kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۵۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
وزیر آموزش و پرورش:

دولت سیزدهم با مشارکت خیرین ۷ هزار مدرسه ساخت

 
 
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت سیزدهم ۷ هزار مدرسه ساخته شد که بیش از نیمی از سرمایه مورد نیاز حاصل مشارکت خیرین بوده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضامراد صحرایی دیروز در آیین افتتاح متمرکز طرح‌های عمرانی فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی مرتبط با وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی اظهار داشت: مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های خیرساز یک مکان برکت‌آفرین خواهد شد، در دولت پرافتخار سیزدهم شاهد مشارکت مثال‌زدنی خیرین در امر مهم مدرسه‌سازی بودیم، در این دولت 7 هزار مدرسه ساخته شد که بیش از نیمی از سرمایه مورد نیاز حاصل مشارکت خیرین بوده است.
صحرایی افزود: شهید رئیسی یک‌ خیّر بود و‌ حضور در‌ جمع خیرین را مغتنم می‌دانست. در دولت سیزدهم فرهنگ تکریم خیّر به گفتمان مشترک کابینه شهید جمهور تبدیل شده بود، در این راستا برای اینکه به تعهد خود نسبت به خیرین عمل کنیم در قانون برنامه هفتم تمام پروژه‌‌های نیمه‌تمام از طریق مالیات خیرین می‌تواند ساخته شود.
گفتنی است، در این آیین 14 پروژه در قالب 30کلاس درس با زیربنای 6 هزار و 500 متر مربع با ارزش بالغ بر 150 میلیارد تومان شامل خوابگاه دانشجویی، زمین چمن مصنوعی و مدارس حاشیه شهرها و روستاها افتتاح شد.