kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۶

کیهان و خوانندگان

 
 
*جنبش دانشجویی در آمریکا اگرچه سابقه دارد ، اما این اقدام اخیر دانشجویان آمریکایی را می‌توان اقدامی بی‌نظیر توصیف کرد ، چرا که اولاً علیه آپارتاید، نسل‌کشی و اشغال نظامی فلسطین توسط اسرائیل برگزار شده و در ثانی جنبش‌های دانشجویی سایر کشورهای غربی را نیز با خود همراه کرده است.
پورخادم
*فریادهای دانشجویی برخاسته از فضای ضد‌‌صهیونیستی جامعه آمریکایی پرده‌ای دیگر از سناریوی محو رژیم صهیونیستی است. بنابراین، رژیم صهیونیستی مقبولیت خود را در جوامع غربی هم باید از دست رفته ببیند.
خبازیان
*از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی تعداد ۲۴۵ نماینده با رأی مردم در اسفندماه سال گذشته راهی مجلس شدند و انتخاب ۴۵ نفر هم به دور دوم کشیده شده است. معنی آن این است که همچنان حدود یک ششم کار بر زمین مانده و نیاز است تا ترکیب مجلس شورای اسلامی مجددا با رأی مردم تکمیل شود. از این لحاظ حضور در دور دوم انتخابات در شهرهایی که انتخابات آنها به دور دوم کشیده شده است‌، ضرورت دارد.
کلاهی
*پس از آنکه سخنگوی ارتش اسرائیل‌، حمله ایران به پایگاه نظامی نواتیم را کم‌اهمیت و جزئی اعلام کرد ، رسانه‌های آمریکایی از قول منابع آگاه اعلام کردند، ضربات موشکی ایران، بیش از ضربات جزئی اعلام‌شده از سوی اسرائیل بوده، به‌طوری که یکی از باندهای این پایگاه با صدمه جدی مواجه شده و همچنین یکی از هواپیماهای پهن‌پیکر اسرائیلی از نوع سی۱۳۰، یک آشیانه اف۳۵ و یک انبار قطعات یدکی نیز منهدم شده‌اند.
مهدی خانی
*رصد کنش‌های سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلبان درباره طرح «نور» حکایت از آن دارد که این جماعت این طرح را به منزله یکی از فرصت‌های کنشگری خود در فضای سیاسی‌ـ اجتماعی در نظر گرفته و بر این باورند که می‌توانند با قطبی‌سازی در این حوزه سیاست‌ورزی از دریچه اجتماعی را برای حضور در خیابان تدارک ببینند.
مسلمی
* گفتنی است عمیق‌ترین مسیر دریانوردی خلیج‌فارس در آب‌های ایران واقع شده و آبراه بین‌المللی نیز از بین جزایر ما عبور می‌کند. می‌خواهم عرض بکنم گذشت زمانی که کشتی نفتکش ما را در زمان طاغوت از ما ‌می‌گرفتند و ما چاره‌ای جز تسلیم نداشتیم. امروز دشمنان اگر نفتکشی از ما ببرند، بلافاصله مقابله به مثل خواهیم کرد.
مستوفی
*اینکه امروز در دنیا به ویژه در غرب به شدت در برابر زر، زور و تزویر غرب و استانداردهای دوگانه آن این‌گونه مقاومت و پایمردی نشان داده می‌شود نشان از یک روند امید ساز دارد. چه کسی می‌داند شاید همین روندهای امیدساز راه را برای تحقق جمله رهبر حکیم انقلاب اسلامی در چند سال پیش که فرمودند: «قضیه‌ فلسطین کلید رمزآلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است»، هموار کند. ان‌شاءالله
ابراهیم زاده
*در غرب تهران برای خرید مانتوی بلند بیشتر از ۱۵ مغازه را در 5 طبقه یک مجتمع تجاری سر زدیم، اما حتی یک مانتوی معمولی بلند که دکمه داشته باشد و آستین‌هایش هم کوتاه نباشد پیدا نکردیم. وقتی از فروشنده پیگیر مانتوی بلند و دکمه‌دار می‌شدیم جواب همه‌شان یکی بود: همین‌هاست! وقتی چیزی پیدا نشود، همه مجبورند اینها را بپوشند.
وزیری
* در آخرین برآوردها حجم نقدینگی کشور حدود ۸ هزار همت تخمین زده می‌شود. این نقدینگی موجب بسیاری از اختلالات اقتصادی در کشور و جامعه شده و می‌شود. اگر دولت بتواند این نقدینگی را به سمت تولید سوق دهد که اتفاقاً به نسبت رقبای خارجی از مزیت نسبی هم برخوردار است، می‌تواند کلید حل مسائل کشور باشد و اگر همچنان سرگردان بماند، می‌تواند بنیان بحران‌های اقتصادی بعدی را پایه‌ریزی کند.
