاری یادآور شد: با تکیه بر توان متخصصان ایرانی، ‌800 سامانه و محصول در هر 4 بعد، فضائی، هوایی، زمینی و دریایی تولید کرده و با نصب، آنها را به بهره‌برداری رسانده‌ایم.
وی اضافه کرد: در حوزه هواپایه و زمین‌‌پایه انواع محصولات را طراحی و ساخته‌ایم که می‌تـوان به انواع رادار، سیستم‌های ناوبری، کمک ناوبری، رادارهای مراقبت، رادار MSSR، سامانه ILS و... اشاره کرد.
معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این‌که‌ سامانه‌های تولید داخل در بسیاری از فرودگاه‌های نظامی نصب شده و آنها را به محور مقاومت نیز ارسال کرده‌ایم، گفت: آمادگی داریم تمام فرودگاه‌های کشور را به سامانه‌های بومی 100 درصد ایرانی تجهیز کنیم. امکان سرویس‌دهی و خدمات‌ پس از فروش این سامانه‌ها را داریم و هیچ تکانه تحریمی نمی‌تواند استفاده از این سامانه‌ها را با مشکل مواجه کند.
امیر رستگاری همچنین اظهار کرد: ‌امروز شاهدیم که سامانه‌های تولید وزارت دفاع در حال ارتقا توان آفندی و دفاعی ایران هستند. عملیات وعده صادق، حمله به داعش در فاصله 800 کیلومتری با موشک‌های نقطه‌زن و... حاصل اعتماد وزارت دفاع به متخصصان ایرانی است.