kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷

خواندنی از ورزش 

 
 
*محمدکاظم حججی پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون ترای اتلون (۳گانه) گفت: رای اعتمادی که اعضای مجمع به من دادند کار را برای من در این فدراسیون سخت کرد و سعی دارم برای ۴ سال آینده پیش رو از حمایت هیات ها بهره مند شوم‌ زیرا معتقدم برای مدیریت نمی‌توان تک بعدی کار کرد. در این فدراسیون به ما رای دادند اما من خود را خادم ورزش ۳ گانه می دانم. من پسرعموی شهید محسن حججی هستم، خیلی‌ها به من گفتند این موضوع را اعلام کن و دوران خوبی را با هم داشتیم. وی توفیق شهادت داشت که ما نداشتیم، این جا باید طوری کار کنیم تا شهدایی که رفتند و شهید شدند جلوی این شهدا سفیدرود باشیم و شرمنده آنها نباشیم. این شهدای مدافع حرم بودند که ما در این امنیت در کنار هم هستیم.
*با حضور حسین مطیعی به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی، سرپرست دبیری این فدراسیون هم تغییر کرد و پژمان معتمدی برای تصدی این پست انتخاب شد.پیش از این محمد مشهدی‌یاری، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی بود که با توجه به پایان دوره‌اش و همچنین استعفا از سمتش، سرپرست دوومیدانی معتمدی را به جای او انتخاب کرد. معتمدی پیش از این هم سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی بود و بار دیگر در این سمت قرار گرفت.
*غفور کارگری با همراهی سعید سلگی معاون ورزش قهرمانی و محمدحسن پاسوار مشاور رئیس کمیته ملی پارالمپیک با حضور در مجموعه ورزشی غدیر، از تمرینات تیم ملی پاراتیراندازی با کمان بازدید کرد.کارگری در این بازدید ضمن اطلاع از آخرین شرایط فنی ملی‌پوشان و روند آماده‌سازی تیم، درجریان مسائل و دغدغه‌های کمانداران تیم ملی قرار گرفت.سومین مرحله از تمرینات تیم ملی پاراتیراندازی با کمان برای آمادگی حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس از ۲۵ فروردین ماه آغاز شده و ملی‌پوشان این رشته با هدایت میلاد وزیری سرمربی تیم ملی تمرینات خود را دنبال می‌کنند. تیم ملی پاراتیراندازی با کمان ۷ سهمیه برای بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ به‌دست آورده است.
*تیم ملی کشتی فرنگی که سه‌شنبه موفق شد عنوان قهرمانی آسیا را با اقتدار از آن خود کند، صبح دیروز قصد عزیمت به تهران را داشت که به دلیل لغو پرواز به دبی، در بیشکک ماند و برنامه بازگشتش به کشور با تعویق مواجه شد. سیل دبی تغییراتی در پروازها ایجاد کرده، اما به دلیل اینکه پیش از این رزرو هتل محل اقامت فرنگی‌کاران، باتوجه به برنامه پروازی قبلی صورت گرفته بود، بالاجبار شاگردان حسن رنگرز که قرار بود با پرواز بیشکک- دبی و پس از آن تهران، به کشور بازگردند، در هتل جدیدی اسکان پیدا کردند تا زمان پرواز جایگزین مشخص شود.حسن رنگرز همراه با دو مربی و دو کشتی‌گیر دیگر که قرار است در مسابقات کسب سهمیه روی تشک بروند، در بیشکک خواهند ماند. مسابقات گزینشی قاره آسیا، روزهای 31 فروردین تا 2 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
*طی حکمی از سوی کیومرث ‌هاشمی وزیر ورزش و جوانان، احمد نامنی به عنوان مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها منصوب شد. نامنی پیش از این به عنوان سرپرست در دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها فعالیت می‌کرد.