kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۲۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰

قزوه: جشنواره شعر را به خانه مردم بردیم (اخبار ادبی و هنری)

دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به افزوده شدن بخش رقابت تلویزیونی شرکت‌کنندگان در این رویداد اشاره کرد و گفت: این بخش در راستای مردمی کردن شعر فجر به دوره هجدهم اضافه شد.
 
 
علی رمضانی مدیرعامل مؤسسه کتاب و ادبیات ایران روز دوشنبه- نهم بهمن ۱۴۰۲- در نشست خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ارزشمند هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از دوره گذشته تجلیل از یکی از پیشکسوتان حوزه شعر است که در سال گذشته از قادر طهماسبی تجلیل شد و در این دوره تجلیل از زکریا اخلاقی را در برنامه اختتامیه داریم. اتفاق دیگر در این دو سال عیادت اعضای هیئت علمی و داوران جشنواره در ایام داوری‌ها از پیشکسوتان حوزه شعر و ادبیات از جمله استاد شیرین‌علی گلمرادی و عبدالعظیم ساعدی است و روز سه‌شنبه ۱۰بهمن‌ماه هم دیدار با خانم سیمین‌دخت وحیدی از پیشکسوتان شعر برنامه‌ریزی شده است‌.
رمضانی مهم‌ترین اتفاق جشنواره شعر را آیین اختتامیه عنوان کرد و افزود: اختتامیه شعر فجر روز چهارشنبه- ۱۱ بهمن‌ماه- از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود که امیدواریم در این روند رخدادهای خوبی رقم بخورد.
مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: جشنواره شعر فجر امسال در دو بخش برگزار می‌شود یک بخش بررسی کتاب‌های منتشرشده حوزه شعر و بخشی از جشنواره مربوط به محافل استانی که همچنان در حال برگزاری است؛ علاوه‌ بر این امسال یک سلسله برنامه‌های تلویزیونی از دل جشنواره تدارک دیده شده که طی ۳۰ شب در ماه مبارک رمضان از تلویزیون پخش خواهد شد.
علیرضا قزوه دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر نیز در این نشست گفت: جشنواره شعر فجر در دوران وزارت صفارهرندی آغاز شد و رفته‌رفته تا امروز رشد داشته است.
وی به نقطه متمایز جشنواره امسال اشاره کرد و ادامه داد: ۶۴ نفر در ۸ گروه انتخاب شده‌اند که قرار است طی ۱۰ شب، شعرخوانی آنها در تلویزیون پخش شود تا مردم شاهد رقابت شرکت‌کنندگان فجر امسال باشند.