جهانشاد
* بنا به گزارشی که یکی از خبرگزاری‌های داخلی منتشر کرده است، ۸۰ درصد ثروت کشور در اختیار ۵ درصد از جامعه قرار دارد. تاسف‌بارتر این که تجمیع ثروت در دست این بخش از جامعه غالباً محصول تولید نیست و از طریق تجارت و دلالی در بازارهای داخلی و همچنین از طریق صادرات و واردات به دست آمده است.
قرائی
* وزیر آموزش‌وپرورش گفته است امسال بزرگ‌ترین استخدام تاریخ کشور با جذب ۷۲ هزار و ۱۱۹ فرهنگی در ۳ گروه مربیان، معلمان ابتدائی و دبیران برگزار می‌شود که غیر از ۲۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان است‌. آیا جذب فرهنگی برای تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب خارج از دانشگاه‌های تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان قادر خواهد بود این وظیفه خطیر را به سرانجام برساند؟
 مینایی
*معمولا سؤال می‌شود چرا ایرانی که به این حد از توان دفاعی رسیده‌‌، نتوانسته است در حوزه اقتصاد نیز به سطح بازدارندگی برسد؟ در پاسخ باید گفت راز پیشرفت دفاعی ایران، دانش‌بنیان کردن دفاع است. به این معنا که ایران جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستاوردهای علمی را در ساخت و طراحی تسلیحات دفاعی به کار بسته در حالی که در اقتصاد کشور، نگاه غالب مبتنی بر گشایش‌های خارجی بوده است و اکنون نیاز به یک انقلاب در اقتصاد داریم.
چایچی
*رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان و رژیم صهیونیستی داده‌اند‌. از قرار معلوم در جریان جنگ غزه ، تماس‌های ویژه‌ای به‌صورت مخفیانه برای عادی‌سازی روابط و انعقاد یک توافق تاریخی بین اسرائیل و عربستان سعودی صورت گرفته است. مطابق این توافق محرمانه ، عربستان به‌ازای برقراری روابط خود با رژیم صهیونیستی می‌تواند از منابع اورانیوم خود برای رآکتورهای هسته‌ای استفاده کند.
اسدیان
*آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق در جلسه دوره‌ای خود با اعضای دولت‌ سابقش  با بیان این که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است گفته است من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند ! بنویسید خود این نوع بیان‌، توهین به شورای نگهبان است. متاسفانه از ابتدا هنری جز این لفاظی‌های موهن و تبخترآمیز نداشته‌اند.
کاخکی
‎*در موضوع عفاف و حجاب همگان شاهدند که دشمن متأسفانه تا پشت درب خانه‌های مردم آمده و به دنبال گرفتن چادر از بانوان است و این بانوان متدین هستند که باید به جای رزمندگان در خط مقدم نظامی، با سلاح چادر حضرت زهرا (س) و جهاد تبیین در جبهه فرهنگی به این وظیفه خطیر انقلابی بپردازند.
سروی
* یازدهم اردیبهشت مصادف با فتح آندلس به دست مسلمانان است (سال 95 هجری)... بازخوانی تاریخی لازم است... با مشروبات الکلی رایگان، ترویج فحشا و... جوانان مسلمان و سپس تمدن هشتصد ساله اسلام در آندلس را نابود کردند! باید دستگاه‌های فرهنگی و سیاسی و ملت به جد مراقب ترفندهای دشمنان باشند.
نیکویی ویغمایی
* در حالی که سرکوب دانشجویان آمریکایی از سوی تمام حق‌خواهان جهان نکوهش می‌شود اما شبکه صهیونیستی اینترنشنال در تلاش برای القای مقصر بودن خود دانشجویان و قربانی نشان دادن ارباب صهیونیست خود هستند! 
ابراهیمی‌ترک
*صد‌ها تن از دانشجویان و حامیان آرمان فلسطین با تجمع مقابل کمیته برگزاری بازی‌های المپیک مخالفت خود را با حضور رژیم صهیونیستی در رقابت‌های المپیک پاریس اعلام کردند. دستگاه‌های مسئول در کشورمان نیز باید با رایزنی‌های خود مانع حضور تیم این رژیم کودک‌کش در این رقابت‌ها شوند.
شجاعی