kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۰۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱

کیهان و خوانندگان

 
 
*حمله احمقانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق در روز دوشنبه چهاردهم فروردین ماه بیانگر میزان ضربه وارد شده بر پیکر صهیونیست‌ها و ضربه ‌ترمیم‌ناپذیر جبهه مقاومت در عملیات هفت اکتبر است. اسرائیل و آمریکا هر دو دچار خطای محاسباتی و استراتژیک شده و پس از شش ماه از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی با این دست و پا زدن‌های بی‌حاصل راه به جایی نخواهند برد و محکوم به شکست هستند.
محجوب
* خونبهای شهدای عزیزی که در راه آزادسازی قدس اشغالی به لقاءالله پیوسته‌اند، چیزی جز نابودی کامل رژیم صهیونیستی و اندیشه صهیونیسم و همچنین تأدیب ایالات متحده و اخراج او از منطقه نیست. البته علی‌الحساب باید انتقامی گرفت که هم آمریکایی‌ها و هم صهیونیستها از کرده خود سخت پشیمان بشوند.
فیض آبادی
* اسرائیل را اگر با بیست سال گذشته‌اش مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که ذلت‌بارترین دوران خود را تجربه می‌کند. جبهه محافظین اسرائیل؛ قدرت نجات‌دهی او را از دست داده‌اند‌. در مقابل؛ انقلاب اسلامی در عزتمندترین دوران خود همراه با اقتدار قرار دارد. در ضمن جبهه مقاومت نسبت به بیست سال گذشته، وسعت بی‌سابقه‌ای پیدا کرده است. اسرائیلی‌ها وقتی صحنه میدان را چنین می‌بینند چاره‌ای جز این ندارند که دست به رفتارهای دیوانه‌وار بزنند تا بلکه سقوط و اضمحلال خود را عقب بیندازند. 
رجبی
*بهترین کار برای زدن اسرائیل توسط جبهه مقاومت، بستن راه‌های کشتی‌های اسرائیلی از آسیا به سمت سرزمین اشغالی فلسطین و بلوکه کردن دسترسی به تمام کالاهای اسرائیلی است. معتقدم این کار معادل صد‌بار تلافی و انتقام فیزیکی از اسرائیل می‌باشد. باید کاری کرد که این جرثومه فساد برای همیشه تمام شود و جهان نجات پیدا کند.
طاووسی
*از آمریکایی‌ها باید خواسته ‌شود تا حساب خود را با عاملان جنایت در دمشق روشن کرده و مشخص کنند در تحولات و حوادث منطقه در کدام سو خواهند ایستاد. آمریکا اگر به ادعای خودش از اصل عملیات تروریستی بی‌اطلاع بوده، حق دخالت در ادامه مسیر و نحوه مواجهه و پاسخ قاطع ایران به جنایتکاران را نیز نخواهد داشت.
معزی
* اظهار بی‌اطلاعی آمریکا از حمله موشکی اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه باور کردنی نیست.به قول مقامات روسیه آمریکا همیشه به اطلاعات دست اولش افتخار می‌کند چگونه ممکن است درخصوص این حمله اطلاعاتی به‌دست نیاورده باشد؟
کوکبی
* دلیل این که نشست قاهره میان میانجی‌ها و هیئت رژیم صهیونیستی هیچ نتیجه‌ای درباره آتش‌بس جنگ غزه نداشته این است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که با توقف جنگ خود را ساقط شده می‌بیند مانع رسیدن به هرگونه توافقی می‌شود. در نتیجه هیئت اسرائیلی در مذاکرات اختیار رسیدن به توافق را ندارد.
مفاخری
* می‌توان ادعا کرد تمام مشکلات اقتصادی مستقیم و غیر مستقیم متأثر از پایین بودن تولید در کشور است. در این وضعیت، رهبر حکیم انقلاب با اشراف بر چالش‌های انقلاب اسلامی از یک طرف و شناخت دقیق فرصت‌ها و قوت‌های نظام اسلامی ایران از طرف دیگر، راهبرد حل مشکلات اقتصادی را جهش تولید با مشارکت مردم تعیین کرده‌اند. واضح است که نحوه ایفای نقش مردم نیازمند طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی‌های دقیق از سوی دولت بوده و مسئولان موظف به فراهم کردن زمینه‌های آن هستند.
مقدادی
* همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای در دیدار با کارگزاران نظام فرمودند: انتظار به‌جای مردم این است که تصمیمات و اقدامات اقتصادی مسئولان در زندگی آنها اثر محسوس و ملموس داشته باشد، انتظار این است که این دغدغه حضرت آقا با تدبیر سران قوا برآورده شود و ترمز گرانی‌ها کشیده شود و الا زحمات شبانه‌روزی آنها زیر سؤال می‌رود.
سلمانی‌پور
*دلیل این که رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار نوروزی با شاعران‌، فرمودند رسانه‌ها بیش از موشک و پهپاد و هواپیما در عقب راندن دشمن تاثیر می‌گذارند این است که در عصر جنگ‌های شناختی هیچ جامعه‌ای خارج از قلب‌ها و ذهن‌های مردمانش شکست نمی‌خورد. سلاح‌های جنگی البته قدرت بازدارندگی ایجاد می‌کنند ولی به این شرط که سرمایه اجتماعی آن کشور پشتیبان آن باشد و زیر بمباران اطلاعات جعلی و منفی استحاله و دچار تغییر نشده باشد.
آراسته
*اشاره چندباره رهبر حکیم انقلاب اسلامی طی سال‌های اخیر به قدرت تاثیر رسانه بر دل‌ها و ذهن‌ها نشان از اهمیت این موضوع دارد. دقیقا در جنگ شناختی- ادراکی ذهن‌ها و دل‌ها تسخیر می‌شوند و مهم‌ترین ابزار این تسخیر در عصری که ما زندگی می‌کنیم فضای مجازی و رسانه‌ها هستند. چه قدر بگوییم مسئولان فضای یله و رها شده مجازی را که حقیقتا واقعی است دریابند.
عابدینی
* افزایش چند هزار تومانی دلار بازار غیررسمی توسط دلالان از خدا بی‌خبر و نوکر اسرائیل چه ارتباطی با قیمت پیاز و سیب‌زمینی دارد که با افزایش قیمت دلار قیمت محصولات صد درصد داخلی بی‌ارتباط با دلار هم افزایش می‌یابد؟! انتظار می‌رود با این کلاشان به‌شدت برخورد شود تا مایه عبرت شود.
توکلی 78 ساله
* هر کس در جهان طرف حق ایستاده و به دنبال یاری مظلوم باشد، از دست رژیم کودک‌کش در امان نیست. چه طرف حق در فلسطین و غزه باشد یا سوریه یا آشپزخانه مرکزی جهان!
مهدی‌زاده
* امسال برای شرکت در راهپیمایی روز قدس تصاویر بیش از 33 هزار زن، کودک، خردسال و حتی جنین! کافی بود که همه را به خیابان‌ها بیاورد و فریاد خشمگینانه خود علیه جنایت وحشی‌های صهیونیست‌ را فریاد زنند تا شاید کودن‌های مدعی کدخدایی را از خواب غفلت بیدار کنند.
ده‌حقی
* مسئولان برگزاری راهپیمایی‌ها جایگاه‌هایی را برای توزیع پرچم و پلاکاردهایی قرار دهند که وقتی عده‌ای دیر به راهپیمایی می‌رسند بتوانند برای کودکان خود خریداری نمایند.
شهروندی از تهران
* از مسئولان امر درخواست می‌شود نسبت به پاکسازی انتهای بزرگراه یادگار امام خمینی و خیابان مالک اشتر (پارک برادران شهید بیات) که به محل تهیه و توزیع مواد مخدر تبدیل شده است اهتمام نمایند.
جمعی از اهالی محل
*وقتی در شرق جهان چین و روسیه یک شراکت استراتژیک بدون محدودیت تشکیل داده‌اند و از سوی دیگر ایران و روسیه هر روز در حال ارتقای روابط نظامی‌ با یکدیگر هستند‌، باید گفت آمریکا در بد وضعیتی قرار گرفته است.
نشریه «فارن افرز» با مشاهده این وضعیت نوشته آمریکایی‌ها به دشواری بتوانند چالشی را که اکنون با آن مواجه هستند، درک کنند.
مصطفی زاده
* اسلام بیشترین ضربه را از آدم‌های ساده‌لوح و نادان خورده، مثل همین‌ افرادی که می‌گویند قانون خدا را کنار بگذارید و اجازه بدهید «عرف» همه چیز را تعیین کند. در عرف غربی، زمانی پوشیدگی و حیا ارزش بود، اما وقتی به ارزش‌های اخلاقی بی‌تفاوت شدند به برهنگی امروز دچار شدند.
مقیمی
*با حوادثی که در جبهه اوکراین روی داده زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور به التماس افتاده و اوکراین در مسیر شکست قرار گرفته است. می‌خواهم عرض بکنم بلندپروازی‌های ژئوپلیتیکی آمریکا، اوکراین را بدبخت کرد و به نابودی کشانید. اوکراین پرنعمت و ثروتمند دیگر هیچ گاه روزهای سابق خود را نخواهد دید. زمامداران از خود راضی اوکراینی به امید حمایت آمریکا پنجه در پنجه روسیه افکندند ولی امروز به دریوزگی افتاده‌اند.
غروی